Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alatko käymään Sparissa?

Vierailija
15.01.2025 |

Kun se tulee?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tulla Helsinkiin, noukin nykyisin kaikista muista kaupoista edut, en riemastu asiasta.

Vierailija
22/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa käydä Lidlissä ahkerammin niin koon ja ässän on pakko tiputtaa hintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag gör det redan sporadiskt då och då.

Vierailija
24/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ottavat useampiin myymälöihin tuoretuotteet myyntiin. Tampereen seudulla tuoretuotteita ei myydä kuin Ylöjärvellä ja Kylmäkoskella, 20-40 km matkaa eli ei kyllä tule noin kauas ajeltua. Luulisi kyllä, että niitä tulee lisää, ei kai tuoreiden Spar -tuotteiden myynti voi olla kannattavaa, jos myymälöitä on vain parikymmentä ja ne on ripoteltu Helsingistä Tornioon välille. Toivottavasti ainakin säilykkeitä ja kuivatavaraa sparilta tulee myyntiin muihinkin myymälöihin, jotka muutenkin jo kuivatavaraa myyvät.

Vierailija
25/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisen mukaan ne tulee Tokmanneille osastoina ja myöhemmin myös omia erillisiä spar-kauppoja.

Vierailija
26/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Käyn vain K-supermarketissa.

Vierailija
27/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Käyn vain K-supermarketissa.

Itse käyn vain Harrodsilla.

Vierailija
28/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn jo nyt käytännössä lähes pelkästään Lidlissä, jonne on hieman pidempi kävelymatka kuin lähiostarin Alepaan. S-Market on eri suunnalla kuin Lidl ja sinne kävelen vain, jos tarvitsen jotain, mitä Lidlistä ei saa. Lähin Tokmanni on sen verran kaukana, että sinne tuskin lähden, elleivät Spar-tuotteet ole selkeästi halvempia kuin Lidlin tuotteet. Kun olen keskittänyt ostot Lidliin, olen saanut ihan mukavasti bonus-alennuksia.

Vierailija
29/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, miksei. Ostan kyllä myös ruokatuotteita Tokmannilta, siellä on usein hyviä tarjouksia, tosin meillä Hyvinkään Tokmannilla ei tuoretuotteita vielä ole. Vähän vaan epäilyttää, että kuinka "halpa" se Spar tulee olemaan. Asuin ennen hetken Hollannissa eikä se siellä nimestään huolimatta mikään äärimmäisen halpa ollut.

Vierailija
30/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tulee lähemmäksi kuin nykyinen lähin kauppa, niin sitten varmaankin. Muuten tuskin en.

Vierailija
31/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn jo nyt käytännössä lähes pelkästään Lidlissä, jonne on hieman pidempi kävelymatka kuin lähiostarin Alepaan. S-Market on eri suunnalla kuin Lidl ja sinne kävelen vain, jos tarvitsen jotain, mitä Lidlistä ei saa. Lähin Tokmanni on sen verran kaukana, että sinne tuskin lähden, elleivät Spar-tuotteet ole selkeästi halvempia kuin Lidlin tuotteet. Kun olen keskittänyt ostot Lidliin, olen saanut ihan mukavasti bonus-alennuksia.

Lidlin tuotteiden laatu on hyvin kyseenalainen. Kokoajan on lehdissä takaisinvetoja jne..

Vierailija
32/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että hinnat tippuu. Ruokakauppiaat ovat järkyttävän ahneita öky kamppeineen.

Ei tietenkään tipu jos kuluttajat jatkavat asiointia kuten tähänkin asti. Keski-Euroopassa ihmiset ovat kadulla jos ruoan hinta nousee radikaalisti. Suomessa puidaan nyrkkiä taskussa ja potkitaan katukiviä. 

Vierailija
33/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin tuotteiden laatu on hyvin kyseenalainen. Kokoajan on lehdissä takaisinvetoja jne..

Ennen Lidleissä oli hyvä hevi-osasto ja siihen vaikutti se että jättivät tuotteet kuljetuskennoihin, sillä välin kun muissa kaupoissa tuotteet heitetään yhteen läjään kolhiintumaan ja naarmuuntumaan.

Vierailija
34/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että hinnat tippuu. Ruokakauppiaat ovat järkyttävän ahneita öky kamppeineen.

Ei tietenkään tipu jos kuluttajat jatkavat asiointia kuten tähänkin asti. Keski-Euroopassa ihmiset ovat kadulla jos ruoan hinta nousee radikaalisti. Suomessa puidaan nyrkkiä taskussa ja potkitaan katukiviä. 

Kylmä sää. Sormet palelee.

Vierailija
35/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänne Tokmannin yhteyteen Spar tulee niin tottakai käyn katsomassa mikä on valikoima ja hintataso. Kävelymatkan päässä kun on kaikkien ryhmien kaupat niin noukin rusinat pullasta. Prismakin on tulossa, S- kauppa on ollut aika kallis enkä niitä bonuksia maksele. Hyvä kun voi valita edullisimmat tuotteet eikä tarvi yhdestä kaupasta ostaa. Plussat ja bonukset ei auta, ne maksetaan itse kalliissa hinnoissa.

Vierailija
36/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn varmasti. On mitta aivan täynnä K-ja  s- ryhmien ahneitakin ahneempia kauppiaita.

Vierailija
37/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin joskus kauan sitten kun Spar oli suomessa asioin hyvin mielelläni kylämme Spar -marketissa. Valikoima oli mielestäni varsin hyvä.

Vierailija
38/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn varmasti. On mitta aivan täynnä K-ja  s- ryhmien ahneitakin ahneempia kauppiaita.

S-ryhmällä ei ole kauppiaita.

Vierailija
39/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta jos tänne tulee niin ihan vaan kilpailun kannatuksen vuoksi aion käydä ja jos hinnat on alemmat, ostan sieltä ruokani. Jos hinnoissa ei ole eroa, sitten pitää harkita ostanko vai en.

Lidlin kohdalla ongelmana on mielestäni täällä ennestään tuntemattomat tuotemerkit, olisikohan jotain youtube kanavaa tms. jossa eurooppalaiset tavalliset kuluttajat vähän valottaisivat mitkä eurooppalaiset tuotemerkit on luotettavia ja hyvälaatuisia, ja mitä ehkä kannattaisi välttää?

Lidl on samanlainen ahne kuin kaksi muutakin ketjua hinnat lähellä samat kuin näissä ottavat löysät rahat kuluttajilta, tietenkin kun kilpailua ei tosiasiassa ole. 

Vierailija
40/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ensimmäisenä tuli mieleen juurikin opiskeluaikana kampusta lähin kauppa. Samassa kaupunginosassa ei ollut ruokakauppaa ollenkaan (joskin aiemmin ihan rajalla oli ollut "Jäte", joka silloin oli jo Iltatähti-niminen ravitsemusliike). Naapurikaupunginosasta löytyi "Ryöstö-Spar" -nimellä tunnettu lähikauppa (tosin viereisestä lähiöstä löytyi Siwa). Opiskelijalehti teki ostoskorivertailun, kannattaako viikon ostokset tehdä Sparista vai mennä taksilla Prismaan. (Muistaakseni taksi + Prisma tuli halvemmaksi.)

(Sparin paikalle taisi tulla Markantalo ja nyt Tavaratalo Mainio. Sammonlahden K- ja S-marketit ovat uudempia rakennuksia, Iltatähti paloi kesällä 2024. Ylioppilastalossa on nykyään Sale. Lappeenrannan urheilumiesten elintarvikekioskin paikalla on Selam kebab & pizzeria.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi