Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä asian olet viimeksi joutunut jättämään tekemättä/hankkimatta, koska ei ollut varaa?

Vierailija
14.01.2025 |

Itsellä jäi uudet talvikengät ostamatta. Ajattelin, että köpötellään tä lopputalvi näillä samoilla vanhoilla. Ei nyt oikein ole varaa laitta rahaa uusiin talvikenkiin, kun hyvätkin kengät maksaa vähintään 60 euroa. 

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteet, keittiön maton, suihkuverhon ja keittiön kulhot nyt ainakin.

Vierailija
2/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäpalstan hinta nousi tarjouskaupassa holtittomaksi. Saamatta jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken paitsi ruuan ( ja välttämättömimmät lääkkeet, sähkö, puhelinlasku, vuokra). Toki kohta joutuu vähentämään välttämättömistä ruuistakin. 

T. Pienipalkkainen asumistuella 

Vierailija
4/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalle olisin halunnut pitkästä aikaa ottamaan raitoja, mutta totesin että maksaa jo liikaa. 

Vierailija
5/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken kivan; leffa- ja ravintolakäynnit, matkustelun ja harrastukset esimerkiksi.

Vierailija
6/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään lykännyt tietokoneen hiiren ostamista. Eihän sellainen monta euroa maksa, mutta minun on hankittava kaikki kotiinkuljetettuna, ja muilla kuin ruokakaupoilla kuljetus maksaa 10-15 euroa. Kipukynnys ylittyy.

Vierailija
7/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi ja laadukkaampi rivaripätkä. Oli n 100€ liian kallis.

Vierailija
8/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauto toiseksi autoksi ja hybridi isommaksi autoksi. Ei vaan ole varaa pistää niin paljon autoihin. Mennään näillä vanhoilla diesel- ja bensa-autoilla. 

Vierailija
9/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alusvaatteet, keittiön maton, suihkuverhon ja keittiön kulhot nyt ainakin.

Noita kaikkia saa kirpparilta eurolla parilla, pois lukien alusvaatteet, niitä sinun ei tarvitse kirpparilta ostaa.

Vierailija
10/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutuslakko kunnes tulee taloutta osaavampi hallitus tilalle. Nyt jätetään miljardien rahahanat suoraan yrityksille käsittelemättä kun ideologisesti on tärkeämpää säästää 140 miljoonaa vanhushoivasta sen sijaan, että puututtaisiin todellisiin tukipummeihin - suoraan valtion rahoitusta (lastensuojelu- ja vanhushoivayritykset muun muassa) saaviin yrityksiin.

Vierailija
11/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin asiaa. En jaksa ruveta luettelemaan, mutta mainitaan nyt vaikka ne talvikengät. 

Vierailija
12/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan tarvinnut miettiä asunnon tai auton hankkimista kun kumpaankaan ei ole koskaan ollut varaa. Laps(i)en saaminenkin jäänee haaveeksi. Ja kunnolen parhaillaan myös sinkku, niin sitä on toisaakta hyvillään, ettei ole suhteessa jatkuvasti se, jolla ei ole rahaa kuin lähinnä välttämättömiin menoihin.

Toisaalta kaikki on suhteellisesti kalliimpaa kuin silloin kun asioita ja kuluja voi jakaa parisuhteessa. Paitsi ne parisuhteessa olijat, jotka ovat minusta enempi kämppikset kun eivät halua jakaa mitään ja haukkuvat jakamishaluisia lokeiksi. 

Vierailija
13/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään lykännyt tietokoneen hiiren ostamista. Eihän sellainen monta euroa maksa, mutta minun on hankittava kaikki kotiinkuljetettuna, ja muilla kuin ruokakaupoilla kuljetus maksaa 10-15 euroa. Kipukynnys ylittyy.

Tilaa se lähiprismasta samalla kuin ruoatkin.

Itse en ole ostanut mitään ei-aivan-pakollista kymmeneen vuoteen. 

Vierailija
14/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriä siirsin.

Koko aikuiselämän olen joutunut kituuttamaan. Multa ei siksi paljon liikene sympatiaa näille tukia saaville kitisijöille. Itse en ole edes toimeentulotukea saanut koskaan.

Vierailija
15/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin tilaamatta digisanomalehden. Huono päätös. 

Vierailija
16/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta autoa olen katsellut, kalliilta tuntuvat, ehkäpä vanhakin vielä menettelee ja onhan tuo ollut kiva ajettavakin.

Muuten ei ole otsikon ongelmaa ollut sitten 1999 kun valmistuin.

Vierailija
17/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys, ajattelen että olen saanut aikalailla kaiken mitä olen koskaan halunnut, vaikka moniin muihin verrattuna multa kyllä puuttuu kaikenlaista alkaen omakotitalosta ja sähköautosta.

Vierailija
18/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka Prismasta saa hiirtä kotiinkuljetuksella?

Vierailija
19/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäpalstan hinta nousi tarjouskaupassa holtittomaksi. Saamatta jäi.

Tää on oikeesti akuutti ongelma. Rahastot ostavat palstoja ylihinnalla. Onneksi meillä naapuri teki kauppaa vain tuttujen kanssa, saatiin naapuripalstat ostettua ja naapurille jäi elinikäinen metsästysoikeus kauppahinnan lisäksi.

Vierailija
20/119 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazon.de saa hiiren ilmaisella kotiinkuljetuksella, mutta joutuu tilaamaan 100€ arvosta että tämä onnistuu, eli ei ehkä ole hyvä ratkaisu sekään. Mutta kaikki on yleensä halvempaa joten jos jotain muutakin tarttee niin yksi vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi