Pitkän liiton salaisuus!??
Olemme olleet yhdessä puolisoni kanssa 36 vuotta, kaikenlaista mahtunut mukaan.
Mikä teidän mielestä on pitkän liiton salaisuus ja mitä tarkoittaa "pitkä liitto"?
Kommentit (80)
Tyytyy siihen mitä saa, jos ei ole sattunut mitään elämän suurta rakkautta kohdalle, useimmat ei tapaa mitään tall dark handsome prinssiä ikinä
Vierailija kirjoitti:
Tyytyy siihen mitä saa, jos ei ole sattunut mitään elämän suurta rakkautta kohdalle, useimmat ei tapaa mitään tall dark handsome prinssiä ikinä
Ikävää että sinulla on noin paljon kateutta. Mene terapiaan niin pystyt ehkä päästämään siitä irti.
Tuulta ja tyyntä on ollut tässäkin liitossa - 35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tasolla olevat halut.
Ei ne halut hirveästi merkkaa enää kuudenkympin rajapyykin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää että sinulla on noin paljon kateutta. Mene terapiaan niin pystyt ehkä päästämään siitä irti.
Ei mun kateus vaikuta siihen että useimmat ei ole pitkässä parisuhteessa unelmiensa naisen/miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos sinne edes meinaa päästä, niin merkkaa. Kaikki tutut pariskunnat ovat eronneet, koska toinen on elänyt niin pitkään ilman kiihkeyttä.
Pitää antaa tilaa olla oma itsensä. Et sanele miten pitää toisen toimia. Ei kontrollointia puolin tai toisin. Toisen kunnioitus , se on tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että halukkuuden merkitys vähenee n 45 ikävuoden jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun kateus vaikuta siihen että useimmat ei ole pitkässä parisuhteessa unelmiensa naisen/miehen kanssa.
Taidat elää jossain reuna-ihmisten kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos sinne edes meinaa päästä, niin merkkaa. Kaikki tutut pariskunnat ovat eronneet, koska toinen on elänyt niin pitkään ilman kiihkeyttä.
En minä muuta väittänytkään, mutta kuusikymppisillä on vielä ehkä parikymmentä yhteistä vuotta, ja sen aikana nousevat muut asiat tärkeysjärjestyksessä.
Pelätään yksin vastuunottamista omasta elämästään. Mieluummin vedetään kivirekeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä muuta väittänytkään, mutta kuusikymppisillä on vielä ehkä parikymmentä yhteistä vuotta, ja sen aikana nousevat muut asiat tärkeysjärjestyksessä.
Mahdollisesti. Mutta mitä se liittyy tuohon aikaisempaan kommenttiin?
Vierailija kirjoitti:
Sietäminen
Ei tuo ainakaan liitosta onnellista tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti. Mutta mitä se liittyy tuohon aikaisempaan kommenttiin?
Se liittyy siten, että riittääkö se, että liitto kestää kuuteenkymppiin asti, vai onko halua jatkaa vielä pidempään.
Monet jatkaa epätyydyttävässä liitossa mieluummin, kuin pelkäävät yksinelämistä niin kovin. Suurin osa ei tietysti yksin pärjäisikään.
Olen ollut mieheni kanssa naimisissa yli 40 vuotta. Mukavaa ja turvallista yhteiseloa. Molemminpuolinen luottamus ja arvostus ovat pitkän liiton kulmakiviä.