Päiväkoti pyysi, ettei isä enää hakisi lastaan
Pitävät turvallisuusuhkana, minkä lapsen äitinä ymmärrän. Isä ei ymmärrä.
Isä ei siis ilmoita päiväkodin aikuisille, kun hakee lapsen. Nappaa vaan mukaansa ja ajaa lapsi kyydissään pois. Näin on käynyt nyt kolme kertaa. Kahdella ensimmäisellä kerralla isän kanssa keskusteltiin. Kolmannella päiväkodin henkilökunnalta tuli minulle pyyntö, ettei isä enää hakisi lasta.
Onneksi olen aina kertonut päiväkodin henkilökunnalle, jos joku muu kuin äiti hakee lapsen. Ovat osanneet heti soittaa isälle ja sen jälkeen minulle, koska isä ei vastaa puhelimeen. Isä ei ole ollenkaan ymmärtänyt tilanteen vakavuutta tai ottanut vastuuta. Ei ole suostunut edes keskustelemaan asiasta päiväkodin henkilöstön kanssa.
Tilanne ärsyttää, koska isän oli sovittu hakevan lapsi päiväkodista joka toinen perjantai eli silloin, kun lapsi viettää viikonloppua isällään. Vähän tuntuu siltä, että tekee tämän ehkä jopa tahallaan. Sovin päiväkodin kanssa, että haen lapsen aina itse. Isä hakee lapsen sitten kotoaan.
Mikä avuksi vai pitääkö vain odotella, että lapsi (tai isä) kasvaa?
Kommentit (113)
Mihin aikaan lapsi haetaan? Onko mahdollista säätää toimintaa niin, että lapsi on viimeisten joukossa lähdössä ulkoilemaan, eli mahdollisimman pitkään oman hoitajan seurassa? Haku tapahtuisi sisältä, josta ei pääse livahtamaan niin helposti?
Enpä usko, että tuohon auttaa yhtään mikään, jos normaali puhe ei ole tähän asti auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mies jotenkin vajaa tai ma mu jos ei puhetta ymmärrä?
Valitettavasti persu. Kaduttaa näin lapsen äitinä ja etenkin lapsen puolesta.
Ap
😂
Miten siellä päiväkodissa kukaan ei katso lasten perään? Ei kai lapsen pitäisi voida kadota ilman, että kukaan näkee, mihin ja kenen kanssa hän lähti?
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä päiväkodissa kukaan ei katso lasten perään? Ei kai lapsen pitäisi voida kadota ilman, että kukaan näkee, mihin ja kenen kanssa hän lähti?
Kyllä sieltä voi jos piha täynnä lapsia ja osa hoitajista on jo valmiiksi puhumassa muiden vanhempien kanssa lapsen päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että tuohon auttaa yhtään mikään, jos normaali puhe ei ole tähän asti auttanut.
Päiväkoti voi tehdä ilmoituksen poliisille joka kerran, kun lapsi katoaa. Auttaako se?
Väännä sille rautalangasta, että nykyään lasten hakeminen pitää "kuitata" siellä päiväkodissa, ettei kuka vaan voi käydä sieppaamassa lasta mukaansa tai ettei lapsi katoa. Eikö tajua, että voi pian olla poliisit perässä, kun lapsi on kadonnut sieltä päiväkodista. Että hänen pitäisi siirtyä nykyaikaan sieltä omasta lapsuudestaan, jolloin noin pystyi tekemään.
Päiväkodin täytyy vaan lapsen hävitessä pihalta ottaa poliisiin yhteyttä ja etsintä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se mies jotenkin vajaa tai ma mu jos ei puhetta ymmärrä?
Ap
😂
Kas, idiootit löysivät toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi haetaan neljän jälkeen eli ruuhka-aikana. Silloin porukkaa lappaa ulos ja sisään kovalla tahdilla ja aikuiset ovat kiireisiä, ei siellä olla porttia jatkuvasti vahtimassa.
Jos lapsi lähtee iloisena isänsä kanssa päiväkodista, ei henkilökunnalla yleensä nouse epäilykset. Lapset on kuitenkin opetettu kertomaan päiväkodin aikuiselle vieraista aikuisista, jotka lähestyvät eli no hätä.
Ap
0/5
Koittakaa nyt edes hiukan pinnistää näiden provojen kanssa.
Lastenvalvoja kautta! Isä mukaan! Ei ole lupa hakea tietämättä jne! Henkilökunnan vastuu-lakiasiat jne jos ei tiedä, kuka haki! Olen pari kertaa ollut ko tilanteessa. Karseaa!
Päiväkoti soittaa poliisille jos lapsi jaettu ilman että siellä tieto vanhemmasta. Ja sieltä tieto lastensuojeluun. Ukolle pitää opettaa pitkän kaava kautta miten yhteiskunnassa toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Väännä sille rautalangasta, että nykyään lasten hakeminen pitää "kuitata" siellä päiväkodissa, ettei kuka vaan voi käydä sieppaamassa lasta mukaansa tai ettei lapsi katoa. Eikö tajua, että voi pian olla poliisit perässä, kun lapsi on kadonnut sieltä päiväkodista. Että hänen pitäisi siirtyä nykyaikaan sieltä omasta lapsuudestaan, jolloin noin pystyi tekemään.
Kerrottu sekä minun että päiväkodin puolesta
Ap
"Sovin päiväkodin kanssa, että haen lapsen aina itse. Isä hakee lapsen sitten kotoaan.
Mikä avuksi..."
Noh, tämähän on jo ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Koittakaa nyt edes hiukan pinnistää näiden provojen kanssa.
Hyvinhän nämä uppoaa, kun päässtää lietsomaan miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sieltä voi jos piha täynnä lapsia ja osa hoitajista on jo valmiiksi puhumassa muiden vanhempien kanssa lapsen päivästä.
Eli voin vaan käydä hakemassa sieltä jonkun lapsen itselleni, eikä kukaan huomaa sitä sitten kuin joskus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkoti voi tehdä ilmoituksen poliisille joka kerran, kun lapsi katoaa. Auttaako se?
Eiköhän se uuno kuluta muutenkin jo tarpeeksi verorahoja. Jos lapsen turvallisuuden pystyy varmistamaan kahdella puhelinsoitolla, voi poliiseille antaa työrauhan muuhun.
Ap
Ap