Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina kerta toisensa jälkeen törmään ihmissuhteisiin jossa se toinen osapuoli ei välitä nähdä mitään vaivaa?

Vierailija
15.01.2025 |

Odotukset kohdistuvat aina 100% minuun. Jopa ihan kirjoittelukaveri joka ei minusta nähnyt kuin naamakuvan, alkoi jonkun ajan kuluttua antaa ymmärtää että mun pitäisi jotenkin jahdata häntä että vientiä löytyy muutenkin. Tuli siinä taas sellainen fiilis että no mene menojasi, enpä jää kilpailemaan.

Tällaisia vastaavia on ihan ystävyyssuhteissakin eli oman sukupuolen kanssa ilman mitään romanttista virettä. Ja sitten myös parisuhteissa tai oikeammin niiden virityksissä jotka eivät koskaan johda muutamaa kuukautta pidemmälle. Jopa pitkäaikaisin exäni tuntui ennemmin vihaavan minua kuin pitävän minusta! Miksi kukaan lähtee parisuhteeseen ihmisen kanssa jota halveksii eikä epäröi näyttää sitä?

En tajua mistä nämä ihmiset tulevat. Ei minkäänlaista vaivannäköä omalta puolelta ja toisen pitäisi joustaa ja joustaa päivät päästään.

Olkoot.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla vaivan arvoinen. En tarkoita ilkeillä. Ole realisti

Vierailija
2/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun exä vihaa mua. Toiset vihaa siksi koska omaan rajoja. Haittaako? Eip!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa jättäisitte rauhaan? Kummasti vaan mun elämä tuntuu kiinnostavan, vaikka kieltäydyin kutsusta.

Vierailija
4/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä nuo toiset osapuolet yhtään sen arvokkaampia ole, päinvastoin.

Vierailija
5/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi nähdä vaivaa?

Vierailija
6/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis loputonta palvontaa ja todennäköisesti sinä olet se jolta ei saa mitään. Jos tämä toistuu aina uudelleen ja uudelleen että koet ettei toinen osapuoli näe vaivaa, on syytä katso peiliin ja hioa omia odotuksiasi sekä toimintaasi.

Vierailija
7/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis loputonta palvontaa ja todennäköisesti sinä olet se jolta ei saa mitään. Jos tämä toistuu aina uudelleen ja uudelleen että koet ettei toinen osapuoli näe vaivaa, on syytä katso peiliin ja hioa omia odotuksiasi sekä toimintaasi.

Ei kun päinvastoin, voin mennä vaikka millaiselle mutkalle mutta kun huomaan ettei se ole molemminpuolista, kiinnostus lopahtaa siihen.

Vierailija
8/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, mun exä oli tällainen ja tuttavapiiristä löytyy näitä myös, kaikki miehiä mutta voi toki naisetkin tätä tehdä. Taustalla lienee jonkinlainen vääristynyt käsitys siitä että kyseinen henkilö olisi kumppaniaan parempi. 

Vierailija
9/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppuä ja haleja muru. Muista että olet arvokas.

Vierailija
10/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella osapuolella ei ole kiinnostusta. Jos olet nainen, niin mies ei pidä sinua riittävän viehättävänä, jotta jaksaisi nähdä vaivaa.

Vierailija
11/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti tuo johtuu siitä, että nainen yrittää miestä joka on naista kovempitasoinen ja tietää sen.

Siis hetkinen, miksei se voi olla toisin päin?

No siksi, koska naiset eivät ala minkäänlaiseen romanttiseen tai seksuaaliseen suhteeseen miehen kanssa joka on naista alempaa tasoa. Mies taas voi sellaiseen lähteä, jos A) kyse on kevytsuhteesta B) nainen kompensoi tasoeroa miellyttämällä miestä.

Ja ei, tätä ei voi päätellä miehen aktiivisuudesta alkuvaiheessa. Monikin mies on tajunnut, että alkuvaiheessa pitää olla todella aktiivinen ja hullaantunut naisesta, jotta naisen tunteet heräisivät. Mutta koska mies ei koe voittaneensa lotossa, ei hän vaivaudu yrittämään. Mies tietää, että voisi hyvänä päivänä löytää kauniimman ja hauskemman kumppanin.

Koska miehet ovat naisia aktiivisempia aloitteiden tekemisessä ja halukkaampia laskemaan rimaa em. tapauksissa, se ruokkii kierrettä jossa on paljon miehiä joilla ei ole lainkaan kysyntää, ja sitten taas miehiä joilla sitä on niin paljon, että voi pelata peliä oman mielensä mukaan - sillä välin, kun odottelee naista jonka mies oikeasti kokee olevan lottovoitto.

Vierailija
12/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin epäsopivia ihmisiä sattunut kohdallesi.

Ei minua kiinnosta nähdä kenenkään eteen vaivaa enkä itsekään halua olla kenellekään vaivoiksi.

Kun luonteiltaan yhteensopivat ihmiset kohtaavat, ei se yhteydenpito, tapaaminen ja yhteiset aktiviteetit tunnu miltään uhrauksilta vaan odottamisen arvoiselta lystiltä.

Miten sinä kuvailisit itseäsi ja luonnettasi?

Vierailija
13/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisella osapuolella ei ole kiinnostusta. Jos olet nainen, niin mies ei pidä sinua riittävän viehättävänä, jotta jaksaisi nähdä vaivaa.

Miksi he sitten ovat aloitteentekijöitä jos ei kiinnosta?

Vierailija
14/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisesti tuo johtuu siitä, että nainen yrittää miestä joka on naista kovempitasoinen ja tietää sen.

No siksi, koska naiset eivät ala minkäänlaiseen romanttiseen tai seksuaaliseen suhteeseen miehen kanssa joka on naista alempaa tasoa. Mies taas voi sellaiseen lähteä, jos A) kyse on kevytsuhteesta B) nainen kompensoi tasoeroa miellyttämällä miestä.

Ja ei, tätä ei voi päätellä miehen aktiivisuudesta alkuvaiheessa. Monikin mies on tajunnut, että alkuvaiheessa pitää olla todella aktiivinen ja hullaantunut naisesta, jotta naisen tunteet heräisivät. Mutta koska mies ei koe voittaneensa lotossa, ei hän vaivaudu yrittämään. Mies tietää, että voisi hyvänä päivänä löytää kauniimman ja hauskemman kumppanin.

Koska miehet ovat naisia aktiivisempia aloitteiden tekemisessä ja halukkaampia laskemaan rimaa em. tapauksissa, se ruokkii kierrettä jossa on paljon miehiä jo

Mutta kun en ole yrittänyt ketään! Nämä kyseiset henkilöt ovat itse olleet se aloitteellinen osapuoli.

Vierailija
15/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi he sitten ovat aloitteentekijöitä jos ei kiinnosta?

Siksi, koska ellei mies ole miesmallitasoa tai julkkis, ilman miehen aloitteellisuutta ei tapahdu yhtään mitään.

Siispä komea ja suosittukin mies tekee aloitteen, mutta kun soidinmenorutiini on suoritettu ja nainen uskoo kemiaa olevan, sille ei ole enää tarvetta. 

Vierailija
16/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet ovat naisia aktiivisempia aloitteiden tekemisessä ja halukkaampia laskemaan rimaa em. tapauksis

Luitko ollenkaan mitä kirjoitin?

Miehen aktiivisuudesta alkuvaiheessa ei voi päätellä kiinnostuksen tasoa.

Se käy ilmi myöhemmin suhteen jatkuessa, kun katsotaan vaivautuuko mies panostamaan muuhunkin kuin alun soidinmenoihin.

Vierailija
17/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta, mun exä oli tällainen ja tuttavapiiristä löytyy näitä myös, kaikki miehiä mutta voi toki naisetkin tätä tehdä. Taustalla lienee jonkinlainen vääristynyt käsitys siitä että kyseinen henkilö olisi kumppaniaan parempi. 

Olen tuon kannalla, että se toinen ajattelee olevansa sinua parempi ja ylempi. Itselläni ainakin on kokemusta siitä  kun teinen ei ota mistään vastuuta suhteessa, yhteydenpito, tapaamiset, ehdotukset, kaikki minun vastuulla. Joskus heikkona hetkenään, kun kuvitteli olevansa riidassa vahvoilla, puhui minusta niin halveksien, että silmäni aukesivat. Tajusin, että eihän tuo arvosta minua yhtään.

Vierailija
18/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se käy ilmi myöhemmin suhteen jatkuessa, kun katsotaan vaivautuuko mies panostamaan muuhunkin kuin alun soidinmenoihin.

En tarkoita mitään tällaista kun en ole tuollaisia ns. soidinmenoja saanut koskaan. Kyse on ihan arkipäivän kohtaamisista kaverimielessäkin tai sitten vaikka että mulla on ollut kaveri-ilmoitus jossain, joku vastaa siihen mutta sitten jos omalta osaltani vastaan ja juttu jonkin aikaa sujuukin, sitten huomaan ettei hän välitä lainkaan tulla kohtaamisessa vastaan kuten itse taas teen. Koskee ihan mies- ja naispuolisia suhteita.

Vierailija
19/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuon kannalla, että se toinen ajattelee olevansa sinua parempi ja ylempi. Itselläni ainakin on kokemusta siitä  kun teinen ei ota mistään vastuuta suhteessa, yhteydenpito, tapaamiset, ehdotukset, kaikki minun vastuulla. Joskus heikkona hetkenään, kun kuvitteli olevansa riidassa vahvoilla, puhui minusta niin halveksien, että silmäni aukesivat. Tajusin, että eihän tuo arvosta minua yhtään.

Asia on aivan juuri näin. Hyvä tuo esimerkkisi riidasta; ylentää itsensä alentamalla toisen. Tämä sama kuvio voi tapahtua myös ystävyyssuhteessa. Jotenkin, no, hirvittävän surullista ja traumatisoivaakin. 

Vierailija
20/28 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita mitään tällaista kun en ole tuollaisia ns. soidinmenoja saanut koskaan. Kyse on ihan arkipäivän kohtaamisista kaverimielessäkin tai sitten vaikka että mulla on ollut kaveri-ilmoitus jossain, joku vastaa siihen mutta sitten jos omalta osaltani vastaan ja juttu jonkin aikaa sujuukin, sitten huomaan ettei hän välitä lainkaan tulla kohtaamisessa vastaan kuten itse taas teen. Koskee ihan mies- ja naispuolisia suhteita.

Onko koskaan käynyt niin, että toista osapuolta kiinnostaa, mutta sinua ei?

Vai oletko sanonut kyllä jokaiselle lähestyjälle riippumatta ulkonäöstä, iästä tai sosioekonomisesta asemasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan