Päiväkoti pyysi, ettei isä enää hakisi lastaan
Pitävät turvallisuusuhkana, minkä lapsen äitinä ymmärrän. Isä ei ymmärrä.
Isä ei siis ilmoita päiväkodin aikuisille, kun hakee lapsen. Nappaa vaan mukaansa ja ajaa lapsi kyydissään pois. Näin on käynyt nyt kolme kertaa. Kahdella ensimmäisellä kerralla isän kanssa keskusteltiin. Kolmannella päiväkodin henkilökunnalta tuli minulle pyyntö, ettei isä enää hakisi lasta.
Onneksi olen aina kertonut päiväkodin henkilökunnalle, jos joku muu kuin äiti hakee lapsen. Ovat osanneet heti soittaa isälle ja sen jälkeen minulle, koska isä ei vastaa puhelimeen. Isä ei ole ollenkaan ymmärtänyt tilanteen vakavuutta tai ottanut vastuuta. Ei ole suostunut edes keskustelemaan asiasta päiväkodin henkilöstön kanssa.
Tilanne ärsyttää, koska isän oli sovittu hakevan lapsi päiväkodista joka toinen perjantai eli silloin, kun lapsi viettää viikonloppua isällään. Vähän tuntuu siltä, että tekee tämän ehkä jopa tahallaan. Sovin päiväkodin kanssa, että haen lapsen aina itse. Isä hakee lapsen sitten kotoaan.
Mikä avuksi vai pitääkö vain odotella, että lapsi (tai isä) kasvaa?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän päiväkodin huolen, mutta toisaalta olen sitä mieltä, että lapsia ei pidä voida hakea huomaamatta. Isälläkin voi olla kiire, ei työssäkäyvät ehdi maailman tappiin odotella, milloin päiväkodin työntekijöiden puheille pääsee.
Isä ei ole työelämässä.
Ap
Vaikka isä olisikin työelämässä niin silti lapsi luovutetaan aina aikuisen kautta. Jos on kiire, eikä kuulumisten vaihto neljänruuhkassa houkuta niin voi huijata, että me tästä lähdetään. Pari kertaa olen joutunut soittelemaan perään, että lapsi on ilmeisesti haettu ja aina yhtä inhottava tilanne itselle. Aina on joku aikuinen hakutilanteen nähnyt, mutta ei se riitä, että vieraan ryhmän aikuinen näkee sen. Aina pitää tulla oman ryhmän aikuisen puheille.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Koittakaa nyt edes hiukan pinnistää näiden provojen kanssa.
Mäkin mietin eka että provo, mutta sitten muistin että omalla työpaikallani on yksi vanhempi, jonka hakiessa olen monet kerrat kysellyt muilta aikuisilta hakiko, soitellut perään tai vahingossa huomannut kun kävelee lapsen kanssa portille.
Ap, "unohdit" kai vastata: näytätkö henkkarit aina kun itse haet lapsen? Tiedäthän kai että nainenkin voi kaapata lapsesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mies jotenkin vajaa tai ma mu jos ei puhetta ymmärrä?
Valitettavasti persu. Kaduttaa näin lapsen äitinä ja etenkin lapsen puolesta.
Ap
Tätä en usko, tämä on kuin suoraan muualta tulleiden käsikirjasta, hyvin tyypillistä lajikäyttäytymistä ulkkiksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenvalvoja kautta! Isä mukaan! Ei ole lupa hakea tietämättä jne! Henkilökunnan vastuu-lakiasiat jne jos ei tiedä, kuka haki! Olen pari kertaa ollut ko tilanteessa. Karseaa!
Päiväkodille on siis ilmoitettu, että isä hakee joka toinen perjantai klo 16 jälkeen. Isällä oli lupa hakea lapsi, enää ei ole lupaa hakea lasta. Päiväkodilla huomattu, että lapsi nousee miehen kanssa autoon, jonka epäilty olevan isän auto (oli isän auto) ja isä ajanut pois vastaamatta päiväkodin työntekijöiden huhuiluun piha-alueelta. Tämän jälkeen soitettu isällä ja koska isä ei ole vastannut, soitettu äidille, joka soittanut isälle ja tämän
Vaikka on päihdetaustaa, ei se tarkoita etteikö voisi olla opinnoissa menestyvä. Aloitin lukion 16 vuotiaana, sieltä ylioppilaaksi 18 vuotiaana ja AMK opinnot aloitin 19 vuotiaana. Olin siis raskaana aloittaessani opinnot, synnytin kesken lukuvuoden ja tein opintoja etänä samalla lapsesta huolehtien. 1vnä lapsi meni perhepäivähoitajalle ja 3vnä päiväkotiin. Nyt lapsi on 4v ja olen työelämässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, "unohdit" kai vastata: näytätkö henkkarit aina kun itse haet lapsen? Tiedäthän kai että nainenkin voi kaapata lapsesi?
Ap on ollut kiireinen.
En näytä henkkareita, mutta jos vaikka siskoni, jolla samaa näköä, hakisi lapsen, tulisi hänen näyttää henkkarit.
Tässä on kyse nyt siitä, että isä ei ole ilmoittanut päiväkodin aikuiselle kun on hakenut lapsen.
Ap
No emmää mitään halua puhua niille tädeille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenvalvoja kautta! Isä mukaan! Ei ole lupa hakea tietämättä jne! Henkilökunnan vastuu-lakiasiat jne jos ei tiedä, kuka haki! Olen pari kertaa ollut ko tilanteessa. Karseaa!
Päiväkodille on siis ilmoitettu, että isä hakee joka toinen perjantai klo 16 jälkeen. Isällä oli lupa hakea lapsi, enää ei ole lupaa hakea lasta. Päiväkodilla huomattu, että lapsi nousee miehen kanssa autoon, jonka epäilty olevan isän auto (oli isän auto) ja isä ajanut pois vastaamatta päiväkodin työntekijöiden huhuiluun piha-alueelta. Tämän jälkeen soitettu isällä ja koska isä ei ole vastannut, s
Ap korjaa: olin 18 aloittaessani AMK opinnot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Koittakaa nyt edes hiukan pinnistää näiden provojen kanssa.
Hyvinhän nämä uppoaa, kun päässtää lietsomaan miesvihaa.
Opetelkaa miehet käyttäytymään fiksujen ihmisten tavoin, niin ette anna aihetta miesvihalle.
Eli oma vikanne.
Kysymys provo-kommentoijille: minkä ajattelette keskustelussa olevan provoa? Ketä yritetään provosoida?
Mielenkiinnosta kyselen, ongelma on ihan aito
Ap
Tein tuota samaa joka kerta ja kukaan ei valittanut asiasta. En ymmärrä mikä on väärin, jos haen lapseni tarhasta mahdollisimman nopeaan. Ei se ole mikään vankila. Katraan vanhin haettiin aina tarhan ulkopuoliselta bussipysäkiltä. Ei tarha ollut auki kuin viiteen ja lapsen hain aina kello kuusi.
Lapseni olivat tarhassa 90-luvulla
Ei kaikki ymmärrä että nykyään valta Ei ole vanhemmilla vaan lasuja tulee jos vanhempi Ei tottele normeja. Se on vaan vanhemmuusasioissa pakko tiettyjä normeja totella tai sitten ei ole vanhemmaksi. Minäkin olen joutunut heittämään lapsen isän mäkeen tämän takia. Ei vaan ymmärrä nykyaikaa jos ikää on. Mutta ymmärrän kyllä jos päiväkodin tätejä Ei jaksaisi kohdata, jotkut Keski ikäiset Karen akat ovat aivan kauheita, menee päivä piloille heidän kohtaamisestaan. Mutta raskasta työtä tekevät, ehkä se on muuttanut heidät niin vittumaisiksi.
Eikö se isä tajua, että päiväkodin henkilökunta joutuu tekemään lapsesta katoamisilmoituksen, jos he eivät tiedä, mihin / kenen mukaan lapsi on päiväkodista lähtenyt? Vai onko se kenties hänen tavoitteensa? Saada hässäkkä aikaiseksi?