Miksi aina kerta toisensa jälkeen törmään ihmissuhteisiin jossa se toinen osapuoli ei välitä nähdä mitään vaivaa?
Odotukset kohdistuvat aina 100% minuun. Jopa ihan kirjoittelukaveri joka ei minusta nähnyt kuin naamakuvan, alkoi jonkun ajan kuluttua antaa ymmärtää että mun pitäisi jotenkin jahdata häntä että vientiä löytyy muutenkin. Tuli siinä taas sellainen fiilis että no mene menojasi, enpä jää kilpailemaan.
Tällaisia vastaavia on ihan ystävyyssuhteissakin eli oman sukupuolen kanssa ilman mitään romanttista virettä. Ja sitten myös parisuhteissa tai oikeammin niiden virityksissä jotka eivät koskaan johda muutamaa kuukautta pidemmälle. Jopa pitkäaikaisin exäni tuntui ennemmin vihaavan minua kuin pitävän minusta! Miksi kukaan lähtee parisuhteeseen ihmisen kanssa jota halveksii eikä epäröi näyttää sitä?
En tajua mistä nämä ihmiset tulevat. Ei minkäänlaista vaivannäköä omalta puolelta ja toisen pitäisi joustaa ja joustaa päivät päästään.
Olkoot.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisesti tuo johtuu siitä, että nainen yrittää miestä joka on naista kovempitasoinen ja tietää sen.
Siis hetkinen, miksei se voi olla toisin päin?
No siksi, koska naiset eivät ala minkäänlaiseen romanttiseen tai seksuaaliseen suhteeseen miehen kanssa joka on naista alempaa tasoa. Mies taas voi sellaiseen lähteä, jos A) kyse on kevytsuhteesta B) nainen kompensoi tasoeroa miellyttämällä miestä.
Ja ei, tätä ei voi päätellä miehen aktiivisuudesta alkuvaiheessa. Monikin mies on tajunnut, että alkuvaiheessa pitää olla todella aktiivinen ja hullaantunut naisesta, jotta naisen tunteet heräisivät. Mutta koska mies ei koe voittaneensa lotossa, ei hän vaivaudu yrittämään. Mies tietää, että voisi hyvänä päivänä löytää kauniimman ja hauskemman kumppanin.
Koska miehet ovat naisia aktiivisempia aloitteiden tekemisessä ja halukkaampia laskemaan rimaa em. tapauksissa, se ruokkii kierrettä jossa on paljon miehiä jo
Tämä on kyllä täyttä soopaa. Ensinnäkin, mulle on moni mies sanonut, että miksi minä nain tasoani vastaavia alaspäin. (Täytyy sanoa, että yök ja loukkaavaa.) Eli kyllä miestenkin mielestä tällaisia naisia on. He siis viittaavat ulkonäköön. Ainut vain, että en pidä mallimaisista miehistä, vaikka itse olen tehnyt mallin töitä. Olen nykyisin miesvaltaisella alalla töissä. Kaikista komeimmat miehet ovat "nalleja", en myöskään välitä rahasta. Tästäkin miehet ovat huomauttaneet, sillä "eihän mieheni ole edes rahakas."
Pointti on se, että osa miehistä on seonnut aivan liikaa tuohon sinun kaltaiseen ajatukseen. Se saa ajattelin vaikuttamaan aivan säälittävältä ja jos tasoja on, niin se tippuu 0 tällaisen mielipiteen omaavalta. Kannattaa miettiä sitä!
Taidat olla vain tylsä tyyppi, tai ihminen, kenen seurassa tulee jostain syystä vaivautunut olo. Se voi olla pienestä kiinni, kuten eleistä ja ilmeistä.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vain tylsä tyyppi, tai ihminen, kenen seurassa tulee jostain syystä vaivautunut olo. Se voi olla pienestä kiinni, kuten eleistä ja ilmeistä.
Ai mä kyllä oikeasti harrastan seikkailuja, vaellusta ja matkailua ym kaikenlaista sellaista riskialtistakin mitä ei tavis perheenäiti harrasta mutta en kyllä yleensä leveile näillä. Harvoin ehditään päästä niin läheisiksi tutuiksi että kertoisin vaikkapa sooloreissuistani ennen kuin jo tapahtuu se että huomaan että se toinen osapuoli ei jaksa nähdä vaivaa ja itsellä lopahtaa kiinnostus siihen jolloin vielä vähemmän alan jakamaan mitään asioitani. Eli siis vierestä katsoen nämä jotka itseään ylistävät, vaikuttavat paljon tylsemmiltä kuin itse. Ja silti on minusta ihan mukavaa viettää aikaa yhdessä tms jos vain se toinenkin osallistuisi jotenkin tuttavuuden ylläpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mä kyllä oikeasti harrastan seikkailuja, vaellusta ja matkailua ym kaikenlaista sellaista riskialtistakin mitä ei tavis perheenäiti harrasta mutta en kyllä yleensä leveile näillä. Harvoin ehditään päästä niin läheisiksi tutuiksi että kertoisin vaikkapa sooloreissuistani ennen kuin jo tapahtuu se että huomaan että se toinen osapuoli ei jaksa nähdä vaivaa ja itsellä lopahtaa kiinnostus siihen jolloin vielä vähemmän alan jakamaan mitään asioitani. Eli siis vierestä katsoen nämä jotka itseään ylistävät, vaikuttavat paljon tylsemmiltä kuin itse. Ja silti on minusta ihan mukavaa viettää aikaa yhdessä tms jos vain se toinenkin osallistuisi jotenkin tuttavuuden ylläpitoon.
Aika tyhjentävästi vastasit omaan kysymykseesi, mistä ongelma johtuu. Etkö itse näe sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisesti tuo johtuu siitä, että nainen yrittää miestä joka on naista kovempitasoinen ja tietää sen.
Siis hetkinen, miksei se voi olla toisin päin?
No siksi, koska naiset eivät ala minkäänlaiseen romanttiseen tai seksuaaliseen suhteeseen miehen kanssa joka on naista alempaa tasoa. Mies taas voi sellaiseen lähteä, jos A) kyse on kevytsuhteesta B) nainen kompensoi tasoeroa miellyttämällä miestä.
Ja ei, tätä ei voi päätellä miehen aktiivisuudesta alkuvaiheessa. Monikin mies on tajunnut, että alkuvaiheessa pitää olla todella aktiivinen ja hullaantunut naisesta, jotta naisen tunteet heräisivät. Mutta koska mies ei koe voittaneensa lotossa, ei hän vaivaudu yrittämään. Mies tietää, että voisi hyvänä päivänä löytää kauniimman ja hauskemman kumppanin.
Koska miehet ovat naisia aktiivisempia aloitteiden tekemisessä ja halukkaampia laskemaan rimaa em. tapauksis
Nallemainen mies juurikin on se useimpien naisten suosikki, ei siloposkinen miesmalli.
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhjentävästi vastasit omaan kysymykseesi, mistä ongelma johtuu. Etkö itse näe sitä?
No en. Minä olen se joka tulee tuttavuuksissa vastaan ja sovittaa omat askeleensa toisen jne. En minä omassa elämässäni käytä noin suoraa kieltä kuten tuossa ylemmässä jossa pidin puoliani sen edestä etten ole tylsä. En oikeasti näitä ihmisiä joista puhun, katso mitenkään ylös- tai alaspäin vaan tasavertaisesti ja he eivät itse pysty siihen. Tähän ongelmaan yritän paneutua että miksi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en. Minä olen se joka tulee tuttavuuksissa vastaan ja sovittaa omat askeleensa toisen jne. En minä omassa elämässäni käytä noin suoraa kieltä kuten tuossa ylemmässä jossa pidin puoliani sen edestä etten ole tylsä. En oikeasti näitä ihmisiä joista puhun, katso mitenkään ylös- tai alaspäin vaan tasavertaisesti ja he eivät itse pysty siihen. Tähän ongelmaan yritän paneutua että miksi näin.
No tuota. Toinen osapuoli aistii nopeasti tuollaisen myötäilyn ja arvaa, ettei kaikki ole kunnossa. Annat itsestäsi reppanan kuvan, ja kaiken lisäksi jos et uskalla kertoa itsestäsi ja vaikkapa sooloreissuistasi rohkeasti, niin todellakin vaikutat edelleen tylsältä tyypiltä joka ei uskalla olla oma itsensä.
En ole kiinnostunut vastaan. Mulla on esim. vaanijakin. Mutta tarkoitin tässä myös muita suhteita kuin parisuhteita, esim. kaverin kanssa mennään lenkille ja hän juoksee täyttä vauhtia eteenpäin niin etten pysy perässä kun ei vaan välitä tulla vastaan ja sovittaa askeleet yhteen kuten kuka tahansa muu tekisi jos lähtisi jonkun toisen kanssa lenkille jne. Unohda nyt vaikka nuo parisuhteet jos et muuten pysty ajattelemaan tätä ilmiönä.