Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*MAALIKSET maaliskuulle*~*

01.03.2007 |

Tervetuloa maaliskuun viettoon maalimasut! ;D Nyt on MEIDÄN kuu, alusta loppuun asti. Eilistä en osaa linkittää, päteköön joku muu.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan tempaisin ne supot sieltä apteekin hyllyltä muiden ostosten sekaan. Otin niitä Para-Suppoja 50 mg. Pakkauksessa lukee, että alle 3 kk ikäiselle lapsille JATKUVAAN käyttöön vain lääkärin määräyksestä Annostuohjeessa sanotaan enimmäisenä, että alle 4 kg 1 peräpuikko... Onko joku yli 3kk:nen alle 4kg?

Onhan sitä pakko jotain lääkettä antaa jos tuleekin vaikka kuumetta, kevätflunssa? Jotain?

Kääk!!!

No, jos tulee jotain niin eiköhän ne neuvolassakin osaa ohjeistaa, minä olen muistaakseni kyllä antanut pienellekin suppoja jos on tarvis.

Menipäs nyt suppoiluksi :)

Z

Vierailija
22/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niissä ohjeissa noin sanotaan ! Voihan ihan pikkuinenkin sairastua ja täytyy antaa lääkettä, ei kait sitä voi ihan jokaisen pienen asian takia mennä lääkäriinkään. Täytyy ostaa apoteekistä !! emmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. maaliskuu :D

2. vauva on kiltisti pää alaspäin, vaikka menikin neuvolan tätiä piiloon aamusella :D

3. Sain nukuttua hieman paremmin yskästä huolimatta.

4. Nuo kuumeiset alkaa hiljalleen jäähtymään...

Juu eli neuvolassa on käyty ja masussa huolestutettiin neuvolan tätiä oikein urakalla, kun vaavi päätti mennä äidin selkärankaa vasten piiloon :P Sittenpä sainkin sellaisen ilmoituksen, että eipä se kovin iso tuo vaavi voi olla, jos näillä viikoilla pääsee karkuun. Noh sitten täti löysi vaavin ja sydänäänet ja ne kuului aika reippaasti navan yläpuolelta ja heti pääsinkin lääkärille(ohi jonojen) ultraan, että kumminkas päin siellä masussa ollaan. Ja ihan siellä ollaan pää alaspäin, kuhan vaan mahtuu vielä sen verran jalkojaan heiluttelemaan, että potkuja tuntuu joka puolella. Lääkäri sanoi, että ei mahdu isommin liikkumaan, ja terkkari sano, että hyvin mahtuu vielä liikkumaan, että nekin vois jotenki kommunikoida keskenään niin sais jotain tolkkua tuohon neuvolakäyntiin, tosin uutta aikaa en saanut, kun ens viikolla on äitipolilla se kokoarvio, käski soitella jos tarvin lisää aikoja neuvolaan.

Verta oli pissassa, sanoi sen johtuvan paikkojen aukeamisesta, mutta sitten pitää kuitenkin viedä pissanäyte huomenna labraaan, sinänsä hauskaa, kun mietin tässä, että missähän välissä tulee se 4 tunnin väli mitä siinä ohjeessa suositellaan ;) Aika tihiään tulee juostua veskissä öisin. Turvotuksia on sitten siitäkin edestä, että kaikki ei ihan valu pönttöön asti.

Mun mies on aikalailla samoilla linjoilla kuin titylin mies, eli mun selkäkipujen yms. sellaisten takia sanoi jo eilen, että saishan tuo jo ulos tulla.

Supoista... toisessa paketissa lukee jotain ei alle 3kk ja toisessa paketissa on 4kg lähtien, mutta jos oikein kipuileva/kuumeinen on pieni, niin voi soittaa lääkäriin ja antaa esim puolitetun(pitkittäissuunnassa) supon, koska itsekkin otamme lääkettä kipuihin !

Pyllynpesusta... atooppisen lapsen äitinä en ole saippuaa vauvan pyllyyn koskaan laittanut, vesipesu ja rasvaus on ainoat. Mutta senkin rasvauksen kanssa pitää muistaa, että vanha rasva pitää pestä pois, ennenkuin lisäilee uutta.. lähinnä siis jos iho on isompi ongelma kuten meillä aikoinaan oli.

Mutta nyt pienet levot, masussa ei tykätty tuosta kauheasta mylläämisestä, kun kaikki etsi, että missä se vauva on... mulla on varmaan minivauva ja jättimasu, kun eivät löytäneet niin helposti vaavia sieltä ;)

t.punkeli rv 38+3

Vierailija
24/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava tunne, ollaan päästy viimeinkin maaliskuuhun! Plussia tänään:

+Maaliskuu

+Neuvolauutiset

+Älyttömän hyvä mieli!

Kuulostaa siltä että monella alkaa olla synnytys jo hyvinkin lähellä. Kohta varmaan alkaa ilouutisia kuulua enemmänkin!

Mä ehdin jo aamulla kävästä näillä näkymin viimeisessä lääkärineuvolassa, ja sain ilokseni kuulla että paikat on nyt pehmeenä (kuitenkin vielä kiinni), eli edistystä on tapahtunut! Muutoinkin kaikki oli ihan hyvin:

-rr 130/85 (vähän noussut)

-sf 34

-paino sama kuin 2 viikkoa sitten

-liikkeet ja syke hyvät

-rt:ssa edelleen

Mitä te syötte? Kiinnostais kovin tietää mistä teidän päivittäinen ruokavalio koostuu ja kuinka paljon ruokaa menee? Syöttekö herkkuja kuinka paljon?

Oon ite huomannu että yölläkin on nälkä, välillä täytyy käydä sitten yösyöpöttelylläkin. Ja makeanhimo on valtava, joka päivä täytyy saada jotain herkkua tai vähintään suklaapatukka. Huono omatunto vaivaa sitten kokoajan...hmm

Ja nyt happihyppelylle!

Lilia rv 36+3

Vierailija
25/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä olisi esittelylistaan linkkiä jos uudet mukaan haluavat laittaisivat esittelyn itsestään listan perään ja " vanhat" tarkistaisivat ovatko listalla. Ja vauvauutiset mielellään myös sinne niin ei tarvitse etsiä pinoista. Jossain vaiheessahan se tulee minullekin lähtö eikä lista päivity moneen päivään.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9691712&p=3&tmode=1&smode…

Vierailija
26/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas iso pino! MÄ pääsen edelleen vain harvakseltaan miehen koneelle, kun kotikoneessa on joku jumi ettei päästä mua nettiin kuin vain joillekin sivuille.

LIMATULPPAjuttuja ainakin Tappi oli eilen kirjoitellut. Juu, sitä se sulla on! Ihan samanlaista kuin olen itse täällä kirjoitellut parisen viikkoa sitten että alkoi kuin räkää tulla alapäästä.... jaiks!!! Sellaista juuri venyvää, vihertävää, pitkiä sitkeitä kuin villalankaa, yökkkkkkkkkk :-)

Mutta pari viikkoa jo tullut eikä vielä näy mitään isoa tulppaa saati vauvaa, hah! Esikoisesta ei koskaan mitään tulppaa vissiin tullutkaan.

PAPU oli saanut samanlaisen kokoarvion kuin minäkin, 37+6 arvio oli 3.1kg ja LA arvio täten noin 3.5kg. IHan mukavan kokoinen, ellei sit ala yli pukkaamaan kovasti. Esikko kun oli 39+0 käynnistettynä jo 4kg, arvio oli 4.5kg!

HERKUISTA joku kyseli, anteeksi kun en muista kuka, mutta minä en syö oikeastaan mitään. On minulle tosi epänormaalia, koska ennen raskautta söin karkkia tai jotain kherkkua päivittäin ja pieni suklaapatukka oli suurinpiirtein aina jossain laukussa. Kauhea herkkuperse tosiaan. Mutta nyt ei tee mieli, öklöttää aivan järkyttävästi etenkin suklaa. Irtokarkkeja ostin varmaan 3 vkoa sitten viimeksi, söin muutaman ja meinasin oksentaa. Eli ei, olen syönyt tosi terveellisesti eikä mitään herkkuhimoja ole ollut, edes niihin suolaisiin.

TURVOTUS alkaa pikkusen jo kyrsimään hermoa, kun viime yönäkin heräsin varmaan tunnin välein, jalkoja pistelee, ovat punertavat ja ihan kuin tukit!! SOrmet on niin kipeät että yöllä en edes vissypulloa saanut avattua. Jee mitä herkkua.... mutta ei voi mitään, kai se sit joskus helpottaa kun vauva on maailmassa. Eipä ollut näitä vaivoja esikoista odottaessa mitään ei....

Ei muuta kuin koitetaan jaksaa kärvistelyä kaikki, odottamiselta tää tosiaan alkaa tuntua. Ei MITÄÄN tekemistä, kun ei jaksa ulkonakaan liikkua, vaatteet ei mee päälle, koti siivottu ja pakkanen räjähtää leipomuksista. Joten joka päivä on sellainen että mitähän sitä tekis.... vois vaikka synnyttää.

Sandi 38+4

Vierailija
27/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuossa pojan kanssa maalattiin sormiväreillä ja poika rupes kattoo videoita (pisti itse pyörimään :)). Pitäis alkaa ruokaa laittaa.. Joku kyselikin syömisestä, musta tuntuu etää mä syön kokoajan ja aivan hirveä makean himokin löytyy, joten herkkuja tulee mutusteltua, varsinkin iltaisin suklaata.

Makeasta tulikin mieleen, olisiko jollain helppoa ja hyvää kuivakakku ohjetta?

Kysymys? Mä olen välillä yrittänyt siirellä pinoista vauvauutisia esittelylistan jatkoksi, helpottaakseni päivittäjän hommia. Ei kai ketään haittaa tämä?

Supoista, Periaatteessa alle 3kk ikäisellä vauvalla ei pitäisi olla kuumetta ja jos tulee, niin pitäisi heti kiikuttaa lääkärille, siksi kai suppopaketissa lukee ettei alle 3kk ilman lääkärin määräystä. Mutta kyllä minäkin jouduin antaa melkein vastasyntyneelle panadolia, pitäähän lapsi lääkitä, jos tarve vaatii...

Hitto, aivastuttaa ja tuntuu, että vatsalihakset repeää...

Vierailija
28/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LILIA; Kyllä täällä ainakin syödään suht monipuolisesti eli siis myös paaaljon herkkuja. Erilaisia leipätuotteita mutustelen paljon vuorokaudessa kera palvikinkun ja juuston. Paljon tuoremehuja ja kasviksia menee kans. Kaks lämmintä ruokaa, ihan sellasia normiannoksia. Sit mulla on älytön himo viileihin, niitä menee päivittäin. Ja maitoa sekä piimää. Herkkuja tulee sitten puputettua lähes päivittäin, toki vaihdellen myslipatukoista pähkinöihin, karkista sipsiin, jäätelöstä leivonnaisiin, mut että en oo mittään stoppia laittanut näihin. Katkeraksihan sitä tulee, jos väkisin pitää ilonsa pilata olemalla syömättä vaikka miten tekis mieli. ;-)

SANDI; Juu, mä kans aattelin, että on niin kivan kokonen vaavi tulossa. Tosin neuvolassahan täti mittasi kämmenensä kanssa sitä peppua. Eli jos muualta kropasta onkin isompi niin kyllähän se painokin nousee. Eli jos makkaroita on.. :) Sama se, mut kunhan ei mittään järjettömän isoa tulis. Eli ei tollast nelikilosta kuitenkaan, kun ei oo tot habaa ees nostella sellasta isoa poikaa. =D

Mulle tuli eteen sellai yks pien probleema tossa yks päivä.. Ei muuten mahdu talvitakki varmaan enää ens viikolla päälle niinkö kiinni, jos tämä vatsa tästä vielä kasvaa. Eli toivomme, ettei tule mitään suurempia pakkasia. Mies on niin hoikka, että sen takki ei kanskaa mee kiinni. :(

Mieluusti tästä masusta kyllä jo antaisi ulos kaiken sen mitä annettavissa on..

MÖHKIS; Ei tietenkään haittaa, on kuitenkin hyvä, että edes joku jaksaa koluta läpi noita pinoja ja hakea niitä tietoja. Minen meinaan jaksais. ;-)

Ja kakkuohjeita on, mutten tiijä sitten mikä ois helppo.. Minkähänlaista maistuis?? Tai josko paan perusohjeen niin muokkaile sitä sitten makus mukaan. :D Eli:

200 g rasvaa

2 dl sokeria

3 munaa

1 ½ dl perunajauhoja

2 dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

Se 175 astetta uuniin ja tunnin verran siellä. Tää siis niinkö ihan mauton kakku! Eli lisäät siihen sitten mitä makua haluat.

1 sitruunan raastettu kuori tai

3 rkl van Houtenia tai

1 rkl kardemummaa tai jotain vastaavaa..

Neuvoja tulee lisää, jos tarvii. :)

Papu

Vierailija
29/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ja teidän vihlonnat, supistukset ja limat. MULLA EI MITÄÄN!!!

Paino 79,1 (+700/vk)

RR 99/78

Sf 34

Sykkeet 130

Turvotusta ei ole, mutta sormuksia en enää vaan uskalla laittaa ja täti merkkas korttiin +/- Pää on tosi tiukasti alhaalla, eikä liiku. Joo ei liiku ulopäinkään. Pikkasen oli th sitä mieltä, että ens viikolla ei nähtäis, mutta on näitä kuultu ennenkin, olemattomia ennustuksia. Kävin myös hakemassa vähän lääkkeitä lisää ja apteekkiin jäi 100e!! Haloo! Sorry Tappi, en voi ostaa niitä ihania rukkasia, mitä sulla on myynnissä :)

Herkuista: salmiakkia uppoaa ja jokunen namukin. Mulla enenmmän vaikeuksia pysyä ihan ruuasta erossa.

Jos lähtis lepäilee, on taas kauppareissu tiedossa. Ja pojalla tänään kaverin synttärit.

-m-

Vierailija
30/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerpele..mä en siis vieläKÄÄN osaa nukkua päivä-aikaan - raivostuttavaa. Lojuin sängyssä tunnin ja tuijotin seinää, koira vinkuu oven takana ja kärttää lenkille, toinen juoksee " Helmi-lehmä-pehmo" suussa ympäri taloa ja murmuttaa mennessään..

Päätä särkee ja vituttaa - anteeks nyt vaan.

Joku kyseli syömisistä..(tänään ei pää muista nimimerkkejä);

Mä syön " huonosti" , ja kerään painoa kun norsu. Syön aamupalan 8-9 aikoihin, puuroannoksen tai ruispalan margariinilla, palvikinkulla tms ja juustolla - ja aamukahvin tietty.

Päivällä saatan syödä appelsiinin tai jotain pientä.

Iltapäivällä joskus 16-17 aikoihin syön iiiiison annoksen lämmintä ruokaa - kunnon ruokaa. Paitsi jos on ollu leivontapv niin mässäilen leivonnaisia ja monesti jää tuokin ruoka syömättä.

Illalla saatan syödä sitten vielä porkkanaa tai appelsiinia tai jotain muuta rehua...kaikesta huolimatta painoa kertyy - uskomatonta mutta totta!

Leivonnaisia tulee vedettyä leivontapvinä kiitettävästi, sillon tosin päivän menu koostuukin vaan niistä leivonnaisista. Onneks mä en jaksa kovin usein leipoa.

Äääääh...kai tuo talja on raahattava pihalle kun ei lopeta vikinäänsä, selviipähän senkin syy kitistä..aamulla se kuitenki söi hyvin joten tod.näk torvelo on ollu ripulilla tai sitte tuolla jossain on taas joku ihqu narttu...jos se on sitä ni mä kyllä teen tosta pallittoman justiisa! Ai vähänkö kiristää pinnaa!

Tappi..jos vaikka raitis ilma auttas kiukkuun..

Vierailija
31/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mikä maistuis, sillä ajattelin että jos jollain olisi joku hyväksi havaittu resepti, ajattelin tässä nyt kokeilla perustaikinalla ja lisään siihen kaakao jauhetta ja mariannerakeita ja illalla vois kokeilla jotain muutakin. Ajatus oli että saisin pakkaseenkin jotain.

Vierailija
32/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan alle 3kk vauva sairastuu ja soitat neuvolaan niin käskevät antaa ihan takuulla sen supon.

Ja kuten Puuenkuli sanoi niin otammehan me itsekkin lääkettä kipuun ja eniten mua ketuttaakin ihmiset jotka kuvittelee että lapselle ei tarvi antaa lääkettä kovin herkästi ja että se ois jotenkin pahaksi..

Että kyllä täälläkin on varattuna tuo 60mg Panadol suppo paketti..

S

Vierailija
33/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv siis 36+6

Paino 61kg/100g/vko(yht nyt 12,5 kg tullut)

pissa puhdas

rr 104/58

sf 35cm(viimeksi rv 34+ oli 30cm mutta sanoi että vauva punkee pyllyä ylös,siksi korkea lukema)

Syke 150

hb 106,laskenut yhden pykän raudan syönnistä huolimatta

vettä norm

Ja pää kovin alhaalla jo(yes!)

Kysyin tampereen matkasta ja nla täti hymyillen sanoi vaan että voihan sitä tampereellakin synnyttää=)

Mies lähtee jo tänään (ilmeisesti)käymään tampereella kun on löytänyt meille pikkubussin.MB VIANOn,ja ihan on kuin kissa pistoksissa kun ei malta odottaa.Aina joka vauvan kohdalla on siis podettu myös kova auto kuume=)

Ensi ke mulla kokoarvio ultra ja lääkäri.Jollei ennen synny;)

Mä en oo varannut mitään lääkkeitä vavaa varten valmiiksi.Kyllä saan ne sitten tarpeen vaatiessa.Apteekkikin ihan vieressä.

Tämä vaan on kurjaa kun poskiontelon tulehdus ei ota parantuakseen.

Korvat lukossa,nokka tukossa ja pää särkee aamusta iltaan=/

Nyt täytyy kyllä mennä laittamaan ruoka kuntoon.Varmasti vielä poikkean;)

Vierailija
34/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, maaliskuu!!! Tässä kuussa alkaa sitten tapahtua itse kullakin ja elämä muuttuu kertaheitolla, varsinkin meillä esikoista odottavilla!

Mulla on nyt sit verenpainemittari kotona... kävin aamulla kontrollissa ja lukemat oli taas aika korkealla, mun pitää mittailla kotona aamuin illoin ja laittaa lukemat ylös, maanantain neuvolassa katotaan sit uudestaan mitä tehdään. Jos paineet pysyy tällä tasolla niin en joudu äitipolille mutta jos vielä nousee niin sitten saan lähetteen. Mua kyllä ihmetyttää se, miten suuri ero lukemissa on riippuen siitä millä mittarilla otetaan. Sillä neuvolan uudella mittarilla tulee aina ne huippulukemat ja sit tolla vanhemmalla (jonka sain siis kotiinkin) paljon alhaisemmat, mihin tässä nyt sit pitäisi luottaa? Ja eriävät lukemat tuli siis neuvolassa kun hoitaja kokeili molemmilla.

Meiltä taitaa puuttua vielä vaikka mitä vauvantarvikkeita, tutteja en ole ostanut ja ne itkuhälyttimetkin puuttuu (hälyttimiä en tosin kotioloissa tarvi kun ei ole parveketta jonne jättää vauvaa nukkuun). Eilen ostin jotain sairaalakassia varten ja pesin imetysliivit, joten jotain olen saanut aikaiseksi!

Nyt lepäileen, se oli neuvolatätin ohje joten voin hyvällä omallatunnolla löhöillä! Tiskit yms saa odottaa...

Joitain uusiakin maalismasuja oli liittynyt joukkoon, nimiä en muista mutta tervetuloa!! Toivottavasti tosiaan jatketaan kirjoittelua sitten kun vauvat on syntyneet, ei varmaan niin usein tule kirjoiteltua kuin nyt mutta kuitenkin. Varmaan se alkujärkytys on niin suuri että unohtuu palstailut hetkeksi! :)

Despelote, rv 37+4

Vierailija
35/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri neuvolasta ja siellä sanoi täti että on jo tukevasti lantiokuoppaan laskeutunut tämä kakkonen! Jihaa! Kuulema toista synnyttävillä se usein tarkoittaa jo muutaman päivän päästä lähtöä. No, rv on nyt 37+2 eli jos ensi viikolla tulee on se ihan OK mun puolestani!

HAppikaappiin ei kai enää joudu näillä viikoilla. Koko arvio nyt n. 3000gr joten hyvin pitäisi mennä jos nyt päättääkin jo tullla ennen laskettua aikaa.

=o)

Onko kenelläkään mennyt toisen odotuksessa vielä viikkoja siitä kun vauva on laskeutunut? Sekin kuulema mahdollista, mutta harvinaista.

Vierailija
36/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä pinossa taas roikutaan :) Ei ole lähtöö tullu, ei ;)

... vaikkakin viime yönä ja eilen illalla alko jo vähän jännittää, että kuinka käy. Mahaa supiseli aikas napakasti, ei kumminkaan kamalan kivuliaasti. Limaa irtoaa (aamulla suihkussa tulikin aikamoinen räkäsy) ja sellasta menkkakipua oli koko eilisen ja viime yön. Sain kumminki nukuttua jotenkin ja aamulla sit samat vaivat jatkui... Ei muuta kun kuumaan suihkuun ja sit tyssäs kivut. Nyt on siis itseasiassa tosi hyvä olo :) Näin muistelin kakkosenkin synnytyksen käynnistyneen... tätä jomotusta sun muuta ja sit ne oikeet supparit alko kerrasta, säännöllisinä ja KIVULIAINA!

Muistelin, että tuo suihku se lievittää kipuja ja sit jos on synnytys käynnissä niin se rentoutuminen kai sitten voimistaa niitä oikeita supistuksia...

Työkaverilla meni tuossa vedet... tai siis lorisee sitä vettä ja hänellä la olisi ollut vasta kk kuluttua. On nyt osastolla ja kyseli että joko varailee meille sinne huonetta ;) Oliskin aika hauska sattuma jos sinne samaan loossiin ja samaan aikaan satuttaisiin!

plussia... hmm...

+ MAALISKUU :)

+ mies toisiks vikaa päivää töissä ennen lomaa ja kotiutuu parin tunnin kuluttua

+ lapset olleet kilttejä tänään äidille

Huomena olisi neuvolakin. Saas nähdä mitä lukemia sieltä saadaan...

Joo, mutta nyt taidan tästä mennä vähän sohvalle huilimaan, meni se viimeyö vähän huonoilla unilla.

t. K@tju rv: 39+1

Vierailija
37/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollon ei pitäs herätä ollenkaan..

En olis uskonu toivovani tänään, että Puksu ymmärtäis pysyä tän päivän syntymättä, huomenna sitte taas vapaasti ulos jos tahtoo. Ei tänään, tänään on huono päivä.

KOIRALLISET;

Mitä tehdä kun koiralta repee kynsi? Etukäpälästä siis lenkillä repes kynsi pystyyn..ydin on paljaana ihan omalla paikallaan, ja kynsi nököttää pystyssä. Tiukasti on kiinni kun yritin varovasti nyppästä sitä irti. Ei vuoda eikä näytä hirmusesti koiraa haittaavan..tuolla se nytki notkuu tarhassa - toivon että lumipenkassa pomppaaminen sais sen kynnen ratkeemaa kokonaa pois ettei tarttis leikata..tuohon piskiin kun ei voi oikein kivussa luottaa, tarttee rauhottavaa tai kuonositeen ja kuristuspannan..enkä mä sitä yksin sais leikattua kuitenkaa.

Mutta mitä sille pitää sitte tehä kun kynsi on pois? Sille ytimelle? Tulehtuukohan se miten herkästi?

Joo, siis tänää ei olis kannattanu nousta sängystä, sen lisäks että päätä särkee kun unet jäi vähiin koiran ripulin takia, niin nyt siltä tollolta irtos kynsi..kohta sen kipeyden huomaa lappalainen ja tappelu on valmis..sitte sitä murinaa ja kähinää kestää viikko kaupalla kun lappalainen yrittää saada pomon paikan kun ajuri on pipi...on päiviä jollon mä vihaan noita koiria..ylipäätään mitään elukoita...

Mua ottaa niin paljon päähän että raivostuttaa...Puksu myllertää ja se sattuu, viiltelee taas..itku.

Tappi sniff

Vierailija
38/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirotar: Mulla on tää kakkonen ollut jo ainakin pari-kolme viikko laskeutuneena ja parisen viikkoo kiinnittyneenä...

Tappi: Nyt häntä pystyyn :). Täälätä lähetellään voimahaleja, jos ne sais sut paremmalle mielelle. Eikös tuo koiran kynsi vaatisi eläilääkärin leikkausta, jos ydin sieltä näkyy kunnolla, ettei repee ala vuotaa ja tulehdu? Riippuu siis miten pahasti se on sen kyntensä telonut.

Vierailija
39/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖHKÖF;

Ei aavistusta tartteeko tuo elukka tohtoria, tossa tuo makailee sängyssä kaikkine kynsineen.

Se on vähän vastaava juttu kun jos ihmiseltä nousis ukkovarpaasta kynsi pystyyn ihan sitä tyveä myöten. Kai toi itselläänki irtoais mutta se tökkii sitä joka paikkaan ja varmasti sattuu jos ei sitä lyhennä yhtään..siks haluisin sen leikata lyhyemmäks, sen kynnen..ja jättää ytimen siihen missä on, kun ei se kerran vuodakaan. Kai siihen joskus uus kynsi päälle kasvaa. Tuo piski on NIIIIN eläinlääkärikammonen että ihan pienestä en sitä tohtoriin vie..menee siis ihan paniikkiin ja puree ja sekoaa täysin kun tajuaa mihin joutuu..sen takia se pitäs aina rauhottaa pienintäki toimenpidettä varten - että jos tästä nyt kotikonstein vaan selviäis..eikä mulla ole autoakaan millä sen veis. Jos käytän sen kohta uudestaan " lenkillä" penkkoihin hyppimässä ja toivon että kynsi irtois kokonaa pois..sillähä siitä selviäis..kai..

Tappi...tylsistyneenä myös..

Vierailija
40/54 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirotar: mulla on kans ollut jo (ainakin) 2 viikkoo pää niin alhaalla, ettei th saa liikkumaan ja täällä keikutaan. Ja aion keikkua näillä näkymin vielä 3 viikkoa (en enää usko samoihin ennustuksiin, mitä 1. ja 2.). Niin ja la ens keskiviikkona.

Tappi: jos meitä lapsellisia koetellaan kaksjalkaisilla, niin teitä sitten noilla koiruuksilla. Koita jaksella ja ota " masuli-mummon" luvalla jotain herkkua.

-m-