Älykäs mies ei kiinnosta naista
Opiskelen fysiikkaa eikä missään ole tullut vastaan niin paljon sinkkumiehiä kuin täällä. Jopa intissä joillain töhöillä reppanoilla oli nainen, mutta fyysikkojen saunailtojen keskustelujen perusteella lähes kaikki ovat ilman naista. Miksei älykäs mies kiinnosta naisia?
Kommentit (145)
Älykkäällä ihmisellä on taipumus ylianalysoida sosiaalisia tilanteita. Kun taas apinanraivolla muijasta toiseen siirtyvä mies saa lopulta naista.
Kyllä mä olen kiinnostunut älykkäistä miehistä, mutta kuten moni on sanonut, ei se älykkyys yksin riitä. Mulla vetovoimatekijä nro yksi on sosiaaliset taidot ja itsevarmuus, tietynlainen pilke silmäkulmassa. Jos se tulee samassa paketissa älykkyyden kanssa niin siinä on jo lottovoitto. Mutta jos on pakko valita, niin kyllä mä otan hauskan ja itsevarman duunarin ennemmin kuin tylsän fyysikon.
Jos siellä fyssan laitoksella ei ole yhtä paljon naisopiskelijoita kuin miehiä, niin vaikeahan sieltä on löytää kumppania. Kannattaa mennä harrastuksiin, joissa on enemmän naisia, niin kohtaamisiakin syntyy.
Mun mies on älykkäin tietämäni ihminen ja on myös matematiikan tohtori. Me ollaan oltu yhdessä jo lukiosta asti. Älykkyys on yksi syy, miksi häntä niin kovasti rakastan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen kiinnostunut älykkäistä miehistä, mutta kuten moni on sanonut, ei se älykkyys yksin riitä. Mulla vetovoimatekijä nro yksi on sosiaaliset taidot ja itsevarmuus, tietynlainen pilke silmäkulmassa. Jos se tulee samassa paketissa älykkyyden kanssa niin siinä on jo lottovoitto. Mutta jos on pakko valita, niin kyllä mä otan hauskan ja itsevarman duunarin ennemmin kuin tylsän fyysikon.
Tarkoitatko nyt itsevarmuutta naisten suhteen vai laajemmin? Eikö fysiikan opiskelun valitseminen itsessään kerro melkoisesta itsevarmuudesta, koska kaikki tietävät opintojen olevan hyvin haastavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naiset" eivät ole mikään ameebamainen kokonaisuus. Naisia on yhtä paljon erilaisia, kuin miehiäkin. On älykkäitä, vähemmän älykkäitä, kauniita, vähemmän kauniita, hauskoja, vähemmän hauskoja jne... Universaalia naisille on se, että he haluavat mieheltä paitsi laadukkaita geenejä, myös resursseja elättää syntyvät jälkeläiset.
Älykkyys on itsessään naisten mielestä erittäin viehättävä ominaisuus. Vastustamattomaksi se muuttuu siinä vaiheessa, kun miehellä on kykyä muuttaa älykkyytensä maalliseksi menestykseksi - eli hankkia rahaa, autoja ja asuntoja.
Erittäin älykkäillä miehillä on naisten suhteen aivan eri tavalla valinnanvaraa kuin hölmömmillä kavereillaan. Rahaksi muutettu älykkyys korreloi naismenestyksen kanssa paremmin kuin pituus, lihaksikkuus tai mikä tahansa muu ominaisuus. Älykäs mies saa kyllä seuraa. Jos on siis oikeasti älykäs, ja kykenee muuttam
Kyllä naisia pystyy yleistämään paremmin. Tutkimustenkin mukaan miehissä on enemmän sekä älyköitä että vajakeita, eli hajonta on paljon suurempi. Naiset ovat paljon enemmän toistensa kaltaisia keskivertoja.
Ei se muuta sitä, että heidän miesmakunsa ovat yksilölliset.
Vierailija kirjoitti:
Ei fysiikan opiskelu ole sen vaikeampaa kuin humanististen aineidenkaan.
Ihan helvetin paljon hankalampaa on NOIN KESKIMÄÄRIN. Jos otat randomotoksella 1000 ihmistä ja laitat tekemään johdantokurssin ekan tentin, mitäpå lottoat kummasta tulee parempi pistekeskiarvo?
Miesvaltaisella alalla oleva heteromies ei tapaa niin paljon naisia, että pystyisi muodostamaan suhteen, ellei hän erikseen näe vaivaa ollakseen sosiaalinen naisten seurassa opiskelun/työn ulkopuolella. Suhdehan muodostuu paljon helpommin, jos on paljon pitkäaikaisia sosiaalisia kontakteja vastakkaiseen sukupuoleen, kuin luottamalla pelkästään lyhyisiin baaritapaamisiin ja deittailusovelluksiin. Fysiikka lienee aika miesvaltainen ala? Naisten seurassa oleilu vaatii siis erillistä vaivannäköä, mitä eivät kaikki ymmärrä tehdä vaikka muuten älykkäitä olisivatkin.
Sama homma käy naisille, jotka opiskelevat naisvaltaisissa oppilaitoksissa (ja oletettavasti miesvaltaisella alalla olevat lesbot kärsivät samasta jne.). Jos kontakteja haluttuun sukupuoleen ei ole niin paljon, että sattuu törmäämään sopivaan yksilöön, niin siinä ei paljon auta älykkyys, ulkonäkö tai varakkuus.
Vierailija kirjoitti:
Kukaanhan ei tule kotoa hakemaan treffeille. Eikä äly korvaa esim. puuttuvia sosiaalisia taitoja.
Oma kokemus on että fysiikkaa opiskelevien keskuudessa on aika heikot sosiaaliset taidot ja paljon introvertteja.
Tämä.
Onko myös tunneälyä? Jos se puuttuu ja sosiaalista pelisilmää ei ole niin ei auta vaikka mikä mensalainen olisit.
Vierailija kirjoitti:
Älykästä miestä naiset ei pääse käyttämään henkisesti ja taloudellisesti hyväkseen kun naiset (yleisellä tasolla) ei ole riittävän fiksuja että kykenisi huijaamaan älykästä miestä. Älykäs mies on jätetty jo naisten toimesta niin monta kertaa ja miestä on yritetty huijata jo liian monta kertaa että naisten pitäisi opetella uusia huijauskeinoja mutta siihen ei naiset kykene
Ne lankeaa kunnolla rakastuessaan jopa pahemmin, kuin keskivertomies, älä luulekaan muuta. Ja koska ovat tottuneet siihen että ovat aina niskan päällä eivät edes tajua tilannetta, eihän hänelle tuollaista tilannetta voi tulla, jossa tunteet ja vietit voittavat älyn kunnes sitten tuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helvetin paljon hankalampaa on NOIN KESKIMÄÄRIN. Jos otat randomotoksella 1000 ihmistä ja laitat tekemään johdantokurssin ekan tentin, mitäpå lottoat kummasta tulee parempi pistekeskiarvo?
Kommentti ihmiseltä, joka ei ole koskaan astunut yliopiston ovista sisään, saati sitten opiskellut siellä päivääkään.
Seksikäs nainen kiinnostaa minua.
Jos nainen on seksikäs, hän saa olla älykäs tai tyhmä, ei suurta merkitystä minulle. Olen kiinnostunut joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
"Naiset" eivät ole mikään ameebamainen kokonaisuus
Paitsi av-mamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysikot on huomattavasti älykkäämpiä kuin keskiverto mies ja heillä on yleensä palava halu siihen aiheeseen ja teorioihin. Älyä suurempi haaste on kyky puhua laajemmin naisia yleisesti kiinnostavista aiheista. DI.t on vähän sosiaalisempia, mutta ihan sama ongelma sielläkin on näiden "nörttien" joukossa. Fysikaalissa tieteissä on nykyisin n. 50 prossaa naisia, joten miksi sieltä ei löydy sopivaa? Luulisi, että yhdistäviä tekijöitä on. Ja onhan kemistit ja matemaatikotkin yleensä samassa kampuksessa. Itselleni kelpaisi varsin hyvin todella älykäs mies ja luulen, että moni matemaattisia aineita tai tekniikkaa lukeva nainen on ihan samaa mieltä kanssani. Fyysikot vaan valaa uskoa itseensä ja alkaa tutustua naisiin.
Olen opiskellut teoreettista fysiikkaa ba siellä kyllä mitään 50 % naisoletettuja ole, lol. Ehkä yksi tai kaksi.
Fysikaalisten tieteiden alle kuuluu muutakin kuin teoreettinen fysiikka. Naisia muistaakseni otettiin sisään n. 40 prossaa kaikista sisään otetuista. Sitä en toki tiedä moniko valmistuu, kun lopettamisprosentti on aika suuri.
Itse olen toki älykäs mies, mutta jos puhutaan persoonallisuuden piirteistä, jota naisessa arvostan, niin älykkyys ei ole ensimmäinen listallani. Nykyään on niin paljon erilaisia älykkyyskäsitteitä (tunneäly, sosiaalinen äly, analyyttinen äly, luova äly, kiteytynyt äly, jne.), ettei älykkyyssanalla ole enää mitään eksaktia merkitystä.
Huumorintajuisuus on kyllä erinomainen piirre, jota arvostan, joka kertoo naisesta, että tämän mieli on riittävän avoin, ja että tämän intuitio toimii ainakin jollakin tasolla. Intuitio on tärkeä asia oppimisessa, ja kaikessa muussakin, koska sen avulla löydetään sanojen ja asioiden konkreettinen merkitys. Huippukorkean älykkyysosamäärän ihminen pärjää hyvin abstraktissa matematiikassa, jossa konkreettisia merkityksiä ei tarvita, muttei ymmärtäisi mitään soveltavasta matematiikasta, jos ei omaisi hyvää intuitiota. Intuitiivista ajattelijoita on oikeasti vähän, ja intuitiiviset ajattelijat, joilla on korkea älykkyysosamäärä, ja joilla intuitio on suuntautunut itsestä ulospäin, muodostavat kaikkein fiksuimpien ihmisen joukon, jossa on erittäin vähän naisia.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on. Itse en ole fyysikko, mutta lapseni on. Sisään sinne pääsee, mutta opinnot on kyllä haastavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentti ihmiseltä, joka ei ole koskaan astunut yliopiston ovista sisään, saati sitten opiskellut siellä päivääkään.
Vihkoon meni, olen työsuhteinen väitöskirjatutkija taloustieteistä.
Veikkaan, että ne älykkötyypit eivät niin paljon pyöri tuolla yöelämässä. Myös jos käyttäytyminen on jollakin tavalla muodollista tai varautunutta, niin ei välttämättä niin helposti tutustu muihin ihmisiin ylipäätään, olivatpa nämä muut itseä kiinnostavaa sukupuolta tai eivät. Kun päästä puuttuu muutama ruuvi, ja toimintaa ja käytöstä ajaa älyn sijaan alapää ja vietti, niin käytöskin on estottomampaa ja siksi tyhmemmät yleensä helpommin tutustuvat muihin, jos on ekstovertin vikaa.
Olen itse autistinen ja kiinnostunut älykkäiden autistimiesten jutuista. Pidän heidän kömpelyyttään söpönä piirteenä. En kuitenkaan ole yhtä älykäs.