Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naine. Voiko mies olla sinulle liian älykäs

Vierailija
12.01.2025 |

Että et viihdy. Eikös

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys on joku palsta-fetissi.

Onko se se sama kapea-alainen asia, josta Tatu Vanhanen aikanaan kirjoitti afrikkalaisten kannalta vähemmän mairittelevasti.

Kyllä, älykkyys on psykologiatieteen piirissä eksaktisti määritelty ja kieltämättä kapea-alainen asia. Älykkyys on mielekästä toimintaa uudessa tilanteessa, ja sen vakiintunut mittaamisen tapa on älykkyystesti ja siitä johdettu älykkyysosamäärä.

Muut hienot piirteet ihmisessä ovat sitten muita asioita. 

Vierailija
142/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä.

Uskoisin että tämä tulisi eteen siinä että mies olisi esim korkeasti koulutettu ja hänellä olisi keskivertoälykkäisiinkin nähden joku ammattiala, esim joku avaruusfysiikka tms missä on superälykäs. En usko että meidän jutut kohtaisi kovinkaan pitkään. Tuollaisilla ihmisillä ajattelutapa on ehkä turhan erilainen minuun mähden vaikka olenkin ihan nokkelaälyinen, mutta en kirjaviisas tytkijatohtoriydinfyysikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on älykäs, se oli yksi ominaisuus johon alussa ihastuin. Mutta vuosien saatossa se on kääntynyt itseään vastaan, hän muistaa kaikenmaailman nippelitiedotkin ja näkee tämän elämän aivan toisella tavalla, kuin kaltaiseni tavis, joten hän on asettanut itsensä yläpuolelleni ja sieltä yrittää ohjailla elämääni.

Enää en älykkyyttä siis arvosta, enemmänkin sitä että mies olisi kiltti.

Vierailija
144/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen wokettaja-propalestiina-nainen ei voi olla kovin älykäs, koska islam syö aivot kuin hiiri juuston

Vierailija
145/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naine on hyvä aloitus ns. älykkökysymykselle. 

Seitsenkirjaiminen vierasperäinen sana, alkaa h:lla, loppuu i:hin.

Vierailija
146/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mut huoriihan ne on lähes kaikki nykyää.

M60

Vierailija
147/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, miten älykkyyteni saa naiset usein tuntemaan itsensä alamittaisiksi vaikka en haluaisi. Toisaalta huomaan muutenkin olevani liian älykäs ihminen asumaan Suomessa kun täällä ei vaan osata. Aivovuoto Suomesta on väistämätöntä

Ainakin vaatimattomuutesi häikäisee!

Vierailija
148/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat lähtökohtaisesti ylimielisiä älykkyyden suhteen mutta sitten heidän hämmästyksensä onkin aitoa sellaisen tunnistaessaan. Anteeksi, piti kirjoittaa ja, eikä mutta. :) 

Vierailija
149/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Mä olen ite keskimääräistä vähän älykkäämpi ja huomaan kyllä heti jos joku on huippuälykäs (oli sitten nainen tai mies) ja tiedostan, että meidän jutut ei ole ihan samalla tasolla. Se älykäs luultavasti kyllästyisi mun hitauteen. 

Vierailija
150/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut erityisen älykkäitä miehiä, kovin ovat keskivertoja, tavallisia miehiä. Missä näitä superneroja tapaa?

Ei nyt ehkä superneroja, mutta Aallon teknillinen fysiikka on täynnä älykkäitä miehiä.

Aallon Tefyssä 1/3 on neroja, 1/3 älykkäitä mutta normaaleja ja 1/3 autistisia burgereita.

Vierailija
151/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut erityisen älykkäitä miehiä, kovin ovat keskivertoja, tavallisia miehiä. Missä näitä superneroja tapaa?

Ei nyt ehkä superneroja, mutta Aallon teknillinen fysiikka on täynnä älykkäitä miehiä.

Aallon Tefyssä 1/3 on neroja, 1/3 älykkäitä mutta normaaleja ja 1/3 autistisia burgereita.

Poikani tuskaili aikoinaan Aallossa ryhmätöissä noita autisteja, joihin aina välillä törmäsi. Sanoi, että työskentely heidän kanssaan on kiitettävän vaikeaa.

Vierailija
152/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni älykäs itseasiassa kyseenalaistaa oman älykkyytensä. Tyhmät taas usein kuvittelevat olevansa älykkäitä.

Vierailija
153/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys on joku palsta-fetissi.

Onko se se sama kapea-alainen asia, josta Tatu Vanhanen aikanaan kirjoitti afrikkalaisten kannalta vähemmän mairittelevasti.

Kyllä, älykkyys on psykologiatieteen piirissä eksaktisti määritelty ja kieltämättä kapea-alainen asia. Älykkyys on mielekästä toimintaa uudessa tilanteessa, ja sen vakiintunut mittaamisen tapa on älykkyystesti ja siitä johdettu älykkyysosamäärä.

Muut hienot piirteet ihmisessä ovat sitten muita asioita. 

En ole ihan varma, näyttäytyykö älykkyys aina mielekkäänä toimintana. Vävyni on dippainssi ja kaiketi ihan kohtuu älykäs. Ostimme tyttärelle ja hänelle vanhan seinäkellon joululahjaksi, kun asustavat sata vuotta vanhassa talossa, niin ajattelimme, että sopii tyyliin. Nyt vävy on kiinnittänyt kelloon jonkin anturin ja tietokoneen ja mittaa kellon heilurin heilahduksia ja kartoittaa kellon jätättämistä. En jaksanut kuunnella, mitä hän yrittää kellolle tehdä. Minusta tuo toiminta ei ollut erityisen mielekästä.

Vierailija
154/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, miten älykkyyteni saa naiset usein tuntemaan itsensä alamittaisiksi vaikka en haluaisi. Toisaalta huomaan muutenkin olevani liian älykäs ihminen asumaan Suomessa kun täällä ei vaan osata. Aivovuoto Suomesta on väistämätöntä

Ei. Itseään muita älykkäämpänä pitävät ja siitä julkisesti puhuvat ovat tyhmiä ja tyhmempiä kuin muut. Kukaan älykäs ei käyttäytyisi noin.

Vierailija
155/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kivaa vaihtelua, jos vaihteeksi mies olisi se älykkäämpi.

Se saattaa olla vaikeaa, koska sinä valitset itse miehesi.

Vierailija
156/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten se älykkyys ei millään tavalla heijastu tästä sun kommetista

Vierailija
157/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Mä olen ite keskimääräistä vähän älykkäämpi ja huomaan kyllä heti jos joku on huippuälykäs (oli sitten nainen tai mies) ja tiedostan, että meidän jutut ei ole ihan samalla tasolla. Se älykäs luultavasti kyllästyisi mun hitauteen. 

Tästä kommentista huomaa tosiaan että olet keskimääräistä älykkäämpi, sillä osaat asettua toisen asemaan, se on jotain mihin valtaosa ei kykene.

Sama asia on kun parisuhteissa kysytään vain mitä itse saa ja haluaa parisuhteelta, mutta ei koskaan ajatella mitä se toinen haluisi saada, oletetaan vain ja harhaisina todetaan että on kumppanilleen täydellinen. Usein saa lukea kuinka hyvä, kaunis/komea, urheilullinen, hauska ja älykäs joku omasta mielestään on, mutta ei ymmärretä että nuo ovat subjektiivisia asioita joista toinen ei välttämättä piittaa ollenkaan. Minä tykkään asiasta x, joten oletan että vastapuolikin tykkää. Kertoo älykkkyydestä ja vähän muustakin.

Vierailija
158/158 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, millä tavalla älykkyys näkty arjessa. Kiinnostavia (molemminpuolisia) keskusteluja, kyllä kiitos. Ikuisia "katsos kun minä selitän" tyylisiä alentavia mansplainauksia, ei kiitos.

Kiinnostavat keskustelut voi olla toisesta erittäin tylsiä, varsinkin jos toinen on älykäs ja toinen ei. Oletko miettinyt, että sanan mansplainaus käyttäminen kertoo enemmän sinusta kuin kenestäkään muusta?