Onko toimeentulotuella eläessä varaa pitää autoa,?
Olen pian putoamassa pysyvästi toimeentulotuella, mutta tarvin autoa. Onhan tuossa kuitenkin kovasti kuluja: pensaat, öljyt, huollot, vakuutukset, verot, korjaukset .. Onko mitään toivoa että pystyy pitämään auton pidempään toimeentulotuella eläessä?
Kommentit (29)
On, jos on säästäväinen.
En tupakoi, vaatteet kirpparilta ja ruoat punalappuisia. Leivon itse leivät.
Baarissa käyn pari kertaa kuukaudessa, mutta en juo siellä alkoholia. Selviän 25 eurolla illasta bensoineen.
Vierailija kirjoitti:
On, jos on säästäväinen.
En tupakoi, vaatteet kirpparilta ja ruoat punalappuisia. Leivon itse leivät.
Baarissa käyn pari kertaa kuukaudessa, mutta en juo siellä alkoholia. Selviän 25 eurolla illasta bensoineen.
Auto on sellainen että huollot voi pitkälti tehdä itse. Ja ei kasko vakuutusta. Ajan vain muutaman satasen autoilla, niin ei tule kalliita remontteja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi varaa kun onhan työttömilläkin auto vaikka eivät saa koko toimeentulotukea.
Tytön saa usein enemmän rahaa kuin toimeentulotuella elävä. Toimeentulotukea saadaan sitten kun tuetkaan eivät riitä laskennallisesti elämiseen.
Minä saan vain työmarkkinatuen ja siitä on maksettava asuminen ja auto ruokien lisäksi. Tiukkaa on voin kertoa. Kyllä on karsittu palovakuutuksista alkaen kaikki, mikä ei ole aivan pakollista tai välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi varaa kun onhan työttömilläkin auto vaikka eivät saa koko toimeentulotukea.
Tytön saa usein enemmän rahaa kuin toimeentulotuella elävä. Toimeentulotukea saadaan sitten kun tuetkaan eivät riitä laskennallisesti elämiseen.
Saahan sitä silloinkin, jos ei suostu mihinkään pajalle 9€/päivä. Ei ole oikeutettu työmarkkinatukeen mutta toimeentulotukea saa.
Vierailija kirjoitti:
Mitämäjustluin... Et tod. tarvitse tukia jos sinulla on varaa ylläpitää autoa!
Kuinka niin? Mun autoilun kulut on n.40€/kk sisältäen vakuutuksen ja verot.
Vierailija kirjoitti:
Mitämäjustluin... Et tod. tarvitse tukia jos sinulla on varaa ylläpitää autoa!
Toimeentulotukea ei myönnetä ellei siihen ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että 595e riittää laskennallisesti elämiseen? Moni työssäkäyvä saa toimeentulotukea joten taatusti saa enemmän mitä työmarkkinatukea saava saa.
Tarkoittaa vanhaa autoa. Eihän nyt uudehkoon riitä tes palkkakaan m39