Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla että yli 30v ei ole omistusasuntoa?

Vierailija
11.01.2025 |

Mitä olet kaikki nämä vuodet oikein tehnyt? Oletko saanut elämässäsi mitään aikaan? 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnon ostaminen ei ole todellakaan kummoinen suoritus. Mitä ylpeiltävää siinä on, että ottaa koronkiskurilta korollista velkaa? Eri asia toki, jos on onnistunut täysin omin neuvoin (eikä pappa betalar) käsirahalla heti ostamaan arvokkaan asunnon vaikka pk-seudulta. Siitä voi jo nostaa hattua. En siis moiti asuntovelallisia. Ihmiset tehkööt, miten haluavat, mutta maailmassa on muitakin tavoiteltavia asioita. 

Vierailija
22/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58-v. Nyt omistusasunto. Kaikki asumismuodot olen kokenut. Nyt parhaimmalta tuntuisi vuokrakämppä. Voi lähteä milloin vain, mihin vain. Jos ongelmia, soitto omistajalle. Teen sellaista työtä missä konkreettisesti näkee, että mitään et mukaasi täältä saa, joten unohtakaa kalliit omistusasunnot ym. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa halvalla asua vuokralla, ei kannata siirtyä tilanteesee, jossa maksaa korkoja, vakuutuksia yms. asumisen kuluja suuremman summan.

Tähän tosin tarvitaan sellainen halpa vuokra-asunto, jollaisia ei noin vain löydäkään, mutta on niitä siellä täällä, harvassa.

Muutaman vuoden sisään ostan jo säästyneillä rahoilla ja sijoituksilla velattoman asunnon itselleni, käteismaksulla.

Vierailija
24/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, eiköhän tuo ole ihmisestä kiinni haluaako omistusasuntoa ollenkaan. Itse en ole ainakaan vielä kiinnostunut ja olen 34-vuotias. Varsin liikkuvaa elämää elän, osan vuodesta töiden vuoksi ulkomaillakin. Toki muita omistuksia on, sijoituksia noin 400 000 euron edestä, että olisi varaa se omistuskämppäkin hommata. Kukin tyylillään, eipä tuo 2025 enää mikään oikotie onneen ja vaurauteen ole. 

Tuolla rahalla taitaa saada hankittua kaksion Helsingistä?

Vierailija
25/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt muuttanut 18 kertaa. En tiedä, mistä se omistusasunto pitäisi ostaa. Siis mistä maasta. Yleensä myös asunto tullut työnantajan kautta, joten ei ole ostaminen käynyt mielessäkään. Anteeksi, onhan ikää jo kuitenkin lähes 50.

Vierailija
26/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys ongelmien vuoksi. Ollut ihan lapsesta saakka. Anteeksi, että olen olemassa.

Vierailija
27/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin monta vuotta työsuhdeasunnossa. Veroetua tuli 6000€/vuosi. Silti olisi jälkeenpäin katsoen kannattanut ostaa kyseinen kämppä.

Vierailija
28/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin ap kertoo mitä on saanu elämässään aikaan..noh?

AP on maksimissaan 18v. Sille 30v on tosi vanha. Ja maailma on joko tai, ja mustaa ja valkoista.

Vierailija
29/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihmettä, eivätkö kaikki ole kuten sinä? Samanlaisia? Kuin sinä?

Vierailija
30/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin töissä 13 vuotiaasta lähtien ja ensimmäisen asunnon ostin 19 vuotiaana Helsingin keskustasta.

Ap

Onhan näitä juttuja. 

Vierailija
31/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jossain vaiheessa mutta myin asunnon  ja sen jälkeen olen muuttanut monesti, on helpompi asua vuokralla.. ei tarvi remppoja ja huoltotöitä maksella itse. Halpa vuokrakin.

Vierailija
32/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas jos tykkää matkustella ja asua eri paikoissa maailmalla. Miten jos isovanhemmilla on iso maatila ja metsiä ja vanhemmilla kuusi sijoitusasuntoa vuokrattuja ja itse asuvat isossa omakotitalossa meren rannalla? Pitäisikö minun tuntea itseni luuseriksi vain sen takia etten omista jotain hikistä kaksiota??? 

Vierailija
33/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on menestynyt ja rikas kansainvälisen suuryrityksen johtaja (lue: trollannut av:lla.)

Vierailija
34/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas jos tykkää matkustella ja asua eri paikoissa maailmalla. Miten jos isovanhemmilla on iso maatila ja metsiä ja vanhemmilla kuusi sijoitusasuntoa vuokrattuja ja itse asuvat isossa omakotitalossa meren rannalla? Pitäisikö minun tuntea itseni luuseriksi vain sen takia etten omista jotain hikistä kaksiota??? 

Kyllä. Koska sinä et ole isovanhempasi tai vanhempasi. Sinä olet sinä.

Vierailija
35/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Koska sinä et ole isovanhempasi tai vanhempasi. Sinä olet sinä.

Voihan harmi kun nyt alkoi itkettämään. Noh ehkä selviän siitä ja nautin elämästäni.

Vierailija
36/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon päälle 70v eikä tämä asunto tulee koskaan olemaan kokonaan minun. Yhtiövelkaa 60 000 ja lisää pukkaa. Se on pieni hetki, jos edes on , kun asunto kokonaan sinun . 

Vierailija
37/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli minulla 25-35 ikäisenä, mutta myin sen kun oli niin kallis pitää ja siirryin vuokralle.

Vierailija
38/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tarvii sellasta kun muutan pysyvästi ulkomaille ja sielläkin vuokralla kun omassa ei ole mitään pointtia. 

Vierailija
39/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on

Vierailija
40/52 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyvä tällaisissa aloituksissa on, että ne voi halutessaan ohittaa. Sen verran halusin tulla tähän kommentoimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän