Iäkkäiden ihmisten lapset: tajuavato vanhempanne alkaa siirtää omaisuuttaan jo eläessään?
Vai ovatko niin itseensä keskittyneitä, kuten luulen, että eivät edes ajattele, että voisivat jo eläessään TALOUDELLISESTI auttaa?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Mitä omaisuutta?
Mitä ihmettä tarkoitat?
AP
Kyllä tajusivat. Tosin tavoite ei ollut auttaa taloudellisesti, vaan heidän toiveensa oli myös hyödyntää ne järkevästi. Yksi meistä sijoitti, toinen käytti kädestä suuhun ja minä remppasin kotiani. Lisäksi irtaimistoa jaettiin siltä osin kuin me lapset toivoimme. Vanhempiemme vauraus mahdollisti kyllä avun saannin, jos sellainen tilanne tuli vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä omaisuutta?
Mitä ihmettä tarkoitat?
AP
Mi-tä o-mai-suut-ta?
Jos onkin köyhät vanhemmat ja ainoa omaisuus on heidän asuntonsa?
Ovat auttaneet monin tavoin läpi elämäni, ja minä heitä. Omaisuutensa saavat kuitenkin pitää itse kunnes maallinen vaelluksensa päättyy. En minäkään ole siirtämässä omaisuuttani heille.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpön. Rahaa!
AP
Kyllä, ovat koko olemassa olo aikani keskittyneet, päihteisiin, väkivaltaan ja omiin mielenterveysongelmiinsa. Mua raahattiin koko lapsuus kodin, laitoksen ja sijaisperheiden välillä eivätkä he luopuneet ainoasta omaisuudestaan eli minun huoltajuudesta.
Miksi ihmisten pitäisi luopua omaisuudestaan täysi-ikäisten lastensa hyväksi jo ennen kuolemaansa?
Äitini sättii omia ja isäni vanhempia, kun eivät jaa rahaa lapsilleen, siis ihmisille, jotka ovat 60 ikäisiä, asuntolainansa maksaneet ja hyvissä töissä! Minusta jokainen saa itse tehdä rahoillaan mitä lystää, vaikka polttaa juhannuskokossa. Jos joku haluaa lapsille jotain antaa, antakoon, mutta ei siitä kilareita tarvitse vetää, jos ei halua antaa. Ties vaikka vanhuksilla on tehty vaikka testamentti johonkin ylevämpää tarkoitusta varten, kuin aikuisten lasten elämän rahoittaminen. Eipä sitä rahaa tullut silloinkaan kun omaa kotia perustettiin ja rahalle olisi oikeasti ollut tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat on elänyt koko ikänsä vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpön. Rahaa!
AP
Heh, mun äidin rahat ei riitä edes omiin hautajaisiin. Sossu elätti ja sossu hautaa.
Minä ajattelin maksaa molempien lasteni opintolainat, koska sen voi tehdä verottomasti. Se on jo iso apu nuorille ihmisille.
Eivät tajua siirtää, enkä oikeastaan rahojaan edes kaipaa.
Sen sijaan olisi hyvä jos tajuaisivat järkeistää omistuksiaan ja myydä pois. Rahat voisivat käyttää itseensä ja vaikka helpomman kodin hankintaan.
Ihan älytöntä että kaksi raihnaista kasikymppistä pitävät isoa omakotitaloa, mitä eivät pysty enää ylläpitämään ja jonka rinnepihalla eivät uskalla edes talvella liikkua. Ja kesämökkiä jolla eivät juuri jaksa enää käydä ja joka ränsistyy pilalle. Ja lapsuuden kotipaikkaa jossa eivät käy koskaan. Ja isoa kallista venettä joka homehtuu pilalle trailerilla pihassa jne.jne.
Isä säästää rahojaan mulle perinnöksi. Ei vaan vieläkään usko että kieltäydyn perinnöstä kun en halua melkolailla purkukuntoista omakotitaloa vaivoikseni. Ja se olisi itselleni taloudellinen katastrofi. Olen koittanut sanoa että käyttäisi rahat itseensä siivous, ruoka ym palveluihin mutta ei. Olen kysynyt haluaisiko sitten antaa rahaa ennakkoon "perintönä" mutta ei. Pihtailee rahojaan ja rahat saa lopulta valtio. Ei kukaan mukaan sukulaisista halua hänen taloaan periä. Eikä rahaa hänellä kuitenkaan niin paljoa ole että sillä kattaisi omakotitalosta aiheutuvat remonttikustannukset (jos remontointi olisi enää edes mahdollista) tai purusta aiheutuvat kulut. Eikä tontistakaan saa niin paljoa rahaa että kannattaisi vaivaa nähdä asian eteen.
Tulen ihan hyvin omillani toimeen, mutta eniten ärsyttää se kun isä ei käytä rahoja edes itseensä. Eikä mene jakeluun että nämä hänen perinnöksi säästämänsä rahat menee taivaan tuuliin enkä minä tule koskaan niitä samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpön. Rahaa!
AP
Mi-tä ra-haa?
Koska he ovat aikuisia ja heillä on lapsia heillä on oltava myös rahaa ja omaisuutta?
Suomessa kotitalouksien säästäminen on ollut muutamaa lamavuotta lukuunottamatta joko olemattoman pientä tai negatiivista viimeisen kolmen vuosikymmen aikana. Mutta miksi säästää, jos valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan olisi hyvä jos tajuaisivat järkeistää omistuksiaan ja myydä pois. Rahat voisivat käyttää itseensä ja vaikka helpomman kodin hankintaan.
Ihan älytöntä että kaksi raihnaista kasikymppistä pitävät isoa omakotitaloa, mitä eivät pysty enää ylläpitämään ja jonka rinnepihalla eivät uskalla edes talvella liikkua. Ja kesämökkiä jolla eivät juuri jaksa enää käydä ja joka ränsistyy pilalle. Ja lapsuuden kotipaikkaa jossa eivät käy koskaan. Ja isoa kallista venettä joka homehtuu pilalle trailerilla pihassa jne.jne.
Tässä tyypillinen esimerkki. Mikä saa ihmisen ajattelemaan niin, että haluaa pitää kiinni kaikesta loppuun asti? Tätä en ymmärrä. Minusta tällaisesta pitäisi jotenkin valtion toimesta rangaista esimerkiksi eläkettä leikkaamalla. Se voisi herättää nämä "keräilijät".
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat on elänyt koko ikänsä vuokralla.
Sama. Ihmeellinen olettamus
Me sisarukset tehdään töitä ja tienataan omat rahamme. Vanhemmat voivat tarvita omansa moneen kertaan vielä jos sairastuvat ja ikää riittää.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä joidenkin ihmisten intoa ajaa ihmisiä pois omasta kodistaan.
Mitä omaisuutta?