Oletko joskus miettinyt että kaikki asiat elämässä tapahtuu jonkun merkityksen takia?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Koin parikymppisenä omaisen yllättävän kuoleman. Se mursi elämäni. Olisi kohtuutonta ajatella, että niin oli tarkoitettu.
Minusta aloituksessa ei kysytty tarkoitusta. Jos jokin on tarkoitettu, niin se on kohtalo. Merkityksen löytämisellä ei ole linkitystä kohtaloon. Tuossa tilanteessa merkitys tulee siitä, että tapahtuma auttaa sinua esim. Arvostamaan elämää, arvostamaan muita ihmisiä kun ymmärrät, että tämä voi loppua lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koin parikymppisenä omaisen yllättävän kuoleman. Se mursi elämäni. Olisi kohtuutonta ajatella, että niin oli tarkoitettu.
Minusta aloituksessa ei kysytty tarkoitusta. Jos jokin on tarkoitettu, niin se on kohtalo. Merkityksen löytämisellä ei ole linkitystä kohtaloon. Tuossa tilanteessa merkitys tulee siitä, että tapahtuma auttaa sinua esim. Arvostamaan elämää, arvostamaan muita ihmisiä kun ymmärrät, että tämä voi loppua lyhyeen.
Aloituksessa kirjoitetaan, että jotakin tapahtuu jonkun merkityksen takia. Tässä tapauksessa joku kuolisi viereltä jonkun merkityksen takia. Kohtalo, karma tms?
En, oikeasti kaikki on pelkkää sattumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta aloituksessa ei kysytty tarkoitusta. Jos jokin on tarkoitettu, niin se on kohtalo. Merkityksen löytämisellä ei ole linkitystä kohtaloon. Tuossa tilanteessa merkitys tulee siitä, että tapahtuma auttaa sinua esim. Arvostamaan elämää, arvostamaan muita ihmisiä kun ymmärrät, että tämä voi loppua lyhyeen.Aloituksessa kirjoitetaan, että jotakin tapahtuu jonkun merkityksen takia. Tässä tapauksessa joku kuolisi viereltä jonkun merkityksen takia. Kohtalo, karma tms?
Aa, totta, hassusti muotoiltu aloitis. Keskityin vain lukemaan sanan merkitys. Merkitys on mindset, asenne: minkä merkityksen me annamme tapahtumille.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran olen saanut huonoa onnea osakseni erilaisten ikävien juttujen muodossa, että en voi kuin ihmetellä, että mikähän hel vetin tarkoitus on muka kaataa yhden ihmisen niskaan näin paljon?! On asioita mihin en ole voinut vaikuttaa. Aina kun elämässä on helpompaa ja voi hengittää vapaammin, niin kyllä se potku päähän tulee taas jostakin.
Niinkuin siinä meemissä, jossa elämä hakkaa sut ja jumala kuvaa kännykällä.
Jumala lupaa johdattaa niitä ,jotka etsivät hänen tahtoaan. Sananmukaisesti kulkevat rukoillen.
Olen fatalisti, uskon että kaikki tapahtuu tarkoituksella joka johtaa meitä eteenpäin.
Näin on tapahtunut omalla kohdalla monta kertaa ja olen tyytyväinen siihen mihin olen päätynyt/päässyt
Mä olen elämäni aikana todennut, että joskus kariutunut parisuhde on sitten johtanut parempaan, osa on ollut selkeästi opetuksia. Myös töiden kanssa on käynyt niin, että ne paikat olen saanut, mitkä ovat vieneet elämää eteenpäin myös esim. asuinpaikan osalta
Mitä jos elämässä ei tapahdu mitään?
Joo, kuinka monen ihmisen elämän joku yksittäinen ihminen voi pilata. En ole keksinyt, mikä tarkoitus tällä on.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos elämässä ei tapahdu mitään?
Silloin ei varmaan edes elä
Se mitä ihmiselle tapahtuu, johtuu jostain näistä kolmesta asiasta:
1) Ihmisen oma toiminta.
2) Muiden ihmisten toiminta.
3) Sokea sattuma.
Muu on taikauskoa.
Osuva kysymys just tähän aamuun. Hetki sitten katsoin videon LAn paloista. Mies kuvasi omaa, palolta kuin ihmeen kaupalla pelastunutta, taloaan. Ei ollut varma oliko edes vakuutustaan maksanut. Kuvasi naapureita joka puolella. Joka ikinen muu talo oli palanut maahan saakka. Silmänkantamattomiin. Tuumasi että Jumalan työtä. Satoja kommentteja joissa kiiteltiin Jumalaa ja sanottiin että hän on hyvä ihminen, Jumalalla on hänelle jokin tehtävä jne. Entäs ne sadat muut jotka menettivät kaiken? Jumalan kosto ja viha, eivät ole olleet kunnon uskovia? Käsittääkseni kaikki amerikkalaiset ovat vahvasti uskovia.
Kyllä kaikki on elämässä tuurista kiinni. Ihan kaikki. Ainoa oikea ajattelutapa. Kaikki muut selitykset lyö jotain toista ihmistä todella lujaa. En usko sen kaltaiseen väkivaltaan.
Ei, en ole löytänyt merkitystä sille miksi olen peilaavien paskojen keskellä ja heidän, jotka kokevat asiakseen kertoa minulle, että se ettei läikytä kahvia, on taito. En myöskään sille millä perusteella, jatkuvasti todistellaan, ettei sukupuoli määritä ammatin valintaa, koska minulle ei tarvitse todistaa, että nainenkin voi työskennellä raksalla. Sen kun työskentelee, henkilökohtaisesti minä en ole kiinnostunut rakentamaan taloja.
En ole koskaan asiaa ajatellut, mutta kunnkatson elämää taaksepäin, näen vain merkityksiä. Tällä hetkellä sitä on vaikea nähdä, mutta 10 v tai aiemmin tapahtuneista asioista näkee selvästi. Kun tulee perspektiiviä eikä tunteet enää sokaise.
Silloin varmaankinon helppo löytää tarkoituksia jamerkityskisä, jos kokemukset ovat tyyliin: Enpä saanut ensin haluamaani työpaikkaa, mutta tämä jonka sainkin oli loppujen lopuksi paljon parempi vaihtoehto tai suhde päättyi, mutta nykyinen suhde onkin huomattavasti rakastavmpi ja seksielämämmekin nautinnollisempaa, kuin edellisessä suhteessa.
silloin taasen, kun jääkohtaan en saanut työpaikkaa ja suhde päättyi, niin eipä niistä juurikaan löydä merkitystä.