Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joille yksikään ihminen ei ole koskaan sanonut rakastavansa sinua?

Vierailija
15.01.2025 |

Miten se on vaikuttanut elämäänne, vai onko vaikuttanut mitenkään?

Itse en ole noita sanoja kuullut ikinä keneltäkään, ja pakko myöntää, että se saa välillä minut tuntemaan itseni aika merkityksettömäksi ja näkymättömäksi.

Olen ollut parisuhteissa elämäni aikana, ja minulla on myös suhteellisen läheinen suhde vanhempiini. Jostain syystä kukaan ei ole kuitenkaan ikinä sanonut rakastavansa minua tai kertonut minun olevan millään tavoin tärkeä. En tiedä johtuuko tämä pienestä talven aiheuttamasta alakulosta, mutta jostain syystä asia on nyt pyörinyt hieman enemmän päässä viime aikoina.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikoimpina hetkinä sitä helposti myös alkaa kyseenalaistamaan omaa arvokkuuttaan ihmisenä, vaikka tiedänkin, että se omanarvontunto pitäisi tulla sisältä eikä perustua muiden sanomisiin.

Vierailija
2/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä. "Vihaan sinua" olen kuullut usein. Sekin tuntuu hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on sanonut. Olin 15v ja mies lähes puolet vanhempi. Tämän jälkeen hän myikin jo minua kavereilleen huumeita vastaan. 

Vierailija
4/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi naimisissa 37 vuotta ollut. Mies ei ole koskaan sanonut rakastavansa minua paitsi papin edessä sanonut tahdon. Itse sen olen hänelle aikoinaan sanonut. En enää vuosiin.  Vanhempani olivat sota-ajan kokeneita niin eivät hekään koskaan.  

Vierailija
5/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sanat vaan ne teot. 

Vierailija
6/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän olen kuullut itsekin pari kertaa. Haluaisin kuitenkin ajatella, että näin sanottiin lähinnä suuttumuksen ja äkkipikaisuuden takia. Ei kuitenkaan tuntunut mitenkään erityisen hyvältä, vaikka ymmärrän kuitenkin pointin, että jossain tilanteissa edes jonkinlaisten tunteiden herättäminen saattaa tuntua hyvältä. 

Vierailija
7/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö edes äiti? Mut ei mun miehenkään äiti rakasta poikaansa, ja se muuten sattuu, jopa aikuiseen mieheen.

Vierailija
8/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö edes äiti? Mut ei mun miehenkään äiti rakasta poikaansa, ja se muuten sattuu, jopa aikuiseen mieheen.

Ei edes äiti. 

Vierailija
9/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan sinua,a

Vierailija
10/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu "minä rakastan sinua" ilman katetta. En luotakaan sanoihin, vaan tekoihin.

Vierailija
11/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi naimisissa 37 vuotta ollut. Mies ei ole koskaan sanonut rakastavansa minua paitsi papin edessä sanonut tahdon. Itse sen olen hänelle aikoinaan sanonut. En enää vuosiin.  Vanhempani olivat sota-ajan kokeneita niin eivät hekään koskaan.  

Tämä saattaa tosiaan olla yleisempää vanhemmassa juuri sota-ajan kokeneiden ihmisten sukupolvella. Olen pahoillani, että miehesi ei kyennyt sanoin osoittamaan sitä. Toivottavasti teoin sitten kuitenkin.

Vierailija
12/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ainoan kerran. 

Vierailija
13/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikoimpina hetkinä sitä helposti myös alkaa kyseenalaistamaan omaa arvokkuuttaan ihmisenä, vaikka tiedänkin, että se omanarvontunto pitäisi tulla sisältä eikä perustua muiden sanomisiin.

Kyllä se itsetunto ja omanarvontunto kehittyy nimenomaan siitä miten muut ihmiset kohtelevat ja suhtautuvat sinuun.

Vierailija
14/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksikään ihminen ikinä. Uskon kuitenkin, että vanhempani minua rakastavat, vaikka eivät sitä ole ikinä sanoneet ääneen.

Vierailija
15/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei munkaan lapsuudessa äiti ollut mikään pullantuoksuinen äiti-hammo joka olisi kertonut rakastavansa. Ei me oltu ku tiellä ja hänen unelmien esteenä. Vieläkin muistaa sanoa kuinka olisi voinut olla vaikka mitä ilman meitä. 

Vierailija
16/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään nyt suoraan muista, ovatko vanhempani sanoneet rakastavansa minua. Se ei ole tärkeää, koska heidän käytöksestään tiedän joka tapauksessa, että he rakastavat minua. Sisaruksetkaan eivät varmaan ole sanoneet, mutta sama juttu, tiedän, että he rakastavat minua. Mies on sanonut rakastavansa. Itse en ole tottunut rakkaudenjulistuksia jakelemaan, tuntuu jotenkin keinotekoiselta sitä julistella. Oletan, että ihmiset joita rakastan, tietävät sen kyllä. Miehelle kuitenkin silloin tällöin varuiksi sanon rakastavani, koska hän vaikuttaa kaipaavan sitä ja on (puoliksi leikillään) haukkunut minua tunteettomaksi.

Vierailija
17/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät koskettaneesi monen ihmisen syvimpiä tunteita.

Vierailija
18/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sanonut kukaan. Ei sanoin eikä teoin. Vanhempani vihaavat ja rakastavat ennenkaikkea toisiaan. Kukaan ei ole koskaan rakastanut minua niin paljoa, että olisi tullut sen sanoneeksi. Olen kohta kuusikymppinen. Kyllä se hiukan kirpaisee. 

Vierailija
19/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni sanoi minulle että minä olen rakkaus. Vaikea sanoa mitä hän oikein sillä kirjaimellisesti tarkoitti. 

Vierailija
20/63 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksikään ihminen ikinä. Uskon kuitenkin, että vanhempani minua rakastavat, vaikka eivät sitä ole ikinä sanoneet ääneen.

Olen lähes 50v ja isä saattaa soittaa että oletko nyt huomioinut sen ja sen asian eli huolehtii edelleen. Se on hänen sukupolven tapa ilmaista välittämistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi