Jäi epäselväksi tuosta IL:n jutusta, että mikä se syy oli ettei persu päässyt lennolle
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5ef7e096-0be9-4376-a21b-b472ee85b…
Tuossa ääni nauhassa ei tuo henkilö ole kovinkaan päihtynyt, joten täytyy olla joku muu syy. Mitä siellä on tapahtunut?
Kommentit (411)
Lentoemon mielipide,josta ei voi valittaa,jos tuoksahtaa alkoholille,niin peli on menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Humalatila, voisin veikata.
Puhalsi 0,69 promillea eli lievästi päihtynyt.
Autolla ajamisen promilleraja on 0,5 siihen voi verrata 0,69 promillen lukemaan..
Olen aina ihmetellyt sitä, että lentokoneen henkilöstö voi tehdä mielivaltaisia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Lentoemon mielipide,josta ei voi valittaa,jos tuoksahtaa alkoholille,niin peli on menetetty.
Sitten lennolla juodaan lasi kuohuviiniä ja tuoksahdetaan alkoholilta. Heittääkö ne lentokoneen ovesta ulos ilmalennon?
Olisi syytä tehdä tutkinta tapauksesta, onko valtuudet ylitetty.
Vierailija kirjoitti:
Myyhän ne siellä lennollakin alkoholia. Miksi eivät puhalluta? 0.69 ei ole kova humala, tunnin odottelun jälkeen voi aja autolla.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko syy se että on persu. Vasemmiston kännisekoilut kuitataan pojat on poikia mentaliteetilla.
Poliittinen päätös siis? Nainen ei tykännyt persusta ja eväsi pääsyn koneeseen. Finnairin kannattaisi lepytellä, voi muuten kädä niin että persu vie valtion tuet heiltä. 😀
Humalatilan taso jota se vänkääminen ei edesauttanut lainkaan mitä tulee lennolle pääsyyn.
Siellä koneessa lentoemännän sana on laki, jota on syytä totella. Ei auta ettekö tiedä kuka minä olen. Päinvastoin.
Perustuslain mukaan suomalaisilla on vapaa liikkuvuus ja syrjiminen on kielletty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko syy se että on persu. Vasemmiston kännisekoilut kuitataan pojat on poikia mentaliteetilla.
Poliittinen päätös siis? Nainen ei tykännyt persusta ja eväsi pääsyn koneeseen. Finnairin kannattaisi lepytellä, voi muuten kädä niin että persu vie valtion tuet heiltä. 😀
Yksittäisen lentoemännän henkilökohtainen päätös. Ei sillä välttämättä ole tekemistä Finnairin kanssa. Heillä on ohjeet ja ohjeissa on aina tulkinnanvaraa. Hän teki päätöksen joka perustuu löyhästi tai tiukasti ohjeisiin. En tiedä kumpi versio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyhän ne siellä lennollakin alkoholia. Miksi eivät puhalluta? 0.69 ei ole kova humala, tunnin odottelun jälkeen voi aja autolla.
Eiköhän tuo 0.69 ole mg/l. Promilleissa n. 1,4.
Persu on kuin normaali HELLsinkiläinen, ei käytöstapoja ja pilaa suomen maineen.
Vierailija kirjoitti:
Siellä koneessa lentoemännän sana on laki, jota on syytä totella. Ei auta ettekö tiedä kuka minä olen. Päinvastoin.
Ääninauhan perusteella henkilö ei vängännyt vaan kysyi syytä. Syynä oli humalatila ääninauhan perusteella. Tässä vaiheessa olisi henkilö pitänyt puhalluttaa ja sen jälkeen jokainen muukin koneessa ja kaikki jotka nautti lasillisen viiniä ennen koneen nousua, niin saatetaan ulos, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo 0.69 ole mg/l. Promilleissa n. 1,4.
Uutisessa puhutaan promilleista 0,69.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humalatila, voisin veikata.
Puhalsi 0,69 promillea eli lievästi päihtynyt.
Autolla ajamisen promilleraja on 0,5 siihen voi verrata 0,69 promillen lukemaan..Olen aina ihmetellyt sitä, että lentokoneen henkilöstö voi tehdä mielivaltaisia päätöksiä.
Vaikka olisi kuinka pienet promillet, niin toiset muuttuvat rähisijöiksi vähästäkin viinamäärästä.
Se riittää, että heittäytyy hankalaksi.
Humalassa saa olla, jos osaa käyttäytyä.
Joka vi... asiasta nykyään pitää ilmoittaa lehdissä.
Voiko lentoemäntä siis mielivaltaisesti päättää ettei joku henkilö tule lennolle? Ihmetyttää tuo ettei poistettua henkilöä puhalluteta.