Alatko käymään Sparissa?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Jos Sparissa tulee olemaan samanlainen kanta-asiakassysteemi kuin Tokmannilla, niin en mene. Kuka helevetin ääliö alkaa omaa henkilökohtaista puhelinnumeron huutelemaan pitkässä jonossa kassalla.
Esimerkiksi minä. Ensinnäkään sitä numeroa ei tarvitse erityisesti "huudella" sen kummemmin ja toisekseen, kuinka todennäköisesti joku pervopera just sattuisi olemaan jonossa ja ottamaan ylös numeroni minkä nopeasti luettelen? Tai vaikka niin epätodennäköinen juttu tapahtuisikin, mitä sitten? Epätoivotut numerot voi aina estää.
Tuskinpa. En käy Tokmannillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta jos tänne tulee niin ihan vaan kilpailun kannatuksen vuoksi aion käydä ja jos hinnat on alemmat, ostan sieltä ruokani. Jos hinnoissa ei ole eroa, sitten pitää harkita ostanko vai en.
Lidlin kohdalla ongelmana on mielestäni täällä ennestään tuntemattomat tuotemerkit, olisikohan jotain youtube kanavaa tms. jossa eurooppalaiset tavalliset kuluttajat vähän valottaisivat mitkä eurooppalaiset tuotemerkit on luotettavia ja hyvälaatuisia, ja mitä ehkä kannattaisi välttää?
Lidl perustuu pelkästään omiin tuotemerkkeihin, joita ei myydä muualla kuin Lidlissä. Eli kaikki tuotemerkit, jotka ei ole tuttuja, eivät ole sen tutumpia minulle Saksassa, koska en käy Lidlissä. Lisäksi esim. Pohjolan meijeri -merkki on on myynnissä pelkästään Suomen Lidleissä. Sama muissakin halpaketjuissa esim. Aldissa ja Netossa.
Toki muissa kaupoissa on omia tuotemerkkejä myös esim. Gut und günstig tai ja!, jotka vastaa Pirkkaa, Rainbowta jne. Lidlin ja noiden muiden merkkien pastat esim. voi olla juuri samaa kamaa eri paketissa ja vielä valmistajan omalla merkillä muualla.
Tuskin, lähin näyttäisi aukeavan noin 200 kilometrin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi sitä esitellään halpakauppana? Olen muissa EU-maissa käynyt Sparissa, normi kauppa se on, ei halpakauppa. Enemmän S-Marketin tapainen paitsi valikoimat paremmat. On omia merkkejä, luomutuotteita, hyviä valmissalaatteja ja laadukkaita tuoreosastoja.
Koska se halutaan brändätä Tokmannin tapaan halpakaupaksi. Suomessahan on ollut Spareja aikoinaan ja ne muuttuivat joko S-marketeiksi, Saleiksi tai Alepoiksi.
Nyt Tokmanni on hankkinut lisenssin nimeen ja tuotemerkkeihin.
Lidl on alle 20 metrin päässä, joten tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi sitä esitellään halpakauppana? Olen muissa EU-maissa käynyt Sparissa, normi kauppa se on, ei halpakauppa. Enemmän S-Marketin tapainen paitsi valikoimat paremmat. On omia merkkejä, luomutuotteita, hyviä valmissalaatteja ja laadukkaita tuoreosastoja.
Todennäköisesti tokmannilla ne keskittyy enemmän kuivatuotteisiin ja purkkeihin, koska kaikissa tokmanneissa ei ole kylmätiloja.
Mikäänhän ei estä rakentamasta noita kylmätiloja.
Todennäköisesti tokmannilla ne keskittyy enemmän kuivatuotteisiin ja purkkeihin, koska kaikissa tokmanneissa ei ole kylmätiloja.