Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hearin toimittaja järkyttyi Peppi Pitkätossu kirjasta. Järkytytkö joka kerta kun luet kyseistä kirjaa?

Vierailija
12.01.2025 |

Niin

Kommentit (194)

Vierailija
1/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene trolli jo nukkumaan.

Vierailija
2/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut. Tämä räväkkä tyttötyyli ei ole ikinä oikein ollut makuuni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin ja iltapaskojen toimittelijat pitäisi pistää kiikkumaan.

Vierailija
4/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta? Onko ap 7 vuotias?

Vierailija
5/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen järkyttynyt Pepin räävittömästä pukeutumisesta.

Vierailija
6/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole järkyttynyt. En edes ole niin korkeasti koulutettu, kuin hesarin toimittajat. Mutta osaan ajatella, että Peppi Pitkätossu on oman aikansa tuotos ja näin sijoittaa tarinan tuon ajan kontekstiin. Myös lapselleni olen lukenut alkuperäistä Peppiä ja hän jo 8-vuotiaana ymmärtää, että maailma oli erilainen tuohon aikaan ja tiettyjä ilmaisuja ei ole ok käyttää nykyään.

Vierailija
7/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua järkyttää Muumimamma ja Pippa Possu! Mä en kestä...mie romahan...

Vierailija
8/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan nuo kyllä järkyttävän loukkaavia. Molemmissa ydinperhe, vanhempina äiti ja isä. Pipsa tykkää tyttömäisistä jutuista ja Jyri poikamaisista. Hirveän loukkaavaa, kun ei tuoda vähemmistöjä esiin.

Vierailija
9/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkytyin että hesarin toimittaja osaa lukee

Vierailija
10/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina järkyttänyt se, että yh-iskä lähtee Etelämeren saarille ja jättää pienen tyttärensä selviämään yksin.

Vierailija
11/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ap:n mainitsemat (?) kirjat viimeksi 67 vuotta sitten. Enää ei kiinnosta.

Vierailija
12/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppi Pitkätossu on itsenäinen ja päättää itse itsestään, vallan mainio hahmo. Olen aina pitänyt Pepistä. Sen sijaan  horroksessa olevat Ruususet jne, jotka odottavat jotain prinssiä, niistä en ole juurikaan pitänyt. Vahvoista ja itsenäisistä hahmoista pidän.

Vierailija
13/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali yksilö, siis sellainen joka sijoittuu Gaussin normaalijakaumassa siihen huippuarvon tuntumaan, jommin kummin puolin, osaa ja ymmärtää sen maailman, johon Peppi Pitkätossu tai Tintti (jokos Tintin kimppuun on huomattu käydä?) sijoittuu.

Enemmän minua huolettaa nämä ortodoksi-wokettajat, jortka ajautuvat aivan sivuraiteelle omassa ahdistuksessaan.

Woke-ajattelua en sinäänsä pidä kielteisenä asiana ollenkaan. Mutta näköjään ihan missä tahansa hyvässäkin jutussa, joku aina ajautuu äärimmäisyyksiin, ja pallo hukkuu kokonaan.

Vierailija
14/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei nykykielen mukaan pöyristynyt.

Vierailija
15/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä järkytyn joka kerta, kun näen Marimekon unikkoja.

Vierailija
16/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali yksilö, siis sellainen joka sijoittuu Gaussin normaalijakaumassa siihen huippuarvon tuntumaan, jommin kummin puolin, osaa ja ymmärtää sen maailman, johon Peppi Pitkätossu tai Tintti (jokos Tintin kimppuun on huomattu käydä?) sijoittuu.

Enemmän minua huolettaa nämä ortodoksi-wokettajat, jortka ajautuvat aivan sivuraiteelle omassa ahdistuksessaan.

Woke-ajattelua en sinäänsä pidä kielteisenä asiana ollenkaan. Mutta näköjään ihan missä tahansa hyvässäkin jutussa, joku aina ajautuu äärimmäisyyksiin, ja pallo hukkuu kokonaan.

Mikä on ortodoksi-wokettaja?

Vierailija
17/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä järkytyn joka kerta, kun näen Marimekon unikkoja.

Viittaako nuo unikot johonkin 60-lukulaiseen LSD-kulttuuriin? Hep, hep?

Vierailija
18/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan raskasta järkyttyä kaiket päivät.

Vierailija
19/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ortodoksi-wokettaja?

Ortodoksinen tarkoittaa oikeauskoista tai "Oikein Ylistävää", eli siis äärimmäistä puhdasoppisuutta, ihan missä vain yhteydessä. Sanaa käytetään myös viittaamaan ortodoksiuskontoon.

Vierailija
20/194 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin ja iltapaskojen toimittelijat pitäisi pistää kiikkumaan.

Samaa mieltä.