Tavoitteena etätyö
Mihin ammattiin täytyy opiskella jotta voi tehdä etätyötä? Sinä etätyötä tekevä, kerro tarinasi.
Kommentit (41)
Käyntikortissa lukee rakennustekniikan asiantuntija. Kierrän kohteissa ja kirjoitan raportit kotonani. Olen käynyt konttorilla viimeksi ennen koronaa. Tosin saan bonuksia laskutuksen mukaan, joten ei kenenkään tarvitse työmotivaatiotani vahtia. Jos velttoilen, se näkyy suoraan palkassa.
Tietotekniikka. Siistiä, hyväpalkkaista sisätyötä, yllättävän epäarvostettu ala ei-koodareiden kesken.
Ei ole mitään erityistä alaa mille opiskelemalla satavarmasti voisit tehdä etätöitä. Se hyvin pitkälti riippuu ihan työpaikasta, että millainen politiikka siellä on. Eri yrityksissä on erilaiset politiikat etätyöhön. Ala, jolla itse olen on it, ja tällä alalla on monesti hyvin vapaat säännöt siihen missä työtä voi tehdä. Huomiona, että monesti puhutaan enemmän ehkä hybridityöstä, kuin pelkästä etätyöstä. Hybridityössä ollaan sekä etä- että lähityössä.
Ja se on ymmärrettävä tietenkin, että ei ole mitään ammattia nimeltään etätyö, vaan työ on sitä samaa riippumatta siitä missä sitä teet. En tarkoita nyt sinua, että et ymmärtäisi, mutta joskus on tällaisia kommentteja tullut eteen.
Olen tehokkaasti etääntynyt työstä.
-työtön
Tradenomi. Teen 99,5% etänä toimistotyötä, sihteerin hommaa, myyntiä ja markkinointia pienessä firmassa.
AMK-tutkintoa työnkuvaani ei tosin tarvittaisi. Vähän olen ylikoulutettu tämän hetkiseen työhön.
Tykkään kuitenkin vaikka palkka on pieni.
8 jatkaa että periaatteessa samaa tein edellisessä työssä myös, tosin sai olla vain 2 pvää etänä.
Sopii introvertille hyvin etätyö. Asiakkaiden kanssa vuorovaikutan päivittäin mutta omaan tahtiin. Onhan se välillä yksinäistä mutta en vaihtaisi enää.
Puhelinaspa, se on silti täyttä skeidaa, vaikka olisi kuinka etätyö.
Opettaja. Opetan aikuiskoulutuksessa etänä.
Kirjallisuuden suomentajan työ. Tai oikeastaan en pidä itseäni etätyön tekijänä, sillä työhuoneeni on aina sijainnut kodin yhteydessä. Toimeksiantajiin ei tarvitse olla yhteydessä muuten kuin sähköisesti.
Opiskellut yliopistossa kieliä ja kirjallisuutta. Freelancer, taitelija = yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Kustannustoimittaja
Onhan teilläkin pakollisia toimistopäiviä.
Valtiolla lukuisat erilaiset tehtävät.
Kai joku yrittäjä tavallaan voisi etätyötä tehdä, kotonaan.
Myyntiä, markkinointia ja tukea voi tehdä ihan mistä vain, mutta ei ihan miten vain.
Kotiin voi perustaa myös esim. verstaan tai korjaamon. Tai vaikka pienen tehtaan.
Maanviljelijällä on työpaikka heti ulko-oven takana.
Jos haluaa etääntyä konttorista, niin eikö joku metsuri ole tavallaan etätyötä.
Seppo Taalasmaana saa ehkä asua työpaikallaan.
Mieheni on ohjelmistosuunnittelija, 100% etänä.
Nosto