Naine. Voiko mies olla sinulle liian älykäs
Kommentit (158)
Ei. Liian näsäviisas voi olla ja liian tiedekeskeinen. Nokittelija. Fiksu mies omaa sydämen taidot ja henkisen kyvyn erotella asioita.
Mun mies on todella älykäs, viihdyn hänen seurassaan loistavasti. On lisäksi kiltti, hauska, huomaavainen, oivaltava, ihana.
Vierailija kirjoitti:
"Voi hyvänen aika. Siis tuo kirjoittaja tarkoitti, että käytännössä jokainen ihminen kohtaa sekä itseään älykkäämpiä että tyhmempiä ihmisiä. Ja naiset yleensä mieluummin hakevat seuraa itseään älykkäämmistä. Ja kokevat itseään tyhmemmät epämiellyttävinä. Riippumatta siitä, miten älykkäitä itse ovat."
No sitähän mä just kirjotin tonttu. Et sä voi lähteä määrittelemään jotain ominaisuuttas vaan oman mielipiteen perusteella, jolla ei ole mitään objektiivisesti mitattavaa vertailuarvoa, ja sen perustaa luokitella olevas itse oikeassa ja muiden väärässä. Sielläkin varmasti kirjottelee nyt joku oman elämänsä yliakateeminen multitieteiden emeritusprofessori:DD
Tämän kirjoittajan puutteellinen kielenhallinta ei ainakaan piirrä kuvaa kovin korkeasta älykkyydestä. Alatyylistä puhekieltä ja itseään fiksuksi luulevaa muka-hienojen sanavalintojen ripottelua.
Riippuu siitä, millä tavalla älykkyys näkty arjessa. Kiinnostavia (molemminpuolisia) keskusteluja, kyllä kiitos. Ikuisia "katsos kun minä selitän" tyylisiä alentavia mansplainauksia, ei kiitos.
Älykäs on älykäs siinä missä käytännöntaitojen hallitsija. Tunnen älykkäitä miehiä roska-auton kuljettajina, rekkaauton kuljettajina. muurareita ja autonkorjaajia ja vaikka mitä Ovat hyviä keskustelijoita ja seuraavat maailman tapahtumia. Mitä ihminen voi muuta toivoa.
Nainenkin voi olla käytännön älykäs ja seurata maailman tapahtumia ihan sama .
Naine on hyvä aloitus ns. älykkökysymykselle.
Ei. Suurempi ongelma olisi täysin erilaiset arvot elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs on älykäs siinä missä käytännöntaitojen hallitsija. Tunnen älykkäitä miehiä roska-auton kuljettajina, rekkaauton kuljettajina. muurareita ja autonkorjaajia ja vaikka mitä Ovat hyviä keskustelijoita ja seuraavat maailman tapahtumia. Mitä ihminen voi muuta toivoa.
Nainenkin voi olla käytännön älykäs ja seurata maailman tapahtumia ihan sama .
Käytännön taitojen hallitseminen ja maailman tapahtumien seuraaminen ovat hienoja juttuja molemmat.
Älykkyyden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Älykkyys on mielekästä toimintaa uudessa tilanteessa, ja sen vakiintunut mittaamisen tapa on älykkyystesti ja siitä johdettu älykkyysosamäärä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta minä olen liian älykäs monille miehille.
Totta kai olet, totta kai. :)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on kansainvälisestä kulttuuriperheestä, tilaisuuksissa keskustellaan usein taiteenlajeista ja teoksista joita en tunne, osa vieraista on saksalaisia joille puhutaan saksan kielellä jota osaan huonosti ja kaikki ovat minua paremmin koulutettuja. Minun kohdallani luultavasti downgreidataan ja jutellaan arkipäiväisemmistä jutuista. Kuutenkin kaikki viihtyvät ja minut halutaan aina ehdottomasti mukaan. Ehkä olen viehättävä koriste, ei haittaa, tunnelma on miellyttävä. Eli älykäs on älykäs jos ymmärtää että oma kiinnostuksen alue ei ole ainoa maailmassa.
Tapailin miestä, joka mainosti korkeaa älykkyysosamääräänsä. Asia piti mainita useaan otteeseen, vaikka en siitä kysellyt. Yritti saada minusta jotain nättiä koristetta itselleen. Älykäs mies oli tyhmä, kun ei nähnyt minussa muuta kuin ulkonäköni. Minun olisi pitänyt jutella vain positiivisista ja kepeistä jutuista. Tyypillä oli myös mielipiteitä mun pukeutumisen suhteen. Tyttömäistä sen olla pitää! Luuli, että pystyy mainpuloimaan ja kontrolloimaan älykästä naista. Ostakoot nuken!
Take a shot joka kerta kun joku mainitsee älykkyys. Ota kaksi jos mainostaa omaa älykkyyttään.
Jokunaiemmin ketjussa totesi, että parin olisi hyvä olla älykkyydeltään tasaveroisia. No me olemme. Keskitasoisesti. Molempien mitattu äo n. 130. Kyllähän se on helppoa kommunikaatiota, kun toinen tulee töistä, ja kertoo uudesta patenttihakemuksesta esim. ja ymmärtää sen ilman ylimääräisiä "rautalankoja". On helppoa "arkikeskustelu" pitää moi/heippa/jne. noillakin tasoilla.
Minä taas olen aavistuksen kyllästynyt. Itse kasvatan tietopääomaa moneltakin luonnontieteelliseltä alalta, mutta siippa ei lähellekään, tai olemattomasti uutisia lukuunottamatta. Ei me voida tietämyskuilun yli mitään keskusteluja käydä. Hänellä on kapea alansa ja sepä siitä.
En voi ajatella eroavani ihan älykkäästä miehestäni kognitioiden takia. Parista muusta syystä kyllä.
Ja introvertti-älykkönä, minusta ainakin olisi herkullista, kun mies olisi älykkäämpi, mutta silti normi-ihmismäinen. (Ei huumeaddikti tai väkivaltainen esim.)
Aspergerkin olisi ok. Luulen, että palikat olisi hyvin yhteen sovitettavissa. En ole autismin asiantuntija, mutta voisin kuvitella, että sekään ei olisi este hyvälle yhdessäololle ja kumppanuudelle. Jos niiden edustajat on aidosti alykkäiden yläjakaumassa. Saisi älyllistä haastetta koko ajan, ja perspektiivin älykkäämpään. Voisi olla ihan onnellista yhteiseloa. Ja aitoa elinikäistä oppimista. Monin tavoin.
Olisi ehkä sopiva jako, jos minä olisin teoriassa ajattelija, en nero, ja toinen osapuoli jonkin verran käytännöllinen ja säntillinen, mutta ei kuitenkaan mikään supersuorittaja ja pätijä. Toki osaan minäkin tehdä joitain asioita ja saa se toinenkin miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on kansainvälisestä kulttuuriperheestä, tilaisuuksissa keskustellaan usein taiteenlajeista ja teoksista joita en tunne, osa vieraista on saksalaisia joille puhutaan saksan kielellä jota osaan huonosti ja kaikki ovat minua paremmin koulutettuja. Minun kohdallani luultavasti downgreidataan ja jutellaan arkipäiväisemmistä jutuista. Kuutenkin kaikki viihtyvät ja minut halutaan aina ehdottomasti mukaan. Ehkä olen viehättävä koriste, ei haittaa, tunnelma on miellyttävä. Eli älykäs on älykäs jos ymmärtää että oma kiinnostuksen alue ei ole ainoa maailmassa.
Tapailin miestä, joka mainosti korkeaa älykkyysosamääräänsä. Asia piti mainita useaan otteeseen, vaikka en siitä kysellyt. Yritti saada minusta jotain nättiä koristetta itselleen. Älykäs mies oli tyhmä, kun ei nähnyt minussa muuta kuin ulkonäköni. Minun olisi pitänyt jutella vain positiivisista ja kepeistä jutuista
Miksi mies oli "tyhmä", kun ei halunnut nähdä sinussa muuta kuin ulkonäön? Mahdollisesti oli kusipää, mutta miten tuo teki hänestä tyhmän? Ja onko sinussa edes mitään älykkyyttä, joka tulisi nähdä?
Ainakin ketjun viestien perusteella naiset ovat huomattavasti tyhmempiä kuin miehet. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Naine on hyvä aloitus ns. älykkökysymykselle.
😀
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ketjun viestien perusteella naiset ovat huomattavasti tyhmempiä kuin miehet. Sori.
Etköhän sinä vie voiton tässä kategoriassa.
Jos näille älykkäille miehille ei riitä yhtä älykkäitä naisia, miesten pitää kai sitten pariutua keskenään. Problem solved. Suvun jatkaminen jää naisille ja niille keskivertoälykkäille miehille.
Älykkyys on joku palsta-fetissi.
Onko se se sama kapea-alainen asia, josta Tatu Vanhanen aikanaan kirjoitti afrikkalaisten kannalta vähemmän mairittelevasti.
On on