Päiväkoti pyysi, ettei isä enää hakisi lastaan
Pitävät turvallisuusuhkana, minkä lapsen äitinä ymmärrän. Isä ei ymmärrä.
Isä ei siis ilmoita päiväkodin aikuisille, kun hakee lapsen. Nappaa vaan mukaansa ja ajaa lapsi kyydissään pois. Näin on käynyt nyt kolme kertaa. Kahdella ensimmäisellä kerralla isän kanssa keskusteltiin. Kolmannella päiväkodin henkilökunnalta tuli minulle pyyntö, ettei isä enää hakisi lasta.
Onneksi olen aina kertonut päiväkodin henkilökunnalle, jos joku muu kuin äiti hakee lapsen. Ovat osanneet heti soittaa isälle ja sen jälkeen minulle, koska isä ei vastaa puhelimeen. Isä ei ole ollenkaan ymmärtänyt tilanteen vakavuutta tai ottanut vastuuta. Ei ole suostunut edes keskustelemaan asiasta päiväkodin henkilöstön kanssa.
Tilanne ärsyttää, koska isän oli sovittu hakevan lapsi päiväkodista joka toinen perjantai eli silloin, kun lapsi viettää viikonloppua isällään. Vähän tuntuu siltä, että tekee tämän ehkä jopa tahallaan. Sovin päiväkodin kanssa, että haen lapsen aina itse. Isä hakee lapsen sitten kotoaan.
Mikä avuksi vai pitääkö vain odotella, että lapsi (tai isä) kasvaa?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenvalvoja kautta! Isä mukaan! Ei ole lupa hakea tietämättä jne! Henkilökunnan vastuu-lakiasiat jne jos ei tiedä, kuka haki! Olen pari kertaa ollut ko tilanteessa. Karseaa!
Päiväkodille on siis ilmoitettu, että isä hakee joka toinen perjantai klo 16 jälkeen. Isällä oli lupa hakea lapsi, enää ei ole lupaa hakea lasta. Päiväkodilla huomattu, että lapsi nousee miehen kanssa autoon, jonka epäilty olevan isän auto (oli isän auto) ja isä ajanut pois vastaamatta päiväkodin työntekijöiden huhuiluun piha-alueelta. Tämän jälkeen soitettu isällä ja koska isä ei ole vastannut, soitettu äidille, joka soittanut isälle ja tämän jälkeen soittanut päiväkotiin ja kertonut että l
Miten sä onnistuit sen korkeakoulututkinnon saamaan aikaan alle 2 vuodessa? Siihen kun tarvitaan ensin keskiasteen opinnot, joita en usko sun 17v ikäisenä huumenuorena suorittaneen vuodessa. Joku muukin kuin miehen moittiminen tässä sun tarinassa nyt mättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Koittakaa nyt edes hiukan pinnistää näiden provojen kanssa.
Hyvinhän nämä uppoaa, kun päässtää lietsomaan miesvihaa.
Missä tässä on vihaa? Toivon asiallista järkevää vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Näin on käynyt nyt kolme kertaa. Kahdella ensimmäisellä kerralla isän kanssa keskusteltiin. Kolmannella päiväkodin henkilökunnalta tuli minulle pyyntö, ettei isä enää hakisi lasta."
Jotenkin niin tyypillistä. Isän kanssa keskustellaan mutta sitten äidille ilmoitetaan pyyntö laittaa isä ruotuun.
Missä tilanteessa isän kanssa keskusteltiin?
Päiväkodista kerrottiin, että isä oli soittanut, kun olin pyytänyt soittamaan päiväkodille. Ryhmän hoitaja oli kertonut miten hakutilanteissa menetellään. Siitä en tiedä miten isä oli tämän sisäistänyt. Tämä sekä ensimmäisen että toisen kerran jälkeen. Ei päiväkodissa ole niin paljoa henkilökuntaa, että joka perjantai ip ehdittäisiin puhelimitse ohjeistamaan jokaista vanhempaa hakutilanteista. Isä on saanut ohjeet myös paperisena. Isä osallistui myös päiväkotiin tutustumiseen ja sen
Miksi sä pyysit soittaa päiväkodille ? Eikö päiväkoti itse osannut pyytää isää soittamaan vaikka viestillä jos ei puhelimella saa kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä isä saa kaapattua lapsen päiväkodista kenenkään näkemättä?
0/5
AP on kertonut, että isän ja lapsen perään on huhuiltu, mutta isä ei ole reagoinut mitään vaan on vain vienyt lapsen autoon ja lähtenyt. Sen jälkeen päiväkodista on yritetty soittaa isälle, ei ole vastannut. On sen jälkeen sitten soitettu äidille. Eli on kyllä huomattu se lapsen vieminen, mutta vain selästä päin.
Ei mitään huhuu, vaan : sun lompakko tippu!!! Varmasti kuulis ja kääntyis. Valikoiva kuulo katsos.
Käsi ylös kaikki yllättyneet että naiset ahdistuvat ja loukkaantuvat kun mies ei tee taaskaan täsmällällisesti niin kuin naiset vaatii. En itsekään enää lähde etsimään päiväkodin tiloista että missähän nähä hoitajat tällä kertaa somettaa. Alkuun etsin ja aina löysin ne jostain puhelin kädessä somettamassa niin siihen lopetin ilmottamisen. Itsehän valitsi ennemmin puhelimen ja somen kuin työn mitä on palkattu tekemään
Semmoisia ne muslimimiehet ovat. Sitäpaitsi islam on muutenkin oikeassa naisten ja lasten oikeuksista. Deal with it.
Voi kun olisi joku taho joka huolehtisi juuri lasten hyvinvoinnista ja oikeuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väännä sille rautalangasta, että nykyään lasten hakeminen pitää "kuitata" siellä päiväkodissa, ettei kuka vaan voi käydä sieppaamassa lasta mukaansa tai ettei lapsi katoa. Eikö tajua, että voi pian olla poliisit perässä, kun lapsi on kadonnut sieltä päiväkodista. Että hänen pitäisi siirtyä nykyaikaan sieltä omasta lapsuudestaan, jolloin noin pystyi tekemään.
Kerrottu sekä minun että päiväkodin puolesta
Ap
Nyt on pakko kysyä: miksi hitossa teit lapset tuollaisen kanssa. Siis eihän tämä voi olla ainoa asia, jossa tuo tyhmyys näkyy, kaksi lasta silti teit?vai oliko muuten íhan normi mutta just lapsen päiväkodista haku ei onnistu??
Vierailija kirjoitti:
Käsi ylös kaikki yllättyneet että naiset ahdistuvat ja loukkaantuvat kun mies ei tee taaskaan täsmällällisesti niin kuin naiset vaatii. En itsekään enää lähde etsimään päiväkodin tiloista että missähän nähä hoitajat tällä kertaa somettaa. Alkuun etsin ja aina löysin ne jostain puhelin kädessä somettamassa niin siihen lopetin ilmottamisen. Itsehän valitsi ennemmin puhelimen ja somen kuin työn mitä on palkattu tekemään
Ei usko Erkkikään tarinaasi,että hoitajat on kaikki jossain komerossa piilossa ja lapset oman onnen nojassa. Eikä tässä oo kyse naisen tahdosta vaan yleisesti lasten turvallisuudesta ja päiväkodin säännöistä,jos hoitaja on keikkalainen,mistä se tietää kidnapattiinko lapsi vai oliko se isä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ---ittua minä juuri luin?
Luit juuri tyypillisen miesvihaprovon.
Ihan perus adhd tai autisti kykenee tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mies jotenkin vajaa tai ma mu jos ei puhetta ymmärrä?
Valitettavasti persu. Kaduttaa näin lapsen äitinä ja etenkin lapsen puolesta.
Ap
Häh kosahti hyvä aloitus heti. -1/5
Amen, tosi harmi että noin käy itse asiassa aika usein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei usko Erkkikään tarinaasi,että hoitajat on kaikki jossain komerossa piilossa ja lapset oman onnen nojassa. Eikä tässä oo kyse naisen tahdosta vaan yleisesti lasten turvallisuudesta ja päiväkodin säännöistä,jos hoitaja on keikkalainen,mistä se tietää kidnapattiinko lapsi vai oliko se isä.
Joo joo ja tiedän,ettet maininnut komeroa mutta jossain ne oli "piilossa" kun etsiä piti..
Ei kai päiväkodin pihalta voi napata lasta noin vaan? Sehän on selkeä turvallisuusuhka. Kuka tahansa voisi tehdä niin?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai päiväkodin pihalta voi napata lasta noin vaan? Sehän on selkeä turvallisuusuhka. Kuka tahansa voisi tehdä niin?
Joo siis mä tekisin ilmoituksen lastensuojeluun jo tuosta päiväkodin toiminnasta
Vierailija kirjoitti:
Sun kaltaiset oikeuttaa miesvihaa, tai ehkä enemminkin mieshalveksuntaa tuon uskomattoman tyhmyyden kautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mies jotenkin vajaa tai ma mu jos ei puhetta ymmärrä?
Valitettavasti persu. Kaduttaa näin lapsen äitinä ja etenkin lapsen puolesta.
Ap
Eikös tuo ole ihan validi peruste tapaamisoikeuden eväämiselle?
Voimia.
ap, katotaanko sun hakiessa sulta henkkarit joka kerta, vai voiko vähän saman näköinen nainen kaapata lapsesi koska vain?
Ja millä ihmeen logiikalla. Perseilemällä ton päiväkotinoudon kanssa noin se just joutuu äidin kanssa tekemisiin.