Youtube: Sari Kenttämaan tapaus
Onko muut nähneet näitä vidoita Youtubessa. Henkilö siis julkaissut kymmeniä videoita Youtubessa. Häneltä viety kolme lasta, valvotut tapaamiset. Mikähän tässä on taustalla, en jaksanut kaikkia videoita katsoa.
Kommentit (773)
Yritin katsoa tuota viimeisintä videota mutta hän vain tiskaa siinä, selittää astioista ja hokee ootappas nytte. Vaikuttaa hyvin hajanaiselta. Kaikki ei ole ok.
🇺🇦🇮🇱
Mun lapset olleet kiireellisesti sijoitettuna kaks kertaa eri paikoissa.
Sairauteni takia. Aina on sossut, viranomaiset, koulun opet yms yhteistyö sujunut ongelmitta. Ja hyvässä yhteistyössä asiat hoituneet. Lukuisten työntekijöiden kans on vuosien varrella tullut toimittua. Olen kyllä itse asiallisesti käyttäytynyt ja tyytynyt tilanteeseen vaikka tilanne oli raskas ja aiheutti kovasti surua.
Sijoitukset pyritty purkamaan mahdollisimman nopeasti ja lapsia sain tavata.
Vierailija kirjoitti:
Sairauteni takia. Aina on sossut, viranomaiset, koulun opet yms yhteistyö sujunut ongelmitta. Ja hyvässä yhteistyössä asiat hoituneet. Lukuisten työntekijöiden kans on vuosien varrella tullut toimittua. Olen kyllä itse asiallisesti käyttäytynyt ja tyytynyt tilanteeseen vaikka tilanne oli raskas ja aiheutti kovasti surua.
Näissä sairastumisissa yleensä nämä asiat menevät kauniimmin. On hienoa että apua saa kun sitä tarvitsee, hyvä kun tuotte näitäkin tarinoita julki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä sairastumisissa yleensä nämä asiat menevät kauniimmin. On hienoa että apua saa kun sitä tarvitsee, hyvä kun tuotte näitäkin tarinoita julki.
Minä en halunnut sijoitusta. Olisin tietysti halunnut että lapset saavat asua kotona kanssani. Mutta viranomaiset perustelivat asiat hyvin ja olivat ystävällisiä ja asiallisia. Sijoitus purettiin heti kun mahdollista. Ja osittain myös siksi että lapset toivoivat sitä niin kovasti ja ikävöivät.
Heitä kuultiin myös paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Sari on hyvä äiti? Joo, hän osaa laittaa ruokaa, säänmukaiset vaatteet ja osaa leikkiä lastensa kanssa. Entä esim lasten elatus? Sarilla ei ole mitään ammattia eikä työtä. Entä hänen puheensa?
Miten nuo mieltämäsi epäkohdat liittyvät hyvään äitiyteen?
Kyllähän ne liittyy. Lapset täytyy elättää eikä lasten ole hyvä kuulla äidin sekopäisiä juttua eikä sitä, että äiti syyllistää jatkuvasti lasten isää. Sarihan on itse tämän miehen lastensa isäksi valinnut ja hänen pitäisi tehdä yhteistyötä isän kanssa. Sen sijaan hän muutti satojen kilometrien päähän Lappiin lasten kanssa aikoinaan.
S muuten syyttää isää siitä ettei tee yhteistyötä, eikä vastaa viesteihin.
Ihminen joka joutunut hakeen lähestymiskieltoa ja tiedonsaantioikeuden poistoa. Harvoin pystyy tai edes ei kannata/ saa vastata viesteihin! Ohjeistus viranomaisiltamme on että ei yhteydenpitoa edes lapsi asioissa. Videoilla Sari kertonut että lapset saa keskusteluapua. Luulee että sielläkin manipuloidaan lapset äitiä vastaan!
Sari on spekuloinut videoillaan että rahan takia lapset otettiin häneltä pois ja seuraavaksi otetaan isältäkin pois ja sijoitetaan jonnekin joka saa paljon rahaa lapsista.
Ei ole ok mainita kaikkien mahdollisten ihmisten nimiä Youtubessa eikä paheksua esim tapaamispaikan valvojia. Hehän tekevät työtään. Tosin eihän Sari työnteosta mitään tiedä kun ei käy töissä.
Valvojat syyttömiä tilanteeseen. Videoilla tulee esille että on törkeä / uhmakas valvojia kohtaan.
Kuka kohta enää haluaa tehdä sossujen työtä kun alkaa olla näin vaikeita asiakkaita ja maalitetaan netissä. Muutenkin valtavat resurssipulat sossuilla.
Yhellä videolla tulee esille että joku opettajakin pelännyt saria
Julkisuuteen tulon on oikeuttanut/ perustellut mm sillä että haluaa putsata oman maineen kun se on hänen mielestä liattu.
Sitä voi jonkun ajan päästä tieten miettiä että kannattiko ja miten meni niin kuin noin omasta mielestä.
Tällähän keskustelupalstalla kritisoidaan ja haukutaan milloin kukin! Eli Sari jos luet tätä keskustelua, niin älä ota itseesi näistä kommenteista. Me ollaankin juteltu ja olet oikein mukava ihminen, hyvä äiti lapsille! Suomessa myös tämä viranomais kuuliaisuus on sitä luokkaa, ettei voida mitenkään uskoa siihen että voisi olla paljon mätiä viranomaisia jotka VÄLILLÄ tekevät epäoikeudenmukaisia päätöksiä!
Sari ei ole mikään väkivaltainen päihdeäiti. Kun ex-puoliso on narsisti ja tarpeeksi älykäs, hyvä puhuttamaan ihmisiä, niin hän saa maalattua Sarista huonoa kuvaa ja jopa uskoteltua viranomaiset että Sari olisi huono äiti.
Sekään että jos Sari on outo, ei ole automaattisesti huono asia.. Oudot ihmiset ei välttämättä ole mitenkään viallisia ja oudot/erikoiset ihmiset voivat olla hyväsydämisiä. Mutta tottakai termi 'outo' vääntyy suurimman osan mielissä automaattisesti sellaiseksi että ihminen on viallinen. Ihmisellä on oikeus olla outo ja erilainen, elää ilman syrjintää ja naurunalaisuutta kunhan hän ei satuta muita
Vierailija kirjoitti:
Tällähän keskustelupalstalla kritisoidaan ja haukutaan milloin kukin! Eli Sari jos luet tätä keskustelua, niin älä ota itseesi näistä kommenteista. Me ollaankin juteltu ja olet oikein mukava ihminen, hyvä äiti lapsille! Suomessa myös tämä viranomais kuuliaisuus on sitä luokkaa, ettei voida mitenkään uskoa siihen että voisi olla paljon mätiä viranomaisia jotka VÄLILLÄ tekevät epäoikeudenmukaisia päätöksiä!
Sari ei ole mikään väkivaltainen päihdeäiti. Kun ex-puoliso on narsisti ja tarpeeksi älykäs, hyvä puhuttamaan ihmisiä, niin hän saa maalattua Sarista huonoa kuvaa ja jopa uskoteltua viranomaiset että Sari olisi huono äiti.
Sekään että jos Sari on outo, ei ole automaattisesti huono asia.. Oudot ihmiset ei välttämättä ole mitenkään viallisia ja oudot/erikoiset ihmiset voivat olla hyväsydämisiä. Mutta tottakai termi 'outo' vääntyy suurimman osan mielissä automaattisesti sellaiseksi että ihminen on
Onko käynyt kertaakaan mielessä että lapset eivät välttämättä ole enää turvassa koska äiti kertonut nimet, koulun, asuinpaikan, valvotunpaikan jne someen tuhansille katsojille.
Mikään tilanne ei oikeita kertomaan lasten arkaluontoisia asioita ja nimiä nettiin! Tässä asiassa sari on pahasti toiminut väärin ja äitinä epäonnistunut. Toivotaan että tuomari huomioi tämän asian seuraavaa päätöstä tehdessä!
Vierailija kirjoitti:
Sekään että jos Sari on outo, ei ole automaattisesti huono asia.. Oudot ihmiset ei välttämättä ole mitenkään viallisia ja oudot/erikoiset ihmiset voivat olla hyväsydämisiä. Mutta tottakai termi 'outo' vääntyy suurimman osan mielissä automaattisesti sellaiseksi että ihminen on
Eihän tuosta sarista tarvi kenenkään maalata huonoa kuvaa edes kun on itse tullut julkisuuteen näyttämään minkälainen on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Sari on hyvä äiti? Joo, hän osaa laittaa ruokaa, säänmukaiset vaatteet ja osaa leikkiä lastensa kanssa. Entä esim lasten elatus? Sarilla ei ole mitään ammattia eikä työtä. Entä hänen puheensa?
Miten nuo mieltämäsi epäkohdat liittyvät hyvään äitiyteen?
Kyllähän ne liittyy. Lapset täytyy elättää eikä lasten ole hyvä kuulla äidin sekopäisiä juttua eikä sitä, että äiti syyllistää jatkuvasti lasten isää. Sarihan on itse tämän miehen lastensa isäksi valinnut ja hänen pitäisi tehdä yhteistyötä isän kanssa. Sen sijaan hän muutti satojen kilometrien päähän Lappiin lasten kanssa aikoinaan.
S muuten syyttää isää siitä ettei tee yhteistyötä, eikä vast
Lapsia ei taideta nyt kohdella oikein. Jos ymmärtää mikä tässä menee pieleen niin on fiksumpi ihminen. Miksi minä havaitsen että olette lähes kaikki täysin vastaan tätä äitiä? Haistan hienoista kiusantekoa ja varsinkin kun vertaan näitä asioita ymmärrykseeni. Onko Suomessa näin vajaata ymmärrystä asioista? Hirvittävää vääryyttä sekä lasten ja huoltajien hyvinvoinnin heikentämistä.
Vierailija kirjoitti:
Sari on spekuloinut videoillaan että rahan takia lapset otettiin häneltä pois ja seuraavaksi otetaan isältäkin pois ja sijoitetaan jonnekin joka saa paljon rahaa lapsista.
Ei ole ok mainita kaikkien mahdollisten ihmisten nimiä Youtubessa eikä paheksua esim tapaamispaikan valvojia. Hehän tekevät työtään. Tosin eihän Sari työnteosta mitään tiedä kun ei käy töissä.
Tämä kommentti oli jo hyvin nolo, kuinka lapsellisia te todellisuudessa olette? Kommenteistanne huomaa lapsellisuuden sekä ymmärtämättömyyden.
Sari itse haki ensimmäiselle lapselleen tukiperheen ja Ailan jälkeen oli haluamassa sossuilta apua muun muassa siivoukseen ja roskien vientiin. Syyttää silti isää huonoksi, kun isä saa tukea vanhemmuuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Valvojat syyttömiä tilanteeseen. Videoilla tulee esille että on törkeä / uhmakas valvojia kohtaan.
Kuka kohta enää haluaa tehdä sossujen työtä kun alkaa olla näin vaikeita asiakkaita ja maalitetaan netissä. Muutenkin valtavat resurssipulat sossuilla.
Jokaisen kannattaa miettiä sitä omaa käytöstä, ihan siis jokaisen. Jos yhtä ihmistä kohdellaan huonosti, hänelläkin on oikeus tunteisiinsa. Tilannekin vaikuttaa aina ihmisten käytökseen. Sosiaalityöntekijän täytyy kestää ihmisten tunteita, muuten hän on täysin väärällä alalla. Tämähän on julmaa toimintaa, tekemisestä uupuu inhimillisyys ja ilkeys, tunnekylmyys ja vahingonilo. Ei mikään ihme jos asiat eivät koskaan edisty.
Vierailija kirjoitti:
Yhellä videolla tulee esille että joku opettajakin pelännyt saria
Näitä näyttelijöitä ja kauhistelijoita riittää aika paljon. Saavatpahan ainakin esiintyä arjessaan, häpeällinen Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Julkisuuteen tulon on oikeuttanut/ perustellut mm sillä että haluaa putsata oman maineen kun se on hänen mielestä liattu.
Sitä voi jonkun ajan päästä tieten miettiä että kannattiko ja miten meni niin kuin noin omasta mielestä.
Eikö ole koskaan mikään hyvin? Voihan sitä olla tekemättä yhtikäs mitään tai alistua aina kaikkeen. Tekevälle sattuu.
Ei jeesus, nytkö nämä jumalansisarukset tuli palstalle mitkä Sarin videoiden kommenteissa rukoilee ja puolustelee häntä. Kaikki jotain jeesusjumala seurakuntaa.
Tietämättä yhtään miten nämä prosessit menee? Tai jos tietää niin ovat Sarin kaltaisia joilta viety lapset ihan aiheesta.
Niin, kertonut vauvan nimen, paikkakunnan myös julkisuuteen.
Rajattomasti toimii.