Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos yksin kerrostalossa asuva koiranomistaja tulee todella kipeäksi eikä pääse viemään koiraa pissalle?

Vierailija
19.11.2023 |

Ja jos hänellä ei edes ole sillä hetkellä samassa kaupungissa oleskelevat ystäviä eikä sukulaisia? Miten koiran ulkoilutus hoituu? Onko jotain palvelua josta tuollaisessa tilanteessa voi saada ulkoilutusapua? Jos ei ole, eikö sellainen olisi hyvä keksintö, vapaaehtoispohjalta, mutta koiranomistaja voisi antaa mahdollisuuksiensa mukaan rahapalkkion sisältäen matkakulut?

Tulinko nyt keksineeni loistoidean, vaikken edes ole koiranomistaja itse...

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluyhdistys ottaa koiran siksi aikaa hoitoon. Kyllä siitä jotain varmaan pitää maksaa, mikään ei ole ilmaista.

Vierailija
2/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä viedään koira ulos vaikka sitten 40 asteen kuumeessa tai käsi tai jalka kipsattuna. Kokemusta on.

Kannattaisi ehkä tutustua naapureihin niin saattaisi löytyä apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaverkot on oltava, olipa kyse lapsen tai eläimen huolehtimisesta.

Vierailija
4/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä vaikka soittaa naapurin ovikelloa ja kysyä voisivatko he viedä koiran ulos, sama koskee kissankin omistajaa.

Vierailija
5/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään itse vaikka pää kainalossa. 4 H:lla on dogsittereitä, joilta voi tilata ulkoilutusta ja viikonloppuhoitoa.

Vierailija
6/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4H kerhoilla pn koirien ulkoilutusta yms palveluissa. 

Vierailija
7/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on ulkoilutettu koronassa, jalka kipeänä, suolistotulehduksessa. Onhan niitä kaupallisia toimijoita, jotka auttaa.

Vierailija
8/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin roikotan koiraa ikkunasta ja se paskoo sinne.

Vierailija
9/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi hankalaa, jos koira on pitti tai joku muu vaativa rotu, joka tottelee vain omistajaansa. Vaarallista vieraalle hoitajalle.

Vierailija
10/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko noin uusavuttomia. Olen ollut tuossa tilanteessa 40 asteen kuumeessa tietenkin vielä kunnon pakkasten aikaan. Se ei ole mukavaa, mutta se piti kuitenkin tehdä. Et sinä siihen kuole jos menet ulos minuutiksi tai pariksi että koira saa tehtyä tarpeensa. Jäät ulko-oven lähelle ja palaatte sisälle kun pahalta tuntuu.

Vierailija
11/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kerran tilanteessa että jouduin 4 vkon ajaksi sairaalaan (tapaturma kodin ulkopuolella) ja koira oli sen ajan eläinsuojeluyhdistyksen hoidossa, jonne viranomaiset olivat sen kuljettaneet.

Vierailija
12/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin taloyhtiön ilmoitustaululle ilmoituksen että löytyisikö rapusta joku joka voi käyttää koiraa ulkona. Ja onhan noita maksullisia ulkoilutus/hoitopalveluita netti täynnä. Oman kaupungin FB-ryhmästäkin varmasti löytyy joku vapaaehtoinen ulkoiluttaja.

Vierailija
13/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä viedään koira ulos vaikka sitten 40 asteen kuumeessa tai käsi tai jalka kipsattuna. Kokemusta on.

Kannattaisi ehkä tutustua naapureihin niin saattaisi löytyä apua. 

Heittomerkeissä naapuri on muka tarkoittavinaan hyvää ja vie koiran ulos, mutta oikeasti myrkyttää koiran tai pahoinpitelee sen. Sama pätee heittomerkeissä muka hyvää tarkoittaviin naapureihin, jotka muka käyvät ruokakaupassa puolestasi jos olet koronassa. Oikeasti myrkyttävät ruoan.  

Vierailija
14/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laittaisin taloyhtiön ilmoitustaululle ilmoituksen että löytyisikö rapusta joku joka voi käyttää koiraa ulkona. Ja onhan noita maksullisia ulkoilutus/hoitopalveluita netti täynnä. Oman kaupungin FB-ryhmästäkin varmasti löytyy joku vapaaehtoinen ulkoiluttaja.

Naapuri on ulkomaan agentti ja myrkyttää tai pahoinpitelee koiran.

Vierailija
15/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko noin uusavuttomia. Olen ollut tuossa tilanteessa 40 asteen kuumeessa tietenkin vielä kunnon pakkasten aikaan. Se ei ole mukavaa, mutta se piti kuitenkin tehdä. Et sinä siihen kuole jos menet ulos minuutiksi tai pariksi että koira saa tehtyä tarpeensa. Jäät ulko-oven lähelle ja palaatte sisälle kun pahalta tuntuu.

Niin, eihän siitä taloyhtiön rappurallissa kuset edes näy.

Vierailija
16/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita palveluita jos viitsit etsiä. Minä kyllä olen kuumeessa vienyt koiran ulos ihan itse vaikka asun kerrostalossa, niin tekee naapuritkin. Olen nyt ollut viikon kipeänä ja koiran vien ulos kolme neljä kertaa päivässä.

Vierailija
17/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi hankalaa, jos koira on pitti tai joku muu vaativa rotu, joka tottelee vain omistajaansa. Vaarallista vieraalle hoitajalle.

Se on asia joka pitää miettiä jo siinä vaiheessa kun on ottamassa vaarallista koiraa.

Vierailija
18/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä suuremmalla syyllä kannattas olla tukiverkostoa ja vaikka tutustua naapuriin joka auttaa hädän tullen ja koira tuntee naapurin, naapuri tuntee koiran, jos siis sukuakaan ei ole. Mut sit jos ollaan erakkona kerrostalossa vaarallisen koiran kanssa, niin sit pärjää yksin elämässään terveenä tai kipeänä. Elämä on valintoja täynnä. 

Vierailija
19/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole niin sairas ettei pääse koiraa viemään ulos. Koronassa kuume nousi vain 38 asteeseen ja pystyin viemään koiran ulos. Joten tiedän tämän varmuudella omasta kokemuksesta.

Vierailija
20/71 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole niin sairas ettei pääse koiraa viemään ulos. Koronassa kuume nousi vain 38 asteeseen ja pystyin viemään koiran ulos. Joten tiedän tämän varmuudella omasta kokemuksesta.

Eihän se muuta vaadi kuin että on jalka katki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme