Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*MAALIKSET maaliskuulle*~*

01.03.2007 |

Tervetuloa maaliskuun viettoon maalimasut! ;D Nyt on MEIDÄN kuu, alusta loppuun asti. Eilistä en osaa linkittää, päteköön joku muu.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitten alkoi, meidän maaliskuu. Kauan tätä on kyllä jo odotettukin :)

Minua rupesi taas pelottamaan se että jospa vauvalla ei olekaan kaikki kunnossa mahassa ja se sinne kuolee :( Hirveitä ajatuksia, mutta minkä minä sille mahdan että pelottaa? Se rauhottaisi mieltä kovasti jos pääsisin käymään polilla ja siellä ultrattaisiin ja todettaisiin että kaikki on kunnossa. Vauva kasvaa ja istukka + napanuora toimii normaalisti. Mutta miten ihmeessä sinne polille pääsisin? En ilkeä edes neuvolassa sanoa että eplkään menettäväni vauvan. Siksi toivon vauvan syntyvän äkkiä, että ei tarvitsisi pelätä ja miettiä joka päivä että mitenköhän tässä käy :( Onko kenelläkkään muulla tämmöisiä pelkoja tai ajatuksia?

Nyt lähden nukkumaan minäkin!

Jouhi 35+5

Vierailija
2/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kait ne tähän kuuluukin.

Mulla on yksi keskenmeno takana, se sai nämä pelot oikeastaan vasta heräämään. Kun odotin kaksosia oli onnellisen tietämätön mistään kauheuksista, enkä osannut mitään pelätäkään.

Mutta niin kauan kun lapsivettä on normaalisti masussa ja vauva liikkuu riittävän usein, se kertoo siitä että kaikki on hyvin ja istukka toimii.

Ikävä kyllä ne huolet ei yhtään vähene, kun vauvan saa syliin, saatika kun lapsi kasvaa. Ne muuttuu vaan erilaisiksi se huolet ja pelot. Pakko niiden kanssa on elää, eikä murehtia liikaa.

Tämä mamma toivoisi kyllä jo vauvaa syntyväksi.

t.raikku rv39+3

Tässä kuussa se jokatapauksessa tapahtuu...jee ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta

en ole tänne aiemmin kirjoitellut, lukenut kylläkin.

Haluan vain kertoa teille jotka haluatte synnyttämään että minulla on tänään laskettuaika :)) eikä tunnu yhtään siltä että pitäis mennä synnyttämään, ei siis mitään oireita. ehtiihän tässä vielä myöhemminkin.

Vierailija
4/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin enskojen pinosta nopeesti vierailemaan, kun luin JOUHIN viestin. Eli jos sulla on tollanen pelko, ja et kehtais siitä sanoa neuvolassa, niin hyvä keino on soittaa äpolille ja sanoa, ettei vauva ole oikein liikkunut masussa. Sieltä ne sitten pyytää sinne polille tarkastukseen -- ensin laittavat mahan ympärille sen anturin, mikä mittaa vauvan sykettä ja sun mahdollisia supistuksia. Lisäks lääkäri tekee ultralla tutkimuksen + sisätutkimuksen. Tai näin ainakin mulla, kun oikeesti pelästyin muutamia viikkoja sitten vauvan liikkeiden vähäisyyttä.

Kaikki on varmasti hyvin, mutta kyllä se kannattaa oman mielenrauhan vuoksi asiaa tarkastuttaa, jos meinaa kovaa huolta pukata. Rohkeasti vaan äpolille soittamaan! :)

Ja hyvää loppuodotusta kaikille! Niin se tuli minunkin " helmi-pojustani" sitten maaliskuinen, kun ei ole vieläkään ulos halunnut tulla =)

Pi-Ki ja Eemeli 41+3

Vierailija
5/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ne +++++:sat

+On tosiaan meidän MAALISKUU!!

+tänään neuvola

+sain siivottua ja pyykättyä eilen

Aamulla heräsin kuukautiskipuihin.Mutta ne meni ohi.Ja nyt vauva painaa alas ihan tajuttomasti.Istuessa että maatessakin tulee vihlaisuja jotka sattuu oikeen todella.Seistessä vievät lähes jalat alta.

Mun on varmaan tarkkaan mietittävä lauantain tampereen reissua..

Onko muita joilla tänään laskettuaika?????

Kohta puolin täytyy soittaa kakkosen lääkärille verikokeiden tuloksista ja sitten jo suuntana neuvola.Ainut - on että joudun ottamaan tuholaispojat neuvolaan mukaan.Saanpa ainakin verenpainelukemat pilviin=)

l+5+rv 36+6

Vierailija
6/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vain kaikille, odotus alkaa olemaan loppusuoralla meillä kaikilla, ja osa maaliksistahan päätti puolittautua jo aikaisemmin, kaikille kuitenkin onnea tulevaan koitokseen.

Ihan ekana,

Jouhi: Täällä yksi ketä on alkanut pelkäämään juuri tuota, ettei vauvalla olisi kaikki hyvin, tai sattuisi jotakin kamalaa .. Hui, ihan laittaa kananlihalle pelkkä ajatuskin :-// Huomenna meinaan itse puhua Nla-Th:lle peloistani, kait nekin on ihan normaaleja varsinkin esikkoa odottavalle, ja miksei jo synnyttäneillekin äideille. Oman lapsen menetyksen pelkäämin alkaa kongretisoitumaan lähellä synnytystä. Liikkeitä en ole alkanut laskemaan, mutta aika hiljainen on meidänkin tyttö, eli liikkeet on sellaisia pyllyn nostelua, ja muutamia nyrkiniskuja .. Mutta eilen ainakin liikkui vielä hyvin, mutta nyt viime yönä ollut todella hiljaista ja nyt aamullakin ... No huomenna saa kuulla niitä sydänääniä josko ne rauhoittaisivat (?)

Pi-ki: Tervetuloa maaliskuisiin, hyvän kuukauden vauvasi valitsi :-))

Ruusunpiikki: Oletkohan jo synnärillä ? Toivottavasti kaikki hyvin ...

Yöllä, kun menin vessaan oli jalat aika tatit, siis turvonneet, koitin kävellä ja voi että niitä pisteli, ja ne oli ihan kuin jonkun toisen ..höh

Söin kylläkin eilen aika paljon suolapähkinöitä, joten olisiko se johtunut siitä ? Nyt turvotus laskenut jaloista, sormet edelleen sellaiset tönköt.

Plussat+

-mies tänään kotona :-))

-nukuttiin pitkä yö ( 11h)

-tänään ei tarvitse laittaa ruokaa, se on jo valmiina

Tässähän tätä, nyt täytyy ottaa toinen kupillinen myrkkyä (pikakahvia)

t. emmi rv-36+ ( niin ja eilen ei sitten supistellut oikeastaan yhtään)

Vierailija
7/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö aloittaa plussilla...

1. Päästiin kotiin

2. Oma sänky ja tyyny tuntui hyvältä ja nukuin paremmin

3. Kohta kahvin juontiin

Sitten aloitetaan valitus. Poika on keksinyt alkaa heräämään klo 6 tai vähän sen jälkeen ja jostain syystä mäkin olen tuossa vaille kuus alkanut nukkua levottomasti, vahtaan kelloa yms. Aamuisin turvottaa sormia ja kasvoja, onneksi se laskee päivän mittaan.

Illalla oli taas tiitiäisellä sukkapuikot käytössä ja keran se niillä sivalsi koko vasenta puolta massussa. Liikkuminen on aina iltaisella aktiivista ja silloin alkaa hermosärky kun pienokainen painaa jotain hermoa oikeasta jalasta.

Tänään pitää lähteä miehen ukin synttäreille, saapahan herkkuja. Tää loppuraskaus ja flunssa vaan on tehnyt musta epäsosiaalisen, ei todellakaan huvittais lähteä minnekkää..

Kyllä mullakin on pelkoja vauvan hyvinvoinnista, varsinkin kun viimeksi loppuraskaudesta ei istukka toiminut kunnolla...

Onkos ruusunpiikki, tanja ja tappert synnyttämässä? :)

möhkis ja tiitiäinen 36+6

Vierailija
8/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin justiinsa äsken K@tjun kirjoitusta eilisestä pinosta, tuosta limatulppa asiasta, ja mullahan alkoi se keltainen sitkeä liimamainen vuoto viime viikonloppuna, eli nyt on 6 päivää vuotanut tuollaista epämääräistä keltaista limaa (sorry) se on siis sitä tulppaa .. ja kahdenko viikon päästä sen vuodon alkamisesta olisi vauva syntynyt-ihanaa .. Voi, että tulin iloiseksi k@tjun kirjoiutksesta .. Mitään isompaa limatulppaa ei ole tullut, mutta tuo keltainenvuoto on ihan yhtä äklöpöklöä, mutta mielelläni otan sen vastaan, jos se merkkaa synnytystä.

t. emmi

Vierailija
9/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin ilmoittautuisin mukaan näin loppumetreillä. Olen 23v nainen, ja miehen kanssa odotellaan esikoista syntyväksi maaliskuussa, la on 20.3.

Raskausaika on mulla mennyt oikeastaan tosi hyvin, ei mitään suurempia vaivoja, mitä nyt loppuaikoina vähän turvotusta, närästystä, selkäkipuja yms. mutta niin, että niiden kanssa pystyy kuitenkin elämään..

Olen tässä lukenut erästä toista maaliskuisten ketjua, ja sielläkin monet kärsivät jo vaikka minkälaisista vihlonnoista alapäässä ja supistuksista. Täällä ei ole mitään merkkejä moiseen, ainoastaan pienen pientä menkkakipua välillä.

Meille kuitenkin tiistaina selvisi ultrassa, että vauvamme istuskelee tyytyväisenä. Nähtävästi hän ei missään välissä ole raivotarjonnassa ollutkaan.. Olemme jo useamman viikon ihmetelleet th:n kanssa neuvolassa, miten vauvalla on niin kova takamus. No nyt selvisi syy siihen... Tänään olisi klo 12 äitipolilla aika, jossa katsotaan, yritetäänkö ulkokäännöstä. Jos se ei onnistu, sektio olisi sitten edessä. Mua ohjeistettiin, etten saa syödä kuin kevyen aamupalan, nestemäisiä ruokia. Mähän ehdin kuolla tässä nälkään ennen kuin kello on edes sitä kahtatoista...

hotchocolate 37+2

Vierailija
10/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tätä kuukautta odotettukin, viime kesästä saakka. Nyt se sitten vihdoin on!

Positiiviset asiat:

+ on todellakin maaliskuu

+ eilisen siivoushulluuden vuoksi on ihanan puhdas kylppäri

+ pyykkivuori on pesty

Emmille, suolapähkinöistä se sinun turvotus varmaan nyt johtuu. Niissä on paljon suolaa ja se on tehnyt sinut tönköksi. Mutta on meitä paksuja ja turvonneita täällä muitakin :) eikä olla edes syöty pähkinöitä. Hih.

Tappert, jätitkö meidät nyt heti kun kuukausi vaihtui? Huhuu...

Ruusunpiikki taitaa tosiaan olla synnärillä, onhan tästä jo vuorokausi kun hän palstalla ilmoitti supistuksistaan. Odotellaan kuulumisia innolla.

Minä laitoin kameran akut lataukseen, ihan siltä varalta josko vaikka sille olisi jotain käyttöä *taas toiveajattelua*. Pitäisi varmaan tyhjentää sairaalakassi, purkaa pinnasänky ja ajaa tankki autosta tyhjäksi. Sitten tulisi varmaan lähtö :)

Pitäkää muuten huoli, että on bensaa tankissa jos omalla autolla menette synnärille, kurjaa lähteä tankkaamaan kun olisi jo kiire.

Minulla taitaa tulla joko taksi- tai ambulanssikyyti. Meillä ei ole ketään lapsenvahtia jos yöllä pitää lähteä. Ihan yksin on selviydyttävä. Päivällä on hoitopaikka tarhassa joten toivon kovasti, että syntyy " virka-aikana" jotta mies pääsisi mukaan.

Tajusin muuten juuri, että minulla vauvaa varten kaikkea valmiina, jopa suppoja hain apteekista mutta pyllynpesua varten puuttuu jonkinlainen pesuaine. Pumppupullo olisi kätevä. Tänään on kyllä haettava sellainen, sitähän tarvii heti kun tullaan kotiin. Kääk!

Nyt kipitän lämmittämään vettä, tekee mieli kuumaa kaakaota.

Zeldatar 38+5

Vierailija
12/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lussaa

1. Tosiaan meidän kuukausi

2. Hyvin nukuttu yö

3. Ei turvotusta (sentään jokin vaiva jäänyt tällä kertaa pois)

Lisää nlan jälkeen

-m- ja Hippu rv 39+1

Vierailija
13/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussat:

+no on se meidän kuu viimeinkin

+ulkona lauhtuu ja satelee ihanasti lunta

+sain eilen leivottua kakun lasten hoitopaikkaan, kiitokseksi..

Mutta sitten..

Mulla ei taida kuitenkaan limatulpat irtoilla muualta kuin nenästä :( Viikonloppuna mukamas luulin että nyt se on sitä itseään niin enpä tiedä sitten.

Tässä istuskellessa hiukan rytmihäiriöitä, ollut aiemmissakin raskauksissa ja nyt näköjään sitten taas tuntuu, väsymys ja alhainen Hb tekee.

Möhkis: Meillä on kans tollai 2v tuo kuopus ja samoja vinkeitä eli menee nukkumaan omaan sänkyyn josta sitten konkoilee (itse tulee) meidän väliin jossain vaiheessa yötä ja aloittaa sitten noin klo 5-6 mielettömän huudon, kiukuttelun ja potkimisen, aivan kuin unissaan mut sitten ollaankin jo aamiaisella 6.30 silmät ristissä. En tiedä mikä vaihe menossa mutta kait alkanut nähdä unia ja elää menneen päivän tapahtumia yöllä eikä uni enää sit aamusta riitä ja haluaa heti ylös vaik on pilkkopimee huonekkin. Ja mua niiiiiiiiiin väsyttäis!!!

Ja siihen vierelle kömpii yöllä myös esikoinen 4v ja hän kyllä nukkuu tosi levollisesti.

Ratkaisu siihen että meitä nukkuu siellä samassa sängyssä 4 ihmistä niin ollaan laitettu 2x120cm leveää sänkyä vierekkäin ja näin me saadaan kaikki oma tilamme :) ja nyt vielä mahtuu vauvan sänkykin siihen vierelle,vauvaa en uskalla kuin imettää sängyssä, en uskalla nukuttaa ja meillä on noin 1,5v alkaen vasta otettu viereen jos tarve.. onneksi on iso, iso makkari :)

(.) hiljainen masu täälläkin, aika moni sitä tässä puhunut. Muistan kyllä aiemmistakin näin olleen loppu ajan, en osaa olla niin huolissani kunhan tunnen liikkeen kun sitä alan kaipailemaan.

Naama on jotenkin turpsahtanut ;) Muuten ei ole turvotusta mutta naama on sen näköinen että hei mä synnytän kohta :)

Tiettyjä pelkoja on aina, Jouhi niitä tuossa kyseli.. se on ihan normaalia mutta jos ne pelot alkaa käydä ylivoimaisiksi niin niistä kannattaa puhua neuvolaan tai äitipolille soittaa.

Ei tää onnistu istua tässä tuolilla kovin pitkään, niin kipee tuo häpyluu, aivastuskin sattuu :(

Sinna 38+6..voi huomenna poksuu viimeset viikot ;) ens viikolla synnytän viimeistään!! *päättäväisenä*

Vierailija
14/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYYDÄÄN;

Ajokoiratalja, lyhyttä karvaa, tiivis..todella kaunis..suurehko koko.

Lapinkoira-rukkaset, pehmeällä pohjavillalla varustetut musta-ruskeat muotikintaat, takuulämpimät säällä kun säällä!

Molemmat käyttämättömiä, ja vasta valmistettuja - vasta tänään nylkyrin orsille! Osta ja ihastu!! Halvalla lähtee!!

Uskooko joku jos sanon että on positiiviset asiat tältä aamulta vähissä..yhden löydän

1. tuo saat#nan rakki nukkuu!

JOUHI;

Tuo pelko kuuluu varmaan asiaan..ei sitä hammaslääkäriäkään pelätä ennenkun sille varattu aika alkaa olla lähellä. Kai se on vaan kestettävä. Sisko menetti lapsensa tosiaan yliaikasena, ja se riipii mun hermoja kun raastinrauta - öin ja päivin, mutta minkäs teet, senkin riskin kanssa on vaan elettävä. Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

( . ) RAIVO..tuo piski teki musta hullun. Sen lisäks että Puksu tosiaan viilteli mua jollain saamarin puukolla koko illan ja yönkin aina kääntyessä..tuo piski kävi tarhassa paskalla ennen kello kahta neljä kertaa..ja sen jälkeen tunnin välein aamuviiteen asti. Mistä helvatusta sekin oli jonku ripulin saanu kun eilen oli vielä illalla ihan ok, ja nää piskit syö vaan aamulla.

Kiitos koiran en oo nukkunu viimeyönä kun about kolme tuntia, senkin tässä aamun tunteina.

Kahden limatulppapalan jälkeen ei sitäkään oo näkyny, eikä viimeyön jälkeen ole ees yhtäpaljon viillelly..eli tääällä istun kun tatti enkä mene minnee..sentäs sain noilla vaivoilla miehen pakkaamaa omat kamppeensa kasaan. On sekin jo jotain!

Tappert ja Puksu 38+4 ja nyt nuo piskit..

Vierailija
15/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas,positiivista:

1) On maaliskuu

2) Heräsin vain kerran viime yönä

3) Ulkolämpöila miellyttää

No,se on tosiaan oma kuukausi,tosin viimeiset viikot/päiväthän on niitä pisimpiä?!

ON:Ei mitään synnytykseen viittaavaa,vaikka kovasti yritän löytää itseltäni jotain " oireita" .Maha-asukki on ollut pari päivää suht rauhallinen,sitä edelsikin pari vauhdikasta päivää jolloin luulin,että tulee vatsanahasta läpi.Neuvolassakin kävin tiistaina,kaikki hyvin.Tosin th joutui kuuntelemaan pitkän tovin sykkeitä,kun huitelivat 170-190 välillä,oli sen verran kova meno asukilla.Käsikopelolla sanottuna lapsi ei tunnu kovin isolta eikä ollut vielä pää kiinnittynyt,sf-mittakin oli vain 31 cm.

MIEHISTÄ:Varmaan mieheni toivoo eniten vauvan syntymää siksi,ettei tarvitse seurata mun tuskaista oloani.Mies ei ole koskaan ollut vauvaihminen,vaan pitää enemmän taaperoikäisistä ja isommista lapsista,kun heidän kanssaan on helpmpi touhuta ja jutella...

LIMAT:Ei irtoile,ei sitten millään.Esikoisesta limaa tuli vasta,kun säännölliset supistukset alkoivat ja tyttö syntyi samana iltana.Kaksosistakaan ei tullut,kun lapsivedet meni yllättäen ja vuorokauden päästä käynnistettiin tipalla.

Onnittelut HARJUlle nyytistä,kohta varmaan saadaan lisää vauvauutisia,johan sinne laitokselle on kadonnut porukkaa...

tityli 37+5

Vierailija
16/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä ollaan nyt maaliskuuussa. Mahtava juttu!

Minä kävin eilen äitiyspoliklinikalla rutiinitutkimuksissa (ne kuuluvat minulle automaattisesti riskiraskauden vuoksi). Sektioaika annettiin kahden viikon päähän, eli leikataan viikolla 38+0. Sitten kaikki lapseni ovat syntyneet torstaipäivänä!

Vauvan painoarvio oli eilen 2,5 kg, näillä näkymin tämä tulee olemaan meidän lapsista pienin. Ehtiiköhän edes kolmekiloiseksi?

Minulle iski vauvatunne vasta eilen kunnolla pintaan. Kävin ostamassa paketin vaippoja, tutteja ja patjan vauvan sänkyyn. Pitäisi varmaan luntata sitä sairaalatarvikelistaa, minulla kun on tällä hetkellä listalla vain hammasharja ;)

7kääpiötä 36+0

Vierailija
17/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit ostaneesi ' suppoja' apteekista, siis tälle ' maalis' vauvalleko ?? Kysyn ihan siksi, koska itsekin kun olin apteekki asioilla niin kyselin ' suppoja' ihan pienelle vauvalle, ja farmaseutti sanoi, ettei ihan pienillä alle 3kk vauvoille ole olemassa suppoja muuta kuin lääkärin määräyksestä, onko se asia noin ? Mitä suppoja ostit ? Sorry, että olen näin utelia, mutta, kun mua ohjastettiin eritavalla, kyselin siis kuumesuppoja .. t. emmi

Vierailija
18/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo täys tohina, vaikka kello on vasta aamupäivä. Loistavaa! :)

Päivän suuret plussat:

1. Ihanat neuvolakuulumiset

2. Ihanan leuto talvipäivä

3. Ihania siivoiluja aloittelen (=supistusten väkisinhakua)

Mulla hirmunen energia het aamusta. :) Kannatti käydä neuvolassa heti niin ei tarvi sit jännittää koko päivää niitä kuulumisia. Elikkäs..

Neuvolakuulumisia:

Hemppa 118/77

Turvotusta on

Pissi puhdas

Painoa +2,7kg/ vko

Sf 34

Vkot siis 37+6

Vaavin sykkeet 133, on laskeutunut ja kiinnittynyt, painoarvio 3100g :)

Nyt tässä sitten vaan ollaan ja ootellaan. Alkoi hiukka jännittää, kun sai ekan painoarvion, joka jo siis ihan hieno lukema. Eilen tajuttiin miehen kanssa, että meillä on kolmen viikon päästä (luultavasti) jo vauva talossa. Ihanaa! :) Tässä alkaa vaan miettiä, että onko nyt sitten varmasti kaikki tarvittava ja josko jotain tärkeää onkin unohtunut.

Kuka sanoi, että pitää hakea vauvalle pepunpesuainetta?? Mitä ajattelit? Mä oon aina pessy vedellä vaan ja nyt alkoikin sitten kiinnostaa, että voiko sitä jotenkin muutenkin tehdä?

Ja se suppoasia kiinnostais muakin tosiaan..

Oon varmaan vähän niinkö joku muinaisjäänne noissa vauvatarvike-asioissa, kun siitä on ikuisuus, kun viimeks on talossa vauvaa ollut ja kaikkia uusia juttuja on tullu niin paljon, että ei sitä osaa edes ajatella mitä kaikkea nykyisin on tarjolla. Huisia! :)

Jään taka-alalle roikkumaan onneissani noista neuvolakuulumisista. :D

Papu ja Hermanni

Vierailija
19/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin se limatulppa irtoo nenästä ja alakerrasta ei vuoda muuta kun valkovuotoa hulahtelemalla..

Sinna: kiva kuulla, että muillakin on samanlaista. Meillä on jotenkin kausiluontoista tää heräily. Välillä poika nukkui jopa 7-7.30, mutta nyt on taas aloittanut tuon aamuyön heräilyn ja kipittää viereen 4-6 välillä ja kuuden jälkeen ei nukuta, lisäksi välillä nukkuu tosi levottomasti puolenyön jälkeen ja olisi sitten jo silloin vailla unikaveria..

Vauvan pyllynpesuun minä olen käyttänyt ohutta perusravaa, esim voiletti apobase (en muista miten kirjoitetaan) tai humektan, molempia saa pienissä pumppupulloissa, eikä kuivata ihoa.

Vierailija
20/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän menee oikeestaan painon mukaan mutta ei alle 3kk ilman lääkärin määräystä MUTTA aina on neuvolassa neuvottu että " sitten kun on ristiäiset niin jos vauva on levoton, voi illalla laittaa supon" (=esim panadol 60mg)

..ei meillä ole laitettu, vasta sitten kun niitä rokotuksia on annettu niin silloin on saatettu laittaa illalla..

S