Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naine. Voiko mies olla sinulle liian älykäs

Vierailija
12.01.2025 |

Että et viihdy. Eikös

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, millä tavalla älykkyys näkty arjessa. Kiinnostavia (molemminpuolisia) keskusteluja, kyllä kiitos. Ikuisia "katsos kun minä selitän" tyylisiä alentavia mansplainauksia, ei kiitos.

Kiinnostavat keskustelut voi olla toisesta erittäin tylsiä, varsinkin jos toinen on älykäs ja toinen ei. Oletko miettinyt, että sanan mansplainaus käyttäminen kertoo enemmän sinusta kuin kenestäkään muusta?

Sivusta: Jos olet mies, et ole varmaankaan joutunut mansplainsuksen kohteeksi. Kyllä, ilmiö on erittäin tuttu meille naisille. 

Vierailija
162/169 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies omaa pelkästään esim. matemaattista älykkyyttä tai älykkyyttä, jota vaaditaan teoreettisen filosofian ymmärrämiseen - niin kyllä voi olla liian älykäs.

Jos edellisten lisäksi hän omaa tunneälykkyyttä tai sosiaalista älykkyyttä, niin liiallinen älykkyys ylläolevissa voidaan antaa anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu älykkyyden lajista. Jos on faktatietoja latelevat robotti, niin ei kiinnosta.

Jos on älykäs ja osaa tuoda sen esille korostamatta, niin kiinnostaa.

Vierailija
164/169 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on seksikästä. Mutta valitettavasti niissä älyköissäkin, kuten kaikissa muissa, voi olla sellaisia piirteitä, joita ei vaan voi sietää. 

Vierailija
165/169 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Mä olen ite keskimääräistä vähän älykkäämpi ja huomaan kyllä heti jos joku on huippuälykäs (oli sitten nainen tai mies) ja tiedostan, että meidän jutut ei ole ihan samalla tasolla. Se älykäs luultavasti kyllästyisi mun hitauteen. 

Nopeus ja älykkyys ei ole kokemukseni mukaan synonyymejä. 

Tuntemani nopeat ihmiset syöksyvät usein väärästä johtopäätöksestä toiseen, eivätkä käsittele mitään asiaa kunnolla ja tarpeeksi perusteellisesti. 

Vierailija
166/169 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan voi. Mulla on monia älykkäitä exiä, pari tohtoriakin, mutta nyxä on amismies ja paljon parempi fitti. Vaikka välillä turhauttaa meidän erilainen logiikka, niin ne älykkäät exät oli kokonaisuutena rasittavampia. Oli mm liian autistimaisia tai ylirationaalisia, tai sitten oli outoja s*ksipe*versioita tai joku ihme kilpailu ja näyttämisenhalu koko ajan päällä. Jotenkin kompleksisempia siis.

Vierailija
167/169 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kyllä.

Uskoisin että tämä tulisi eteen siinä että mies olisi esim korkeasti koulutettu ja hänellä olisi keskivertoälykkäisiinkin nähden joku ammattiala, esim joku avaruusfysiikka tms missä on superälykäs. En usko että meidän jutut kohtaisi kovinkaan pitkään. Tuollaisilla ihmisillä ajattelutapa on ehkä turhan erilainen minuun mähden vaikka olenkin ihan nokkelaälyinen, mutta en kirjaviisas tytkijatohtoriydinfyysikko.

Eräs lähisukulaiseni on tällainen. Hyvin tullaan juttuun. Käytännön asiat on joskus hänelle vähän hankalia. 

Vierailija
168/169 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä pääsee aloittajasta palstalla & samiksista kadulla eroon niin: joo, joo

Vierailija
169/169 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on kaikki niin yksinkertaisia ettei ole pelkoa.