Maksaisitko 80 euroa ompelijalle että hän vaihtaa 150 euron talvitakkiin uuden vetoketjun?
Takissa ei ole muuten mitään vikaa. Vetoketju on vain hajonnut.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, Temusta uusi talvitakki 30 eurolla.
et voi olla noin typerä! Siis että ostat lapsityövoimalla/orjatyövoimalla tehtyä'
Olisiko sinusta jotenkin parempi et lapset ovatkin kadulla "töissä"?
Suomi Finland taas ylihinnoittelee itsensä. Kohtuuton hinta. Kilpailuta jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin jos en osaisi itse hommaa,
alv:n jälkeen tuosta jää 55€ ja siitä kun miinustaa vetoketjun ja muut kulut niin ei paljon nappiin jää.
Koskeeko tää sun tapa maksaa mielellään kaksinkertainen hinta yleiseen tasoon nähden aivan kaikkea hommaa mitä et itse osaa :D ?
Mistä tämä kaksinkertainen hinta?
Jos työntekijän tuntipalkka 15€/h, siihen kun lisätään palkan sivukulut 70% (sotu, eläkevak. lomarahat, arkipyhät jne) tuntipalkka on 26€/h ja päälle arvonlisävero 32.60€/h,
takin vetoketju 15-20€, ompelulanka jne.
Jos vuorellinen pitkä vetoketju entisen purkamiseen menee 0.5-1h, uuden ompeluun 0.5h, asiakkaan takin vast.ottamiseen ja luovuttamiseen 15min. -30 min.
Eli palkkakustannukset helposti yhteensä 2 tuntia ja palkkakustannukset 65-70€.
Kuinka paljon täällä kuvitellaan esim. autoliikkeessä saavan 80€ palvelua ja korjauksia autoon.
Tai suutarissa, kampaajalla, siivouspalvelua, pihanhoitoa jne.
Tai jos joku käy auraanassa traktorilla pihan? Itse maksan okt pihan aurauksesta 17€/kerta ja aikaa menee n. 5-10 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksiko pitäs vaihtaa?
Ehkäpä ompelijan ei pitäisi laskuttaa lakimiehen taksoja.
No vie se takkisi sitten lakimiehelle. Tai opettele laskemaan edes sen verran, että ymmärrät mikä tuntihinta pitää työstä ottaa, että sillä maksaa työpisteen, laitteet, verot ja oman elämisensä. Siihen päälle sitten tarvikkeet.
Tarjoa ammattikoulun pukuompelulinjalle harjoitustyöksi. Ammattikouluille voi tarjota sisäremontteja, autohuoltoa, voileipäkakkujen tekoa yms. Miksei sitten myös ompelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja vaihdoin itse sen vetoketjun Minulta hajosi talvitakista vetoketju joskus ja 75 euroa olis maksanut vaihto ompelijalla. Ajattelin ettei se voi olla vaikeaa itse vaihtaa sitä. Mittasin vanhan ja ostin uuden. Purin vanhan vetoketjun varovasti ja käsillä ompeliin uuden tilalle. Käytin nuppineuloja apuna vanhan asettelussa. Kärsivällisesti sain uuden laitettua.
Noin tekisin itsekin, ei kai vetoketjun vaihto jakohihnanvaihtoja vaikeampaa voi olla niin ehkä senkin oppis.
Jos autonmoottoriin saa vaihdettua kansipahvin tai kytkimen niin eiköhän se takin vetoketjukin onnistu kun löytää ohjeet ja välineet jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin jos en osaisi itse hommaa,
alv:n jälkeen tuosta jää 55€ ja siitä kun miinustaa vetoketjun ja muut kulut niin ei paljon nappiin jää.
Koskeeko tää sun tapa maksaa mielellään kaksinkertainen hinta yleiseen tasoon nähden aivan kaikkea hommaa mitä et itse osaa :D ?
Mistä tämä kaksinkertainen hinta?
Jos työntekijän tuntipalkka 15€/h, siihen kun lisätään palkan sivukulut 70% (sotu, eläkevak. lomarahat, arkipyhät jne) tuntipalkka on 26€/h ja päälle arvonlisävero 32.60€/h,
takin vetoketju 15-20€, ompelulanka jne.
Jos vuorellinen pitkä vetoketju entisen purkamiseen menee 0.5-1h, uuden ompeluun 0.5h, asiakkaan takin vast.ottamiseen ja luovuttamiseen 15min. -30 min.
Eli palkkakustannukset helposti yhteensä 2 tuntia ja p
Anna kun arvaan tai tiedän. Päivääkään et ole yrittäjänä ollut.
En omista 150 euron takkia, jos ei alle satasella saa niin jätän ostamatta.
ei kai noita halpatakkeja kannata paljon korjailla
Temusta talvirotsi 30€,on oikeasti lämmin
ehkä näiden joukolla konkurssiin menevien yrittäjien pitäisi ymmärtää, että suomessa yrittäjän tuntiveloitus on suurempi kuin monien työntekijöiden nettopäiväpalkka. suomessa ei ole kovin paljon ihmisiä, joilla on varaa maksaa yrittäjien pyytämiä hintoja.
siksi temu
Koita itse vaihtaa ensin se liuku. Vetoketjussa on stoppari siinä alapäässä (pieni metallinen osa), ota se pois niin liu'unkin saa pois. Usein vika on juuri siinä liu'ussa, ei itse ketjussa (jos ketjun hampaat ovat tallella ja ehjät).
Vierailija kirjoitti:
Just paikallinen ompelija vaihtoi mun talvitakkiin ja maksoi 12e.
Veitkö oman ketjun? Koska tuolla hinnalla ei saa edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt voi mieskin hoitaa homman:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ala-heita-vaatetta-turhaan-pois-tal…
Jos ei ole irtotyökaluja, niin mä sain laukun vetskarin ihan pureskelemalla korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Suomi Finland taas ylihinnoittelee itsensä. Kohtuuton hinta. Kilpailuta jossain muualla.
HAH ei tulisi mieleenkään maksaa 80 € jostain vetoketjun ompelusta. Kun ei se ole niin vaikeata tehdä. Ja jos itse ei osaa niin aina löytyy joku lähipiirissä joka sen voi tehdä
Yleensä kieltäytyvät hommasta. Kolmeen liikkeeseen tarjosin hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAH ei tulisi mieleenkään maksaa 80 € jostain vetoketjun ompelusta. Kun ei se ole niin vaikeata tehdä. Ja jos itse ei osaa niin aina löytyy joku lähipiirissä joka sen voi tehdä
Jos mulle toisit tehtäväksi nii 80e ei riittäisi. Kokeile joskus ihan itse vaikka sellanen vuorillinen polvipituinen.
Lapsella oli tosi hyvä talvitakki, josta hajosi vetskari, mutta koska olen kätevä käsistäni (ompelin paljon vaatteita lapsilleni itse, myös vetskarillisia), ajattelin vaihtavani sen itse. On muuten viimeinen kerta kun ikinä yritän vaihtaa vetskaria talvitakkin. Meni tunteja purkaa vanha vetskari pois, koska se oli tikattu kankaisiin kiinni useammassa kerroksessa. Ei siis riittänyt yhden ompeleen purkaminen, vaan yhden puretun alta paljastui aina uusi kangaskerros, johon vetskari oli ommeltu ja näitä kerroksia oli ainakin kolme. Joo, teen heti saman jos joku maksaa mulle 300 euroa.
Kyllä se onnistuu siististikin.