Työnantaja kuvittelee että työkokeilussa käytän omaa autoani työpäivän aikana ja hoidan työasioita.
Pitäisi ajella moneen paikkaan hakemaan tavaraa omalla autolla mukamas 9 euron päiväkorvauksella. Saisi siitä ehkä kilometrikorvaukset mutta en silti käytä omaa autoa jos ei palkkaa edes jaksa maksaa niin en jaksa omaa autoa käyttää. Kuulemma firman autot varattuja joten minun pitäisi hoitaa asia omalla autollani.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- renkaat on kuluneet, ei voi ajella ylimääräisiä
- jätin auton seisontavakuutuksen
-kuljen julkisilla
Avaa suusi ja sano vaikka, että auto ei ole ajokuntoinen
Jos suu pitää avata silloin kannattaa olla rehellinen. Kainen maailman selitykset pahentaa tilannetta
Hurja tilanne, että työkokelupaikassa kuvitellaan voitavan käyttää hyväksi. Jos pelkkä kiitos, mutta ei kiitos ei riitä, niin sitten on sanottava jotain muuta.
Voi avata suun, ja kysyä kuka täällä on tankannut autonsa ja antaa sen nyt firman kuljetuksiin? Mun autossa ei oo bensaa.
Työkokeilua ei kannata ottaa muutenkaan 1 kk pidemmäksi ajaksi.
Tämä on modernia orjuutta. Työttömät ovat julkisen sektorin orjia. Tämä maa on aivan persiistä.
Minulla ei ole rahaa maksaa omasta pussista firman kuljetuksia. Hyvä että omat kuluni saan maksettua.
Käviskö toi?
Ei kai kukaan palkansaaja suostuisi lahjoittamaan firman kuljetuksiin omaa rahaa.
Mikä kuningasajatus tuolla firmalla oikein tuli, että palkaton lahjoittaisi työkokeilupaikan firmalle omaa rahaansa.
Vieläkö jossain käytetään orjatyövoimaa omilla benskuluilla ja auton kulutuksella? Älä suostu!
Sano että sopii kyllä heti, kun allekirjoitamme oikean työsopimuksen , joka mahdollistaa kilometrikorvaukset oman auton käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on modernia orjuutta. Työttömät ovat julkisen sektorin orjia. Tämä maa on aivan persiistä.
Maailma on täynnä vaihtoehtoja. Virossa pärjää suomenkielelläkin, eikä ole työkokeilua olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä vaihtoehtoja. Virossa pärjää suomenkielelläkin, eikä ole työkokeilua olemassakaan.
Huumekauppaa ja muita pimeitä hommia on tarjolla Ruotsissakin.
Minä olen sanonut ettei ole ajokorttia jos on palkka huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumekauppaa ja muita pimeitä hommia on tarjolla Ruotsissakin.
Virolaiset käy pimeissä hommissa rakennuksilla Suomessa.
Työkokeilija ei saa työskennellä itsenäisesti tai korvata palkallista työntekijää. Jos ajelisit yksin omalla autolla, niin mitä se on, jos ei itsenäistä työskentelyä ja palkallisen työntekijän korvaamista??? Laitonta on!
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilua ei kannata ottaa muutenkaan 1 kk pidemmäksi ajaksi.
Luuletko, että työtön saa itse päättää? Se on joko otat tai tulee karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole rahaa maksaa omasta pussista firman kuljetuksia. Hyvä että omat kuluni saan maksettua.
Käviskö toi?
Tiedäthän, että lain mukaan työkokeilija ei saa korvata palkallista työntekijää? Olen täällä kokeilemassa, sopiiko tämä ala minulle. Jos on vielä jotain kysyttävää voit keskustella asianajajani kanssa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- renkaat on kuluneet, ei voi ajella ylimääräisiä
- jätin auton seisontavakuutuksen
-kuljen julkisilla
Avaa suusi ja sano vaikka, että auto ei ole ajokuntoinen
Jos suu pitää avata silloin kannattaa olla rehellinen. Kainen maailman selitykset pahentaa tilannetta
Hurja tilanne, että työkokelupaikassa kuvitellaan voitavan käyttää hyväksi. Jos pelkkä kiitos, mutta ei kiitos ei riitä, niin sitten on sanottava jotain muuta.
Voi avata suun, ja kysyä kuka täällä on tankannut autonsa ja antaa sen nyt firman kuljetuksiin? Mun autossa ei oo bensaa.
Ei työkokeilija saa ajella yksin yhtään kenenkään, ei edes firman, autolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan palkansaaja suostuisi lahjoittamaan firman kuljetuksiin omaa rahaa.
Mikä kuningasajatus tuolla firmalla oikein tuli, että palkaton lahjoittaisi työkokeilupaikan firmalle omaa rahaansa.
Varmaan se, ettei työttömiä pidetä edes ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei mennä työparisi autolla? Ei työkokeilija saa tehdä työtä ilman valvontaa.
Ap:n työnantaja halusi palkattoman orjan, eikä työkokeilijaa.
Siis mikä firma maksattaa työkokeilijalla firman kuljetuksia?
Arbeit mach frei.
No ei vaites, ilmoita työkkäriin, tuo lienee jo rikos. Oikeastaan, tee rikosilmoitus myös.
Ehdottomasti EI yhtään ajoa! Muuten kulut jää tappioksesi, työkkäri levittelee käsiään.
Työkokeilu ei ole työsuhde. joten työsuhteisia kulukorvauksia ei voi maksaa! Soita verotoimistoon, työnantajasi koittaa kiertää veroja.