Paljonko vesi maksaa suunnilleen jos käy kerran päivässä suihkussa?
Vesi on aina kuulunut vuokraan mutta nyt tulee vesimittari. Paljonkohan suunnilleen maksaa suihkussa käynti, pyykin pesu, vessan käyttö? Maksaako enemmän käyttääkö kuumaa vai lämmintä vettä?
Kommentit (62)
Meillä säästetään myös vettä. Ei sitä puhdasta kirkasta juomavettä pidä lotrata mielin määrin. Vessaam juomavettä on kauheaa veden rais kausta- Vessaan niin paljon vettä, tietysti täytyy varoa ettei viemäri tukkeennu. Miksei meillä papereita laiteta pusseihin, säästyisi paljon raikasta juomavettä.
Käykää pikaisesti suihkussa ja saippuoikaa hana kiinni. Ei kannata perunoitkan huuhtoa juoksevan veden alla. Säästöä tulee helpoööa.
Ihme etteivät ekot meuhkaa kaduilla ja vaadi vedenkäytön liikaa kulutusta vähennettäväksi.
Ilmankos ihmiset niin haisee nykyään kun eivät enää raaski peseytyä.
Sinä voit käyttää x summan ja joku toinen x summan. Ei se muille kuulu. Kun ei Ile kiinteää summaa niin mittarit pitää olla kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Otetaanko laskuissa huomioon, se että kun asut siellä 24. kerroksessa, sinne kestää kuuman veden tulo kauemmin ja siksi vettä kuluukin enemmän. Sama kesällä kylmän veden kanssa.
Yleensä lämminvesi kyllä tulee heti, kylmässä viipyy. Ainakin vanhemmissa mitä olen käynyt. Mulla rivitalossa lämminvesi viipyy ehkä kolme sekuntia, kylmää saa laskea ennen kun jäähtyy.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt kotona vessassa kuukausiin. Vieressä on taloyhtiön wc/saunatilat ja käytän sitä. En tiedä paljonko olen säästänyt. Töissä käyn vessassa päivisin, mutta työajan ulkopuolella taloyhtiön vessassa tulee käytyä n 4-5 kertaa päivässä. Viikonloppuisin sitten tuplat.
Ja taloyhtiöllehän se yhteisten tilojen vesi onkin ilmaista, eikä sinun lutrailusi näy ollenkaan kenenkään vastikkeissa, ja lopulta vuokrissa?
Elät siis loisena muiden asukkaiden kustannuksella??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt kotona vessassa kuukausiin. Vieressä on taloyhtiön wc/saunatilat ja käytän sitä. En tiedä paljonko olen säästänyt. Töissä käyn vessassa päivisin, mutta työajan ulkopuolella taloyhtiön vessassa tulee käytyä n 4-5 kertaa päivässä. Viikonloppuisin sitten tuplat.
Mitähän su vessa tykkää kun käyttämättä. Kuivuu?
Yleensä laitteet eivät tykkää käyttämättömyydestä
Menee rikki
Olen välillä kaatanut sinne pönttöön vettä. Taloyhtiön hanasta otettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanko laskuissa huomioon, se että kun asut siellä 24. kerroksessa, sinne kestää kuuman veden tulo kauemmin ja siksi vettä kuluukin enemmän. Sama kesällä kylmän veden kanssa.
Yleensä lämminvesi kyllä tulee heti, kylmässä viipyy. Ainakin vanhemmissa mitä olen käynyt. Mulla rivitalossa lämminvesi viipyy ehkä kolme sekuntia, kylmää saa laskea ennen kun jäähtyy.
Laita jääkaappiin kannussa/pullossa kylmenemään niin ei mene pisaraakaan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taloyhtiöllehän se yhteisten tilojen vesi onkin ilmaista, eikä sinun lutrailusi näy ollenkaan kenenkään vastikkeissa, ja lopulta vuokrissa?
Näin teen.
Minä käyn työsuhde-etuna uimahallissa muutaman kerran viikossa.
Täällä vesiennakko 25€kk, veloitus kuuma vesi 11€/kuutio, kylmä 5,2€/kuutio.
Oma kulutus on hieman alle 1 kuutio kuumaa ja noin 2,5 kuutiota kylmää/kk.
Oma sauna. 1 henkilö.
Melko tarkkaan menee tuon ennakon sisään. Joskus tulee kymppi pari tasauslaskua, joskus saman verran palautusta.
En lutraa, mutta enpä koe hirveästi säästelevänikään. Saunoessa lutrailen ihan reippaasti ja monta kertaa.
Siksipä ihmettelen, jos joku saa kulutettua yksin nelinkertaisen määrän.
Ensin ensimmäistä vesilaskua, käytä maltillisesti vettä.
Hana kiinni, kun harjaat hampaat, suihkussa saippuoidessa ja shampoota laitettaessa.
Mitä kuumempaa vettä, sen kalliimpaa. Päätä, että 7 minuutin suihku riittää. Laita kello soimaan.
Älä pese astioita juoksevan veden alla. Nopea huutelu. Tiskikone säästää vettä.
Ekan laskun jälkeen päätät, kiristätkö lämpimän veden käyttöä, vai maksatko enemmän mukavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Saman se vesi maksaa, käyt suihkussa tai et.
Nii-in - työkaveri ei tajunnut millään kun kerroin, että autoni tankkaaminen maksaa minulle aina saman verran. Ei, vaikka kerroin tankkaavani 50 eurolla silloin kun tankkaan.
Vierailija kirjoitti:
Just manasin meidän vesilaskua tai oikeastaan sitä, että kulutuksen mukainen lasku tulee aina vuoden lopussa. Meitä siis aikuinen ja murrosikäinen, jotka molemmat käy suihkussa n 4 kertaa viikossa. Murrosikäinen käy suihkussa niin, että vesi on varmaan ihan täysillä ja huudan muutenkin aina sitä sieltä pois kun jää suihkuun ikuisuuksia "asumaan". Itsekin rakastan kyllä käydä lämpimässä suihkussa ja pitkät hiukset, joten käytän varmaan paljon vettä itsekin. Pestään myös tosi paljon pyykkiä.
Maksetaan vedestä kuukausimaksuissa 204 e vuodessa. Viime vuonna saatiin 200 e lisälasku vuodesta, tänä vuonna 340 e, argh. Kylmää vettä on kulunut 52 kuutiota ja lämmintä 23. Kylmä vesi maksaa 5,57 e kuutio ja lämmin 8.77.
Liian pieni kk-maksu kahdelle. Siksi saatte lisälaskuja. Kulutuksenne on melkoisen normaalia kahdelle. Lämmin vesi on teillä aika edullista.Monin paikoin veloitetaan nykyisin yli 10€/kuutio.
Yleensähän tuon maksamanne suuruinen vesiennakkomaksu peritään per henkilö. Kannattaisikohan tarkistaa, ja maksaa kuukausittain vähän enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin teen.
No hyvä sinä sitten. Turvallista matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kuutiometri maksaa 5.25€.
Kuumakin? Vai onko oma boileri/varaaja? Paljonko menee sähköön?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli ennen kiinteä vesimaksu, 20 e/kk. Kun tuli asuntokohtaiset mittarit, taloutemme vesimaksu laski 15 euroon kuussa (kaksi aikuista ja pikkulapsi).
15 €/kk kolmelta hengeltä vai per hlö?
Sain paljon pudotettua vesilaskua kun aloin kontroloida kulutusta. Helppo säästökohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli ennen kiinteä vesimaksu, 20 e/kk. Kun tuli asuntokohtaiset mittarit, taloutemme vesimaksu laski 15 euroon kuussa (kaksi aikuista ja pikkulapsi).
15 €/kk kolmelta hengeltä vai per hlö?
Kolmelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en säästä vedessä.
Mulla menee 100e kuukaudessa veteen (1 hlö).
Ei siihen tarvita kuin päivittäinen 20 min suihku + muut
Aian älytöntä lutrausta. Normaali ihminen selviää säästelemättäkin 25% tuosta.
Ai shampoon ja hoitoaineen huuhtelu pitkistä hiuksista myös?
Just manasin meidän vesilaskua tai oikeastaan sitä, että kulutuksen mukainen lasku tulee aina vuoden lopussa. Meitä siis aikuinen ja murrosikäinen, jotka molemmat käy suihkussa n 4 kertaa viikossa. Murrosikäinen käy suihkussa niin, että vesi on varmaan ihan täysillä ja huudan muutenkin aina sitä sieltä pois kun jää suihkuun ikuisuuksia "asumaan". Itsekin rakastan kyllä käydä lämpimässä suihkussa ja pitkät hiukset, joten käytän varmaan paljon vettä itsekin. Pestään myös tosi paljon pyykkiä.
Maksetaan vedestä kuukausimaksuissa 204 e vuodessa. Viime vuonna saatiin 200 e lisälasku vuodesta, tänä vuonna 340 e, argh. Kylmää vettä on kulunut 52 kuutiota ja lämmintä 23. Kylmä vesi maksaa 5,57 e kuutio ja lämmin 8.77.