Työnantaja kuvittelee että työkokeilussa käytän omaa autoani työpäivän aikana ja hoidan työasioita.
Pitäisi ajella moneen paikkaan hakemaan tavaraa omalla autolla mukamas 9 euron päiväkorvauksella. Saisi siitä ehkä kilometrikorvaukset mutta en silti käytä omaa autoa jos ei palkkaa edes jaksa maksaa niin en jaksa omaa autoa käyttää. Kuulemma firman autot varattuja joten minun pitäisi hoitaa asia omalla autollani.
Kommentit (177)
Oi voi, jäikö tarhan hoitaja äitiyslomalle.
Emme valitettavasti tule tuuraamaan, kun päiväkoti aukeaa jo klo 6.00 ja ensimmäinen linja-auto kulkee klo 7.30.
Emme osta sijaisuuden takia autoa. Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja auto laitettiin pois.
Meidän kaupungin siivous päälliköt kiroaa, kun kukaan ei tule tekemään sijaisuuksia. No, EI varmaan, kun he edellyttävät oman auton käyttöä.
Ei me sijaisuuden takia autolainaa ruveta ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungin siivous päälliköt kiroaa, kun kukaan ei tule tekemään sijaisuuksia. No, EI varmaan, kun he edellyttävät oman auton käyttöä.
Ajavat itse auto perseen alla töihin ja palkka 3000.
Miksi kukaan ei osta autoa, kun siivoojan palkka 2000 brutto - verot ja olisi 6 kuukauden sijaisuus.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei osta autoa, kun siivoojan palkka 2000 brutto - verot ja olisi 6 kuukauden sijaisuus.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kokouksissa pohtivat, kun ei työttömät tule tekemään sijaisuuksia.
Niin, olisiko tyhmyys kurssit pakollinen päälliköille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Tolla palkalla saa ansiosidonnaista 700 netto kiitos kokoomuksen porrastuksen.
700 eurolla sitten maksetaan vuokra, sähkö, vesi, ruoka ja se autolaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kokouksissa pohtivat, kun ei työttömät tule tekemään sijaisuuksia.
Niin, olisiko tyhmyys kurssit pakollinen päälliköille?
Kaupunki voisi ostaa autoja joita sijaisuuksia tekevä saisi käyttää, mutta ei.
Kaupungin baareissa nauretaan noita päälliköitä urakalla.
Kerro AP työnantajalle, että et voi käyttää omaa autoa työajoihin, mutta voit kulkea työajoja taksilla työnantajan laskuun jos työnantajalla ei ole antaa autoa käyttöön.
Työnantaja voi tehdä sopimuksen taksiyrittäjän kanssa tai hankkia luottokortin matkojen maksamista varten.
Verottomilla km-korvauksillahan voisit tienata vaikka kuinka hyvin! 0,59 €/km. Minä ajelisin sydämeni kyllyydestä. 100 km päivässä, olisi jo 60 verottomana, miinus polttoaineet.
Vierailija kirjoitti:
Verottomilla km-korvauksillahan voisit tienata vaikka kuinka hyvin! 0,59 €/km. Minä ajelisin sydämeni kyllyydestä. 100 km päivässä, olisi jo 60 verottomana, miinus polttoaineet.
Työkokeilussa ei saa kilometrikorvauksia, koska ei saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu on nykyajan orjuutta.
Työkokeilu on lahja työttömälle. Kannattaa tehdä se vakavasti. Oman auton käytöstä kieltäytyminen on perseilyä työnantajaa kohtaan.
Selvä. Kerrotko, millä rahalla sitä omaa käyttää mihinkään muuhun kuin pakollisiin ajoihin työpaikalle?
Hae kaupungille vara henkilö sijaiseksi siivoukseen.
Pitää olla oma auto, koska tuuraat muita siivoojia ja siivouskohde vaihtuu.
Palkka 2000 brutto - verot, otat autolainan 6 kuukautta sijauduuden takia ja maksat 700 euron remontin. 6 kuukauden jälkeen saat ansiosidonnaista 700 netto.
Ja voitko kuvitella, nuo kaupungin siivouspomot istuu joka kuukausi kokouksessa missä ihmetellään, kun työttömät ei tule siivoamaan.
Kaupungin baareissa heitä nauretaan ja pidetään tyhminä.
Siivousalan päällikkö, palkka 3000 brutto ja auto perseen alla ajalevat töihin.
Ovat saaneet kaupungin tyhmyys palkinnon.
Pistokkeesta otat virtaa. Ok on meillä myös latausasema maksoi 400e asennettuna ja lataa 3 tunnissa auton tyhjästä täyteen :)
Akku ja koko auton takuu on pitkä, siis pitempi kuin yhdessäkään polttomoottoriautossa. Ihan sama sinänsä, auto maksanut itsensä pois 5v ajalla, kun lasketaan että sama raha olisi mennyt polttoaineisiin ja kalliisiin huoltoihin joita on myös uusissa polttiksissa.
On ollut ennen paljonkin vanhoja autoja joilla ajettu aina 300k ja vaihtoon. Koska sen rajan jälkeen tai jo ennen tulee vanhalla ajo kalliimmaksi.
Kannattaa tehdä taulukko ja laskea itselle kannattaako. Jos on paljon ajoa niin suosittelen.
Tosin jos olisi vaikka 25k ajoa vuodessakin niin kannattaa siltikin. Meillä tulee +50 - 60 tkm vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilometrikorvaus on niin hyvä, että kyllä kannattaa käyttää omaa autoa.
Öö tuota, millä välillä saa rahaa kilometreistä 1 kk ? 9 € pv, ei taida rahat riittä polttoaineisiin.
Jos käyttää omaa autoaan työ ajoon yhden kilometrin siitä tulee 0,59 euroa, jos käyttää 10 kilometriä maksu 5,90 jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa jos edellytetään oman auton käyttöä työ asioihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa jos edellytetään oman auton käyttöä työ asioihin
Ei saa
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmistaa korvaako työnantajan vakuutus jos ajat kolarin. Tuskin. Eikä korvaa työkokeilun vakuutuskaan.
Ei korvaa koska se "Vakuutuskulu" on taikinoitu mukaan siihen kilometrikorvaukseen. Terveisin työreissulla 1500e tuulilasin paskonut :/
Onneksi on Temu.
Suomen yrittäjiltä emme osta enää ikinä mitään.
Kiittäkää kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on Temu.
Suomen yrittäjiltä emme osta enää ikinä mitään.
Kiittäkää kokoomusta.
Yksi kansanedustaja puuhaa kiinan tilauskieltoa.
Kiina on siirtänyt jo tavaravarastoja Eurooppaan ja siirtää vielä lisää.
Jos haluaa kiinatavaroiden tilauskiellon niin pitää erota koko Eu:sta.
Voi harmi
Joo et todellakaan käytä omaa autoa.
Minulla on työkkärissä ruksi ruudussa ei autoa käytössä ja kaupunki vähensi linja-autovuoroja.
Jouluaattona ja juhannuksena ei kulje ollenkaan linja-autoa joten ne on tulevaisuudessa aina vapaata.