Päiväkoti pyysi, ettei isä enää hakisi lastaan
Pitävät turvallisuusuhkana, minkä lapsen äitinä ymmärrän. Isä ei ymmärrä.
Isä ei siis ilmoita päiväkodin aikuisille, kun hakee lapsen. Nappaa vaan mukaansa ja ajaa lapsi kyydissään pois. Näin on käynyt nyt kolme kertaa. Kahdella ensimmäisellä kerralla isän kanssa keskusteltiin. Kolmannella päiväkodin henkilökunnalta tuli minulle pyyntö, ettei isä enää hakisi lasta.
Onneksi olen aina kertonut päiväkodin henkilökunnalle, jos joku muu kuin äiti hakee lapsen. Ovat osanneet heti soittaa isälle ja sen jälkeen minulle, koska isä ei vastaa puhelimeen. Isä ei ole ollenkaan ymmärtänyt tilanteen vakavuutta tai ottanut vastuuta. Ei ole suostunut edes keskustelemaan asiasta päiväkodin henkilöstön kanssa.
Tilanne ärsyttää, koska isän oli sovittu hakevan lapsi päiväkodista joka toinen perjantai eli silloin, kun lapsi viettää viikonloppua isällään. Vähän tuntuu siltä, että tekee tämän ehkä jopa tahallaan. Sovin päiväkodin kanssa, että haen lapsen aina itse. Isä hakee lapsen sitten kotoaan.
Mikä avuksi vai pitääkö vain odotella, että lapsi (tai isä) kasvaa?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenvalvoja kautta! Isä mukaan! Ei ole lupa hakea tietämättä jne! Henkilökunnan vastuu-lakiasiat jne jos ei tiedä, kuka haki! Olen pari kertaa ollut ko tilanteessa. Karseaa!
Päiväkodille on siis ilmoitettu, että isä hakee joka toinen perjantai klo 16 jälkeen. Isällä oli lupa hakea lapsi, enää ei ole lupaa hakea lasta. Päiväkodilla huomattu, että lapsi nousee miehen kanssa autoon, jonka epäilty olevan isän auto (oli isän auto) ja isä ajanut pois vastaamatta päiväkodin työntekijöiden huhuiluun piha-alueelta. Tämän jälkeen soitettu isällä ja koska isä ei ole vastannut, soitettu äidille, joka soittanut isälle ja tämän jälkeen soittanut päiväkotiin ja kertonut että lapsi on isällään.
Ap
Okei, mutta mistä ihmeestä oletkin löytänyt näin idiootin miehen ja vielä lisääntynyt hänen kanssaan?
Miesten ongelmallisuus taitaa olla kaikille muille täysin päivänselvää, paitsi heille itselleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt lapsen idiootin kanssa. Valitettavasti asiaa ei enää voi perua.
Samaa mieltä. Edelleen kaduttaa. Olisi pitänyt neuvolassa sanoa, että isä on joku random baarilöytö. Olikin, mutta nimi oli tiedossa ja tuli se neuvolassa paljastettua.
Ap
Tämä on suuri virhe. Jos mies ei ole aviomateriaalia, hän ei todellakaan ole mitään isämateriaaliakaan ja sellaiset tulisi pitää kaukan lapsista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Näin on käynyt nyt kolme kertaa. Kahdella ensimmäisellä kerralla isän kanssa keskusteltiin. Kolmannella päiväkodin henkilökunnalta tuli minulle pyyntö, ettei isä enää hakisi lasta."
Jotenkin niin tyypillistä. Isän kanssa keskustellaan mutta sitten äidille ilmoitetaan pyyntö laittaa isä ruotuun.
Missä tilanteessa isän kanssa keskusteltiin?
Päiväkodista kerrottiin, että isä oli soittanut, kun olin pyytänyt soittamaan päiväkodille. Ryhmän hoitaja oli kertonut miten hakutilanteissa menetellään. Siitä en tiedä miten isä oli tämän sisäistänyt. Tämä sekä ensimmäisen että toisen kerran jälkeen. Ei päiväkodissa ole niin paljoa henkilökuntaa, että joka perjantai ip ehdittäisiin puhelimitse ohjeistamaan jokaista vanhempaa hakutilanteista. Isä on saanut ohjeet myös paperisena. Isä
Meillä on käytössä siniset lätkät, joilla lapsi leimataan sisään ja ulos. Isälläkin on tämä lätkä. Lätkä leimataan työntekijän puhelimeen lapsen tullessa ja uudestaan lähtiessä. Lisäksi työntekijöillä on paperiset listat, joihin kirjataan paikallaolijat ja jo lähteneet. Meillä on iso päiväkoti, lähes 200 lasta, ja piha-alue on iso, siinä on kolme porttia. Päiväkodin hoitajille tosiaan pitää kertoa, kun on tullut hakemaan lasta. Pakko ei ole jäädä juttelemaan, mutta kyllä yleensä jäädään kuulumiset kuuntelemaan. Isästä en puhu pahaa lapsen kuullen eikä lapsi ole tietoinen tästäkään tilanteesta, että isä on toiminut hakutilanteessa väärin. Aikuisten kesken ratkotaan ongelmat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän päiväkodin huolen, mutta toisaalta olen sitä mieltä, että lapsia ei pidä voida hakea huomaamatta. Isälläkin voi olla kiire, ei työssäkäyvät ehdi maailman tappiin odotella, milloin päiväkodin työntekijöiden puheille pääsee.
Päiväkodilla jotain tosiaankin pielessä. Voisi olla vaikka vihko kädessä, milloin lapsi haettu ja merkata siihen. Eikä että odotetaan isän tuloa puheille ja vetämään kättä lippaan. Pelkkä heippa ja käden heilautus ei näemmä anneta riittävän.
Varmaan tuosta juuri kiikastaakin, kun isä ei tule tädeille juttelemaan, ja puhumaan kivoja. Varmaan äiti jutellut tädeille sitäkin enemmän isästä, siis kaikkea pahaa.
Meillä on käytössä siniset lätkät, joilla lapsi leimataan sisään ja ulos. Isälläkin on tämä lätkä. Lätkä leimata
Tämä ongelma ratkeaisi sillä, että päiväkodin portilla olisi leimauspiste, johon vanhemmat voisivat leimata lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenvalvoja kautta! Isä mukaan! Ei ole lupa hakea tietämättä jne! Henkilökunnan vastuu-lakiasiat jne jos ei tiedä, kuka haki! Olen pari kertaa ollut ko tilanteessa. Karseaa!
Päiväkodille on siis ilmoitettu, että isä hakee joka toinen perjantai klo 16 jälkeen. Isällä oli lupa hakea lapsi, enää ei ole lupaa hakea lasta. Päiväkodilla huomattu, että lapsi nousee miehen kanssa autoon, jonka epäilty olevan isän auto (oli isän auto) ja isä ajanut pois vastaamatta päiväkodin työntekijöiden huhuiluun piha-alueelta. Tämän jälkeen soitettu isällä ja koska isä ei ole vastannut, soitettu äidille, joka soittanut isälle ja tämän jälkeen soittanut päiväkotiin ja kertonut että lapsi on isällään.
Ap
Okei, mutta mistä ihmeestä oletkin löytänyt näin idiootin miehen ja vielä lisääntynyt hä
Menee osittain nuoruudenhölmöilyn piikkiin, osa ehkä mielenterveysongelmien. Olin 17 tullessani raskaaksi ja moninaisin diagnoosein ja päihteitäkin oli. Nykyään diagnooseista ja päihteistä vapaa sekä korkeakoulutettu. Valitettavasti menneisyydestä edelleen yksi juippi tosiaan elämässäni on ja se on juurikin lapsen isä.
Lapsen isä ei käytä huumeita, alkoholia kylläkin, muttei niin että olisin lapsen vuoksi huolissani. Jos olisin, ei lapsi kävisi isällään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Koittakaa nyt edes hiukan pinnistää näiden provojen kanssa.
Hyvinhän nämä uppoaa, kun päässtää lietsomaan miesvihaa.
Tässä taas oiva esimerkki miksi miehiä on niin helppo vihata, se tyhmyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän päiväkodin huolen, mutta toisaalta olen sitä mieltä, että lapsia ei pidä voida hakea huomaamatta. Isälläkin voi olla kiire, ei työssäkäyvät ehdi maailman tappiin odotella, milloin päiväkodin työntekijöiden puheille pääsee.
Päiväkodilla jotain tosiaankin pielessä. Voisi olla vaikka vihko kädessä, milloin lapsi haettu ja merkata siihen. Eikä että odotetaan isän tuloa puheille ja vetämään kättä lippaan. Pelkkä heippa ja käden heilautus ei näemmä anneta riittävän.
Varmaan tuosta juuri kiikastaakin, kun isä ei tule tädeille juttelemaan, ja puhumaan kivoja. Varmaan äiti jutellut tädeille sitäkin enemmän isästä, siis kaikkea pahaa.
Meillä on käytössä siniset lätkät, joilla lapsi leimataan sisään ja
Vanhemmat leimaisivat lapset siitä myös sisään. Portti auki, lapsi sisään ja heippa! Kuinka kätevää. Olisiko siinä joku työntekijöistä aamuisin päivystämässä ettei taaperot taapertele valvomatta pihalla koko aamua?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Koittakaa nyt edes hiukan pinnistää näiden provojen kanssa.
Hyvinhän nämä uppoaa, kun päässtää lietsomaan miesvihaa.
Tässä taas oiva esimerkki miksi miehiä on niin helppo vihata, se tyhmyys.
Ei me vauvafoorumin naiset (tuskin muutkaan naiset) miehiä yleisesti vihata. Jotkut miehet vaan saa veren kiehumaan. Käytöksellä on usein jotain tekemistä asian kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Okei, mutta mistä ihmeestä oletkin löytän
"Näin on käynyt nyt kolme kertaa. Kahdella ensimmäisellä kerralla isän kanssa keskusteltiin. Kolmannella päiväkodin henkilökunnalta tuli minulle pyyntö, ettei isä enää hakisi lasta."
Siis, minkä ikäinen lapsi on? Olet ollut vuosia päihteetön, kouluttautunut ja näin on käynyt kolmisen kertaa, että isä on vienyt lapsen hoidosta ilmoittamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Okei, mutta mistä ihmeestä oletkin löytän
Lisään vielä, että lapsi oli minulle pelastus tässä tilanteessa. Lapsen vuoksi raitistuin, kaveripiiri vaihtui ja lapsi toi elämään tarkat rutiinit, jotka auttoivat elämän parsimisessa kasaan, vaikka tukiverkkoa ei ollutkaan. Lastenvalvojan ja sosiaalityön kanssa olen alusta asti tehnyt yhteistyötä ja heille olen ikuisesti kiitollinen kaikesta siitä, mitä meidän pienellä perheellä nyt on. Niin kauan kuin lapsi itse haluaa isäänsä tavata, pitää minun siihen lähivanhempana suostua. Poikkeuksena tietysti se, jos herää epäily lapsen hyvinvoinnista. Tässä päiväkotiasiassa se ei ole ollut suuri huoli.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lapsi on neljä. Lapsella oli helppo vauvavuosi ja tein sinä aikana reilusti opintoja etänä. Valmistuin viime syksynä ja olen alan töissä. Lapsi on ollut koko ajan minulla, isää ei aluksi kiinnostanut tavata ja nyt haluaa taas tavata lasta säännöllisemmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mies jotenkin vajaa tai ma mu jos ei puhetta ymmärrä?
Valitettavasti persu. Kaduttaa näin lapsen äitinä ja etenkin lapsen puolesta.
Ap
sen kanssa kuitenkin valitsit lisääntyä, joten älä tule tänne ulisemaan. teoilla on seurauksensa.
Vierailija kirjoitti:
Miesten ongelmallisuus taitaa olla kaikille muille täysin päivänselvää, paitsi heille itselleen
t:feministi
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä isä saa kaapattua lapsen päiväkodista kenenkään näkemättä?
0/5
Hieman erilainen stoori vuosien takaa, kun isoisä oli hakenut väärän 2-vuotiaan lapsen. Ei ollut oikein tunnistanut lapsenlastaan. Lapsi oli lähtenyt väärän isoisän matkaan. Asia tajuttiin päiväkodissa ja poliisi kutsuttiin paikalle. Asia selvisi sitten kuitenkin ja isoisä palautti nolona väärän lapsenlapsen. Onneksi kyse oli puhtaasti väärinkäsityksestä eikä ollut pahoja aikeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käytössä siniset lätkät, joilla lapsi leimataan sisään ja
Tämä ongelma ratkeaisi sillä, että päiväkodin portilla olisi leimauspiste, johon vanhemmat voisivat leimata lapsen.
Ja entä sitten kun lätkä on unohtunut kotiin tai toiselle vanhemmalle tai hukkunut? Tai unohdettiin leimata. Joku lätkän portilta löytänyt tulee tekemään pikku jäynää? Tästä tulisi pelkkää riesaa, kun riideltäisiin leimauksista ja hukkuneista ja kotiin jääneistä lätkistä. Ei ratkea ongelma tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käytössä siniset lätkät, joilla lapsi leimataan sisään ja ulos. Isälläkin on tämä lätkä. Lätkä leimata
No joo, tämä avasikin asiaa ihan riittämiin. Isä on tosiaankin kyvytön toimimaan ohjeiden mukaan, valitettavasti näin. Harmi sinun kannaltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä päiväkodissa kukaan ei katso lasten perään? Ei kai lapsen pitäisi voida kadota ilman, että kukaan näkee, mihin ja kenen kanssa hän lähti?
Kyllä sieltä voi jos piha täynnä lapsia ja osa hoitajista on jo valmiiksi puhumassa muiden vanhempien kanssa lapsen päivästä.
No silloin päiväkodissa on syytä muuttaa tapoja! En minäkään siedä sitä, että en saa hakea lastani pihasta klo 16.30, koska hoitaja ilmoittaa minulle, että odota vuoroasi, nyt juttelen ensin Roosan päivästä. Minun pitää ehtiä ennen klo 17 hakemaan toinen lapsi toisesta päiväkodista eikä ihan oikeasti olisi aikaa odotella, että hoitaja sallii lapselleni kotiinlähdön.
Enkä ymmärrä, miksi vanhemman kanssa pitää joka päivä käydä läpi lapsen pissaamiset, k
Meillä pitää odottaa omaa juttuvuoroa, vasta sen jälkeen hoitaja kuittaa lapsen noudetuksi. Ohje on selkeä, siitä ei saa lipsua. Lapsen kanssa EI saa poistua niin, että huikkaa hoitajalle, että Maija Lahtinen lähtee nyt äidin kanssa kotiin, heippa. Ehei, lapsen kanssa mennään oman ryhmän hoitajan luokse (tunnistaa tietynvärisestä liivistä) ja jonotetaan poistumisvuoroa. Pahimmillaan on odotettu 20 min, kun edellisellä vanhemmalla on ollut paljon kyselemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mies jotenkin vajaa tai ma mu jos ei puhetta ymmärrä?
Valitettavasti persu. Kaduttaa näin lapsen äitinä ja etenkin lapsen puolesta.
Ap
Häh kosahti hyvä aloitus heti. -1/5
On lapsi, käy päiväkotia. Nykyään pidät sakset tiukasti kiinni etten tee vastaavia virheitä enempää
Ap