Miten voi olla että yli 30v ei ole omistusasuntoa?
Mitä olet kaikki nämä vuodet oikein tehnyt? Oletko saanut elämässäsi mitään aikaan?
Kommentit (52)
Minä en haluaisi asua yhdessä ja samassa paikassa ja kämpässä koko ajan. Haluan nähdä ja kokea eri ympäristöjä.
Oletan, että ap:n omistusasunto on velaton.
Mä olin 37-vuotias kun päätin omistusasunnon ostaa. Ehkä olis kannattanut aiemmin jo hommata mut parempi myöhään kuin ei ollenkaan
Jos ei halua sellaista riesaa itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla omistusasunto?
Ns omistusasunnon useimmiten omistaa pankki josta saadulla velalla asunto on ostettu.
Minä haahuilin hanttihommia tehden ja matkustellen monta vuotta lukion jälkeen. Sitten opiskelin, hankin paremman työn, nyt kymmenkunta vuotta oravanpyörää takana, ja opiskelen parhaillaan uutta alaa työn ohessa, jotta voisin tehdä vähemmän ja vapaammin töitä samalla reissaten.
Kaikkia ei ole tehty elämään keskiluokkaista okt, pari lasta, Volvo, ja koira elämää. Ei ole omistusasuntoa, ei autoa, ei lapsia, eikä edes koiraa, -ja tuskin koskaan tuleekaan. Lotossa jos voitan, asunnon saatan ostaa, mutta en Suomesta vaan jostain missä on +30C ympärivuoden, aurinkoa ja meri <3
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako vähempi kuin kattohuoneisto Manhattanilta? Onko mies muuten säälittävä vässykä luuseripaska?
Kyllä miehellä omakotitalo pitää olla! Mieluiten itse rakentama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla omistusasunto?
Vuokralla asuessa maksaa kuollutta lehmää. Omaa kun maksaa niin kerryttää samalla varallisuutta. Maksoin 10 vuodessa rivarikaksion pois ja nyt asumiskulut alle 200€/kk 52 neliön kämpässä keskikokoisessa kaupungissa.
Kunnes tuleekin ylläriremppa (toki suunniteltuihinkin menee rahaa). Kyllä se asuminen maksaa kaikissa asumismuodoissa.
Aika köyhiä suomalaiset ovat verrattuna muuhun Eurooppaan. Nykykiinalainenkin on kohta vauraampi kuin tavis EU-kansalainen. Miten tässä nyt näin kävi? Ne homekorsut eivät ole mitään oikeaa varallisuutta, vaikka kansa on niin höynäytetty uskomaan. Oikea varallisuus tarkoittaa hyvinvointia ja korkeaa elintasoa eikä sitä, että järsit nauriita kylmässä pimeässä kämpässäsi, kun kaikki rahat meni seiniin, ainoana harrastuksena ruokatarjousten perässä juoksentelu.
Koska yhteiskunta kusetti minua, valehteli että alalle tulee työvoimapula mutta tulikin massiivinen työttömyys ja huonopalkkaisia pätkätöitä ja niitäkin harvoin, siksi minulla ei ole omaa asuntoa.
Kävin lukion ja sen jälkeen yritin opiskella kolmessa eri koulussa vakavista mielenterveyden sairauksista huolimatta. Koulut jäi kesken, sitten olin vaihdellen työttömänä/sairauslomalla ja viimeiset vuodet kuntoutustuella, kuntoutuksissa ja terapiassa käyden, jotka eivät kumminkaan auttaneet. Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Ostaisin asunnon, jos olisi varaa, mutta kun sitä ei ole enää edes perustarpeisiin, kiitos kokoomushallituksen.
Varmaan Suomen ilmasto tekee sen, että moni maksaa seinistä. Täällä ei ole kesäisin sellaista ulkoelämää, mikä useimmissa muissa maissa. Tuttuja nähdään kaupungilla, mennään kahvilaan tai ravintolaan, täällä räntä lentää ja kotona keitellään juhlamokat =halutaan että on se oma koti ja soppi.
Vuokralla asuessa maksaa kuollutta lehmää. Omaa kun maksaa niin kerryttää samalla varallisuutta. Maksoin 10 vuodessa rivarikaksion pois ja nyt asumiskulut alle 200€/kk 52 neliön kämpässä keskikokoisessa kaupungissa.