Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

BMI on tiukka ja tuskastuttava

Vierailija
14.01.2025 |

Olen aika paljon treenaava ja minulla on lihasta. Kehossa ei juurikaan näy olevan liikoja rasvaa mutta BMI mukaan olen pari kg ylipainoinen ja jostain syystä tämä kummittelee mielessäni enkä pääse siitä tunteesta että pitäisi painaa vähemmän. 

Miten BMI edes voi olla sama treenaavalla ja sellaisella joka ei treenaa. Ymmärrän tämän mutta se vaivaa tuolla takaraivossa. Se on iskostettu liian syvälle vuosien saatossa. 

Onko muita asian kanssa kipuilevia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäiskö BMI:n sillä, että lihas painaa enemmän kuin rasva.

Vierailija
2/7 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda painoindeksin lukema tähän mittaustapaan

Painon ja pituuden suhteen mittaamista parempi tapa ylipainon osoittamiseen löytyy vyötärönympärystän mittaamisesta. Vyötärönympäryksen mittaaminen on hyvä tapa selvittää omat terveysriskit, sillä vatsaonteloon kertyvä rasva lisää riskiä sairastua sydän- ja verisuonitauteihin, mutta myös diabetekseen.

Maailman terveysjärjestö WHO:n mukaan naisilla vyötärönympäryksen tavoiteluku on alle 80 senttiä, miehillä alle 94 senttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painon ja pituuden suhteen mittaamista parempi tapa ylipainon osoittamiseen löytyy vyötärönympärystän mittaamisesta. Vyötärönympäryksen mittaaminen on hyvä tapa selvittää omat terveysriskit, sillä vatsaonteloon kertyvä rasva lisää riskiä sairastua sydän- ja verisuonitauteihin, mutta myös diabetekseen.

Maailman terveysjärjestö WHO:n mukaan naisilla vyötärönympäryksen tavoiteluku on alle 80 senttiä, miehillä alle 94 senttiä

totta, mutta tämäkin on 2 cm liikaa sitten, eli kai olen vain liian iso. Masentavaa.

Vierailija
4/7 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 27 oli 1990-luvulle asti normaalipainon yläraja. Yhdysvaltain laihdutusteollisuus lobbasi sen kaksi piirua alemmaksi. Tämä on fakta. 

Elä hyvää elämää ja haistata pitkät noille numeroille. 

Vierailija
5/7 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman terveysjärjestö WHO:n mukaan naisilla vyötärönympäryksen tavoiteluku on alle 80 senttiä, miehillä alle 94 senttiä

totta, mutta tämäkin on 2 cm liikaa sitten, eli kai olen vain liian iso. Masentavaa.

Miten pitkä olet? Anna nyt jo itsellesi rauha. 

Vierailija
6/7 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran BMI:n mukaan ihannepainossani.

Lääkäri diagnosoi ulkonäöstä minuutissa tyreotoksikoosin.

Vierailija
7/7 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä olet? Anna nyt jo itsellesi rauha. 

Kiitos. Olet oikeassa. Pitäisi antaa mutta en osaa. Olen 170.