Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alatko käymään Sparissa?

Vierailija
15.01.2025 |

Kun se tulee?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Tokmannin on Sparin kanssa liittymässä iloisesti mukaan ryöstöön.

Vierailija
42/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi sitä esitellään halpakauppana? Olen muissa EU-maissa käynyt Sparissa, normi kauppa se on, ei halpakauppa. Enemmän S-Marketin tapainen paitsi valikoimat paremmat. On omia merkkejä, luomutuotteita, hyviä valmissalaatteja ja laadukkaita tuoreosastoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tule millekään paikkakunnalle missä minä olen, tai lähellekään, niin en aio ruveta käymään.

Vierailija
44/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkakaa käydä Lidlissä ahkerammin niin koon ja ässän on pakko tiputtaa hintoja.

Minä käyn jo nyt käytännössä lähes pelkästään Lidlissä, jonne on hieman pidempi kävelymatka kuin lähiostarin Alepaan. S-Market on eri suunnalla kuin Lidl ja sinne kävelen vain, jos tarvitsen jotain, mitä Lidlistä ei saa. Lähin Tokmanni on sen verran kaukana, että sinne tuskin lähden, elleivät Spar-tuotteet ole selkeästi halvempia kuin Lidlin tuotteet. Kun olen keskittänyt ostot Lidliin, olen saanut ihan mukavasti bonus-alennuksia.

Lidlin tuotteiden laatu on hyvin kyseenalainen. Kokoajan on lehdissä takaisinvetoja jne..

Ne tuotteet, mitä itse Lidlistä ostan ovat olleet ihan kelpoja. Ostan aika perus tuotteita kuten hedelmiä, vihanneksia, kuivaleipää, jauhoja, kananmunia, oivariinia, oltermannia, maustamatonta tölkkijugurttia, rasvatonta maitoa, testivoittaja vessapaperia. En syö valmisaterioita enkä vanukkaita.

Dissaa sinä vaan rauhassa Lidliä ja käy Stokkan herkusta ostamassa päivittäiset ruokatavarasi.

Vierailija
45/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni on kallis. Onkohan Spar sen halvempi, tuskinpa.

Vierailija
46/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sielä on soija tai kaurajukurttia halvemmalla kun muualla niin sitte.

Vierailija
47/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Lidlistä lämpimiä perusvaatteita, ei valittamista.

Vierailija
48/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla ja Lidlillä on kummallakin n. 200 myymälää Suomessa. Tokmannin markkinaosuus päivittäiskaupasta on hieman yli 3% ja Lidlin n. 10%. Tokmannilla on siis erittäin hyvä mahdollisuus napata markkinaosuutta. Myymäläverkosto on valmiina ja brändi kunnossa. Spar iso kansainvälinen tekijä ja privat label tuotteissa pystyvät varmasti haastamaan ainakin Keskoa ja S-ryhmää. Lidl on niin iso kansainvälinen toimija, että sitähän ei edes uskalleta kunnolla haastaa. Sieltä ei raha lopu jos todellinen hintasota käynnistyy.  

Vierailija
49/68 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
50/68 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tulee nykyisen Tokmannin tiloihin, niin en ainakaan vakituisesti, on sen verran pitkä matka. 

Jos se on yhtään samanlainen kuin Lidl, niin en käy.

Vierailija
51/68 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että hinnat tippuu. Ruokakauppiaat ovat järkyttävän ahneita öky kamppeineen.

Olipa kiva kuulla eilen uutisissa Tokmannin perustajan K.Kakkosen suusta, että keskusliikkeet ja kauppiaat ovat ahneita ja ruoka on aivan liian kallista!

Nämä K-kauppiat on kyllä pahimpia rosvoja. Työpaikan vieresä on k-market ja hinnat on ihan pilvissä. Harvoin siellä kyllä käyn. Tervetuloa vaan SPAR ja muutkin toimijat.  Keskusliikkeiden mafia sais jo kaatua!

Vierailija
52/68 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, en ole käynyt tokkalla vuosiin, puuilo on paremmalla sijainnilla ja valikoimalla tokkan perinteiseen segmenttiin nähden.

Ruokani osatan valmiiksi keräiltynä yhdestä osoitteesta kerrallaan, en käy kiertelemässä ja katsomassa mitä löytyisi mistäkin.

Vierailija
53/68 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että hinnat tippuu. Ruokakauppiaat ovat järkyttävän ahneita öky kamppeineen.

Olipa kiva kuulla eilen uutisissa Tokmannin perustajan K.Kakkosen suusta, että keskusliikkeet ja kauppiaat ovat ahneita ja ruoka on aivan liian kallista!

Nämä K-kauppiat on kyllä pahimpia rosvoja. Työpaikan vieresä on k-market ja hinnat on ihan pilvissä. Harvoin siellä kyllä käyn. Tervetuloa vaan SPAR ja muutkin toimijat.  Keskusliikkeiden mafia sais jo kaatua!

Kakkonen ei ole perustanut Tokmannia. Sen perusti Laakkonen, Kakkonen tuli mukaan kuvioihin noin vuoden päästä kaupan aloittamisesta. Myöhemmin Kakkonen sitten osti ketjuun muita halpamarketeja.

Vierailija
54/68 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Sparissa tulee olemaan samanlainen kanta-asiakassysteemi kuin Tokmannilla, niin en mene. Kuka helevetin ääliö alkaa omaa henkilökohtaista puhelinnumeron huutelemaan pitkässä jonossa kassalla. 

Vierailija
55/68 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä meen. Toivottavasti pitävät hinnat maltillisina, vaan enpä usko...oon jo pitkään toivonut Suomeen lisää kilpailua, että noiden kahden (K ja S) sikailu rauhottuisi...esim. sähkön hinta laski jo ajat sitten, vaan kurkkujen ja tomppojen ym. kilohinnat jäi korkeiksi...eiks kukaan muu huomannut?

Vierailija
56/68 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tänne tule ja mihinkään naapurikaupunkiin en sen takia lähde. 

Vierailija
57/68 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn katsomassa onko lähellekään yhtä hyvä kuin etelä-Euroopassa. Siellä käytämme Sparia ja Desparia päivittäin.

Tuore liha lähitiloilta, konditoria- ja delituotteet, leikkeleet ja laatujuustot todella hyvään hintaan. Epäilen pystytäänkö Suomessa lähellekään samaan vai onko samaa kallista kuraa kuin muutkin kaupat täällä

Vierailija
58/68 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänne tulee käyn tsekkaamassa. Sitten voin alkaa asiakkaaksikin jos hinta-laatu-suhde on hyvä ja valikoima tarpeeksi. Lidl oli valikoiman osalta aikamoinen pettymys.

Vierailija
59/68 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koko 2000-luvun olen käynyt vain S ja K-marketissa. Jatkan samoissa merkeissä.

Vierailija
60/68 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion käydä Sparissa ainakin uteliaisuuttani. Jos Spar-puoli rakennetaan kompaktisti erikseen muusta Tokmannista siten että ei joudu kävelemään koko myymälän läpi, niin voin alkaa käydä jopa säännöllisesti. Tokmannissa käyn ostoksilla enintään viisi kertaa vuodessa, sillä harvemmin tarvitsen mitään mitä siellä myydään, koska minulla on jo melkein kaikki mitä tarvitsen. Toinen syy on tapa jolla Tokmannin myymälät on rakennettu, eli siellä joutuu kävelemään pitkän matkan vaikka olisi ostamassa vain muutamaa tuotetta. Yleensä suosin helpommin asioitavia kauppoja, sillä en tykkää viettää aikaa ostoksilla. Ostan mitä tarvitsen ja sitten menen kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan