SUMMIT SUOMI
Tehdäänpä nyt hyvä ketju tälle ohjelmalle oikeasta nimestä alkaen ja jätetään nuo toisessa ketjussa olevat mölinät pois.
Katso lähetysajat : The Summit Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5489)
Joo en pysty käsittää itekään kuinka teennäinen ja täysin käsikirjotettu sarja on. Joka jakso on kuin toisensa kopio eikä säännöisä oo mitään tolkkua... ja mistä se Kasper ei nii hääppönen aina tupsahtaa joka paikkaan??? kulkee tietty kuvausryhmän mukana kilpailijoiden kanssa, mutta näkyy kuvassa vain checkpoiteilla.
Tää on vähän samaa kuin ohjelma "Myyrä" sekavat säännöt ja tylsä ohjelman kulku. Myydään en tosin ole ensimmäisen kauden jälkeen edes katsonut oli niin huono.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ala olla selvää ettei tästä ainakaan toista kautta tule. Ohjelma oli huono kokeilu.
Tai sitten tulee... parempana versiona.Olis kunnon kisailuja,tarvittaisiin todellisia erätaitoja päästäkseen jatkoon.Sitä toivon ja odotan.
Vierailija kirjoitti:
Muunsukupuolinen... Ihan oikeesti nyt vanhemmat herätkää. Jos lapsi päättää pienenä olevansa hevonen ni syötättekö heinää ja kasvatatte hänet tallissa? Ihan sama jos tyttö päättää ettei ole tyttö ni miksi kasvattaa ja ruokkia siitä poikaa.. Ei kukaan synny väärillä värkeillä.
Ei ole tätä päivää. Tänä päivänä saat olla jopa koira kadulla eikä kukaan ihmettele. Maalaisjuntit ei vaan tajua nykyaikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ala olla selvää ettei tästä ainakaan toista kautta tule. Ohjelma oli huono kokeilu.
Tai sitten tulee... parempana versiona.Olis kunnon kisailuja,tarvittaisiin todellisia erätaitoja päästäkseen jatkoon.Sitä toivon ja odotan.
Tuskin tulee uutta kautta ainakaan samaa reittiä Norjassa. Tuolla oli aiemmin kuvattu ainakin ruotsalaisen TV-yhtiön Summit. Se vaan jäi esittämättä, kun yksi kilpailija kuoli sydänlaakiin kesken matkan. Löytyneekö sopivia reittejä muualta. Jenkit ovat filmanneet Uudessa Seelannissa, mutta sinne Maikkarilla on tuskin varaa viedä kilpailua.
Ärsyttää toi, että kun joku luovuttaa, niin se on muka sankari ja voittaja.
Ja muutenkin kaikenlainen voittajaksi julistautuminen. Voittajat tulee kotiin rahanipun kanssa, ei luovuttaneena, kun "ei halua ääniä".
Henrietan lähtö pitäisi katsoa luovutukseksi hän itse halusi lähteä ilman äänestystä.
Siitä Carolan tiesi lesboksi kun näyttää ja vaikuttaa siltä. Janikaa myös pohdin lesboksi mutta toki hän oli trendikkäästi ja muodin mukaan muunsukupuolinen.
Olisi hyvä tietää millaiset vehkeet on muun sukupuolisella, nehän ei voi olla tytön eikä pojan sukupuoli elimen näköiset.
Tosiasiassa ei sellaista ihmettä ole vielä tapahtunut, että muita tällä planeetalla syntyy, kuin tyttöjä tai poikia.
Siis muun sukupuolista ei ole eikä tule.
Jumala loi Aatamin ja Eevan, kolmatta sukupuolta ei olla tähän päivään mennessä luotu.
Ihanaa, miten sääntösuomalaiset menevät sekaisin jos on oudot säännöt, joita eivät itse ymmärrä. Suu vaahdossa kerrotaan miten pitäisi pelin edetä. Tehkää hyvät ihmiset visailuja omilla säännöillänne!
Vierailija kirjoitti:
Siitä Carolan tiesi lesboksi kun näyttää ja vaikuttaa siltä. Janikaa myös pohdin lesboksi mutta toki hän oli trendikkäästi ja muodin mukaan muunsukupuolinen.
Olisi hyvä tietää millaiset vehkeet on muun sukupuolisella, nehän ei voi olla tytön eikä pojan sukupuoli elimen näköiset.
Tosiasiassa ei sellaista ihmettä ole vielä tapahtunut, että muita tällä planeetalla syntyy, kuin tyttöjä tai poikia.
Siis muun sukupuolista ei ole eikä tule.
Jumala loi Aatamin ja Eevan, kolmatta sukupuolta ei olla tähän päivään mennessä luotu.
Miten jaksatte jauhaa näitä samoja asioita.Luulisi jo kyllästyttävän.Pää vielä sekoaa jos ei ole muuta ajateltavaa.Taitaa olla vaikeaa seurata kisaa ilman noita "pakkomielteitä".Kannattaa silti yrittää,on helpompi hengittää...
Menee hieman itse kilpailun vierestä mutta kiinnostavat nuo muunsukupuoliset. Eli jos on esim aikuinen mies joka tajuaakin olevansa muunsukupuolinen niin kumpaan pukuhuoneeseen hän menee uimahallissa? Minun 12v tyttö tykkää käydä uimahallissa enkä välttämättä halua että karvanen mies istuu muniensa kanssa samoille lauteille viereen... Tarkoitus ei ole loukata vaan kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Joo en pysty käsittää itekään kuinka teennäinen ja täysin käsikirjotettu sarja on. Joka jakso on kuin toisensa kopio eikä säännöisä oo mitään tolkkua... ja mistä se Kasper ei nii hääppönen aina tupsahtaa joka paikkaan??? kulkee tietty kuvausryhmän mukana kilpailijoiden kanssa, mutta näkyy kuvassa vain checkpoiteilla.
Ei siellä mitään Kasperia ole. Yrittäkää nyt tsempata näissä nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, miten sääntösuomalaiset menevät sekaisin jos on oudot säännöt, joita eivät itse ymmärrä. Suu vaahdossa kerrotaan miten pitäisi pelin edetä. Tehkää hyvät ihmiset visailuja omilla säännöillänne!
Aikoinaan oli juttu Tuusniemen ukosta, joka luki lehdestä, että lähellä oli kyntönäytös, jossa Hankkijan traktori vetää kuusisiipistä auraa. Ukko lähti katsomaan ja kyllähän se traktori jaksoi vetää. "Näkkyypä tuo toimivan käätännössä vaan mittenpä mahtaa toimia teoriassa", ukko totesi.
Täällä on samanlaista epäuskoa. On nähty, miten häädöt tapahtuvat ja minne häädettyjen rahat menevät, mutta yhä kysellään, miten niiden pitäisi mennä sääntöjen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Menee hieman itse kilpailun vierestä mutta kiinnostavat nuo muunsukupuoliset. Eli jos on esim aikuinen mies joka tajuaakin olevansa muunsukupuolinen niin kumpaan pukuhuoneeseen hän menee uimahallissa? Minun 12v tyttö tykkää käydä uimahallissa enkä välttämättä halua että karvanen mies istuu muniensa kanssa samoille lauteille viereen... Tarkoitus ei ole loukata vaan kysyä.
Tämä on The Summit Suomi. "Karvaperseille" löytyy varmasti omat sivut. Tässä olisi kiva keskittyä ainoastaan kisaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on The Summit Suomi. "Karvaperseille" löytyy varmasti omat sivut. Tässä olisi kiva keskittyä ainoastaan kisaan.
Alkoiko noin harmittaa? Onhan täällä muutkin puhunut muunsukupuolisuudesta. Nyt pahoitit mielesi kun kysyin kumpaa pukuhuonetta he käyttävät. Kysyin kun en tiedä, enkä minä Janikaa tässä hauku, hän on ihmisenä asiallisin tosta porukasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rautalangasta noista rahoista:
-Checkpointilla tippuvan rahat menee yhteiseen pottiin. Sillä luovuttaako/ äänestetäänkö (joko oikeasti tai muodollisesti, jos joku olisi ilmaissut muille että että haluaa kotiin) ei ole väliä, rahat jää peliin.
-Jos joku luovuttaa TAI tiputetaan matkan varrella (kuten vaikka kätilö ja Satu) heidän rahat menetetään.
-Jokaisella on se oma osuus rahoista, minkä kantavat aina itse mukana. Lisäksi on 'yhteiset rahat', jotka voidaan antaa kenelle vain kantoon.
Teoriassa aina sama henkilö voisi kantaa yhteisrahoja, mutta sopivat että yhteiset rahat kiertää päivittäin aakkosjärjestyksessä seuraavalle.
Kokevat että se kenellä yhteiset rahat on, on turvassa, mutta käytännössä noin ei ole. Toki olisi hölmöä tiputtaa se pois, jolla isoin summa rahaa mukanaan, tuossa tapauksessa jäljelle jäisi vain jäljellä olevien kisa
Huhuu!😁Edelleen odottelen täälä😁
Muunsukupuoliset eivät ole uhka kenellekään eivätkä halua tehdä itsestään numeroa. Voit uskoa, että vessan tai pukuhuoneen valinta on ahdistava asia nimenomaan muknsukupuolisille, ei muille.
Onneksi nykyään on myös yhden hengen pukukoppeja ja vessoja.
Muunsukupuolisuus ei myöskään ole mikään muotiasia. Aina on ollut aika paljonkin ihmisiä, jotka ovat "jotain siltä väliltä".
Sana "muunsukupuolinen" tosin on vähän outo. Englannin sanan "non-binary" on paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Muunsukupuoliset eivät ole uhka kenellekään eivätkä halua tehdä itsestään numeroa. Voit uskoa, että vessan tai pukuhuoneen valinta on ahdistava asia nimenomaan muknsukupuolisille, ei muille.
Muunsukupuolisuus ei myöskään ole mikään muotiasia. Aina on ollut aika paljonkin ihmisiä, jotka ovat "jotain siltä väliltä".
Sana "muunsukupuolinen" tosin on vähän outo. Englannin sanan "non-binary" on paljon parempi.
Kiitos vastauksesta
Vierailija kirjoitti:
Mitä ahdistavaa siinä on jos vaan kiltisti valitsee sen mikä kuuluukin. Ei tämä ole mikään valinta kysymys.
Jos ei ole mies, EI SAA mennä miesten wc/pukuh.
Jos ei ole nainen, EI SAA mennä naisten wc/pukuh.
mun mielestä hyvin yksinkertaista.
Max, Arttu ja Carola taitavat olla vahvoilla liittonsa ansiosta. Seuraavaksi on varmaan checkpoint ja äänestys. Saa nähdä, häätävätkö fyysisesti heikoimman lenkin eli Janikan, vai alkaako taktikointi loppukahinoita ajatellen. Kuusi kilpailijaa; mitenkähän menetellään, jos äänet menevät tasan?