Youtube: Sari Kenttämaan tapaus
Onko muut nähneet näitä vidoita Youtubessa. Henkilö siis julkaissut kymmeniä videoita Youtubessa. Häneltä viety kolme lasta, valvotut tapaamiset. Mikähän tässä on taustalla, en jaksanut kaikkia videoita katsoa.
Kommentit (773)
Vierailija kirjoitti:
Kun muuton kannalta ei päästä yhteisymmärrykseen, asia voidaan ratkaista viimekädessä käräjäoikeuden päätöksellä. Jos lähivanhempi vaihtaa lapsen asuinpaikkaa ilman etävanhemman suostumusta, etävanhemman ainoaksi keinoksi jää käytännössä se, että hän vaatii oikeusteitse määrättäväksi lapsen luokseen asumaan.
No minilexin sivuilla näin ja voi eri lakimiehiltä ja tuomareilta tarkistaa
Joo siis kyllä, jos sopuun ei päästä asioista niin aina voi riitauttaa.
Kyse oli vain siitä että lain mukaan jokaisella on oikeus muuttaa maassa minne ikinä haluaa, siihen ei tarvita lupaa toiselta huoltajalta koskaan.
Toivoisin että jokainen osaisi sopia asioista toisen huoltajan kanssa ja astella sitten sinne lastenvalvojalle tekemään sopuisasti paperitkin kuntoon. Paperit ovat tärkeät turvallisuudenkin kannalta mutta myös tärkeät esimerkiksi jos lapset ovat päivähoitoikäisiä tai jos saa etuuksia joihin elatuksen määrä vaikuttaa.
Pakollisia nekään eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Kun muuton kannalta ei päästä yhteisymmärrykseen, asia voidaan ratkaista viimekädessä käräjäoikeuden päätöksellä. Jos lähivanhempi vaihtaa lapsen asuinpaikkaa ilman etävanhemman suostumusta, etävanhemman ainoaksi keinoksi jää käytännössä se, että hän vaatii oikeusteitse määrättäväksi lapsen luokseen asumaan.
No minilexin sivuilla näin ja voi eri lakimiehiltä ja tuomareilta tarkistaa
Lisään vielä että tuo tilanne tarkoittaa käytännössä sitä että muuttaa ilmoittamatta, se jo kertoo että ei kuulosta niin hyvältä se tilanne. Normaalisti asiat puhutaan ja sovitaan jo ennen muuttoa kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Se siitä väärästä tiedosta taas. Vaikka ois täysi yksinhuolto niin tapaamisia ei saa pyrkiä estämään.
Ja vieraannuttaminen on lasta kohtaan vakavaa henkistä väkivaltaa
Äläpäs selitä, ette vain nyt ymmärrä asioita samalla tavalla joten käytöstapoja nyt hieman. Keskity edes ymmärtämään asiaa jota sinulle kerrotaan.
Eikö tuossa nyt ollut kyse että S on muuttanut Lappiin ilman isän suostumusta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa nyt ollut kyse että S on muuttanut Lappiin ilman isän suostumusta.
Se voi tietenkin olla mahdollista, en osaa vastata tuohon asiaan mitään mutta havaintojeni mukaan nykyisin annetaan paljon valheellista, harhaanjohtavaa tietoa jonka valossa tapellaan turhaan monesta asiasta tai tehdään päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyttää edellistä asianajajaa perherikkojaksi.
Jollain videolla kertoo että tämä asianajaja olisi kehottanut lopettamaan tubettamisen.Sit ihmiset suositteli hälle jotain hyvää asianajajaa. Hän oli kuulemma Slle sanonut ettei Suomesta löydy yhtään avustajaa Slle. Että tuomarit ei oo tehnyt virhettä.
Uskon tämän kaiken manipulaation. Käyttäkää järkeä ja luottakaa itseenne.
Minä en ottanut asianhoitajaa koska en tarvinnut, osaan puhua ja hoitaa asiani itsenäisesti. Tilanteeseen vaikutti tietysti se ettei sellainen ollut pakollinen, olen työtön eli siis raha mutta myös aika, minulla on nyt ollut lisäksi aikaa. En halunnut myöskään turhia välikäsiä vaikeuttamaan rehellisyyttäni.
Ethän osannut hoitaa asiaa jos edustit oikeudessa itse itseäsi ilman asianajajaa ja sinulle määrättiin valvotut tapaamiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain videolla kertoo että tämä asianajaja olisi kehottanut lopettamaan tubettamisen.Sit ihmiset suositteli hälle jotain hyvää asianajajaa. Hän oli kuulemma Slle sanonut ettei Suomesta löydy yhtään avustajaa Slle. Että tuomarit ei oo tehnyt virhettä.
Minä en ottanut asianhoitajaa koska en tarvinnut, osaan puhua ja hoitaa asiani itsenäisesti. Tilanteeseen vaikutti tietysti se ettei sellainen ollut pakollinen, olen työtön eli siis raha mutta myös aika, minulla on nyt ollut lisäksi aikaa. En halunnut myöskään turhia välikäsiä vaikeuttamaan rehellisyyttäni.
Ethän osannut hoitaa asiaa jos edustit oikeudessa itse itseäsi il
Osasinhan. Mikä tässä oli mielestäsi epäselvää? Tein kaiken vaaditun ja puhuin sen puitteissa mitä pystyin. Olet sen suhteen oikeassa että parempi varmasti olisi jos olisi asianhoitaja joka valehtelee puolestasi mutta minun ei nyt olisi edes kannattanut lähteä sellaiseen. Et ehkä ymmärrä kuinka tälläinen tilanne hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän osannut
Lisään että näyttelyähän tuo kaikki käräjäsaliteatteri oli. Tulipahan nähtyä ja koettua. Turhaa ajanhukkaa. Huomasin että tilanne oli vaivaannuttava kaikille, johtuu ehkä siitä että minut oli jätetty sivuun alun alkaen, sehän ei suinkaan ollut minun syyni.
Valvotut tapaamiset johtuivat siis siitä että lastensuojelu oli jo ihan alussa väittänyt että lapsillani on kotona välitön väkivallan uhka joka siis johtui näistä huoli-ilmoituksista joista jo kerroin. Käräjäoikeuden tuomari on nojannut tähän koska hän ei voi tietää terveysasioista ja hänen tulee luottaa lastensuojelun toimintaan. Tässä se syy on joten aika paljon minulta on vaadittu mutta ilmeisesti vain kiusanteon ja nöyryyttämisen vuoksi sillä millään mitä tekee, sanoo tai kertoo ei ole minkäänlaista positiivista vaikutusta asioihin. Ei siis minkäänlaista mahdollisuutta oikeasti vaikuttaa koska lastensuojelu ei tee muutoksia kun ovat tämän prosessin alulle panneet mutta samalla poistavat vastuutansa ja saavat pitkittyneen tilanteen näyttämään minun syyltäni. Tässäpä tämä nyt vielä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa tilanne mikä tahansa niin lasten nimiä ja arkaluonteisia asioita ei saa jakaa someen!
Aivan mahtavaa kun niin moni on samaa mieltä tästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa tilanne mikä tahansa niin lasten nimiä ja arkaluonteisia asioita ei saa jakaa someen!
Aivan mahtavaa kun niin moni on samaa mieltä tästä!
Mielipide on mielipide mutta jotakin täytyy tapahtua jotta tämä paska päättyy. Aivan sairasta toimintaa rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa kun niin moni on samaa mieltä tästä!Mielipide on mielipide mutta jotakin täytyy tapahtua jotta tämä paska päättyy. Aivan sairasta toimintaa rahan takia.
Toivotaan että päättyy. Eiköhän ne viranomaiset saa tuon tubettamisenkin päättymään. Kun on valvotutkin saaneet aikaseks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa kun niin moni on samaa mieltä tästä!Mielipide on mielipide mutta jotakin täytyy tapahtua jotta tämä paska päättyy. Aivan sairasta toimintaa rahan takia.
Toivotaan että päättyy. Eiköhän ne viranomaiset saa tuon tubettamisenkin päättymään. Kun on valvotutkin saaneet aikaseks
Päätetään samalla koko elämä. Eiköhän se olisi parempi niin. Kuka lähtee mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä vaikeissa huoltajuuskiistoissa vaikea saada lähestymiskieltoa. Tässäkin tilanteessa se olisi ehdottomasti paikallaan.
Vanhempi joka määrätty valvottuihin tapaamisiin ja menettänyt tiedonsaantioikeuden pyörii muka vahingossa niillä kulmilla missä tietää exän ja lasten liikkuvan päivittäin.
Vaikkei fyysistä uhkaa ole mut henkinen stressi suuri.
S kertonut että juoksevat häntä karkuun.
Yhdellä videolla kertoi, että esikoinen oli luokkansa kanssa menossa BurgerKingiin syömään. Niin tämä äiti pämähtää (muka sattumalta/tietoisesti) paikalle ja alkaa pitämään puhetta lapselleen luokan edessä. Nolaa täysin lapsensa koko luokan ja opettajan edessä. En muista missä videossa tämän kertoi, oli aika alkupään videoita, koska siitä on aikaa kun sen katsoin. Mutta hänen tarinaa kun kuunteli tästä niin ajattelin, että aivan sekomuija, sill
Kertoo videolla että oli saanut tietää että menevät tuonne. Oli sitten päättänyt mennä tapaamaan lasta sinne. Lukenut jonkun itse kirj runon tytöilleen koko luokan edessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä vaikeissa huoltajuuskiistoissa vaikea saada lähestymiskieltoa. Tässäkin tilanteessa se olisi ehdottomasti paikallaan.
Vanhempi joka määrätty valvottuihin tapaamisiin ja menettänyt tiedonsaantioikeuden pyörii muka vahingossa niillä kulmilla missä tietää exän ja lasten liikkuvan päivittäin.
Yhdellä videolla kertoi, että esikoinen oli luokkansa kanssa menossa BurgerKingiin syömään. Niin tämä äiti pämähtää (muka sattumalta/tietoisesti) paikalle ja alkaa pitämään puhetta lapselleen luokan edessä. Nolaa täysin lapsensa koko luokan ja opettajan edessä. En muista missä videossa tämän kertoi, oli aika alkupään videoita, koska siitä on aikaa kun sen katsoin. Mutta hänen tarinaa kun kuunteli
Kertoiko hän miksi on halunnut mennä sinne Burger Kingiin samaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä videolla kertoi, että esikoinen oli luokkansa kanssa menossa BurgerKingiin syömään. Niin tämä äiti pämähtää (muka sattumalta/tietoisesti) paikalle ja alkaa pitämään puhetta lapselleen luokan edessä. Nolaa täysin lapsensa koko luokan ja opettajan edessä. En muista missä videossa tämän kertoi, oli aika alkupään videoita, koska siitä on aika
Halunnut vain mennä. Ohi valvottujeb tapaamisen. Tekee niin kuin itse tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä videolla kertoi, että esikoinen oli luokkansa kanssa menossa BurgerKingiin syömään. Niin tämä äiti pämähtää (muka sattumalta/tietoisesti) paikalle ja alkaa pitämään puhetta lapselleen luokan edessä. Nolaa täysin lapsensa koko luokan ja opettajan edessä. En muista missä videossa tämän kertoi
Provosoiminen saattaa vaikuttaa kaikkeen aika paljon. Minäkin teen miten itse haluan ja joskus sitä tekee sitten myös vastoin muita. Onpahan tullut huomattua myös sekin että arvostaminen ei auta, silloin laskelmoidaan uudestaan tilanteita. Kaikesta saa tehtyä pahaa ja negatiivista halutessaan. Eipä tuollainen nyt paha ole, hirveätä kauhistelua kaikesta ja lasten elämillä leikkimistä. Ei sovi minulle ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vieraannuttaminen henkistäväkivaltaa.
Vieraannuttaminen pitää monta erilaista käyttäytymistä sisällään. Vanhempi saattaa vieraannuttaa esimerkiksi
puhumalla lapselle vain negatiivisia asioita toisesta vanhemmasta,
manipuloimalla lapsen ajatuksia eri tavoin,
herättämällä lapsessa aiheettomia pelkoja tai
estämällä lapsen ja toisen vanhemman tapaamiset ja yhteydenpidon. (turvakodin sivuilta)
Ja kun ei voi enää puhua negatiivista isästä (kun puheita tapaamisessa valvotaan) niin siirtyy tubeen puhumaan.
Näin vaikeissa huoltokiistoissa tuomarit nopeasti huomaa kumpi vanhempi aidosti haluaa lapselle hyvää elämää ja kumpi keskittyy vain exän mustamaalaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten Sari on hyvä äiti? Joo, hän osaa laittaa ruokaa, säänmukaiset vaatteet ja osaa leikkiä lastensa kanssa. Entä esim lasten elatus? Sarilla ei ole mitään ammattia eikä työtä. Entä hänen puheensa?
Suomessa on kuule tuhansia muualta tulleita kaapunaisia, joilla ei myöskään ole mitään työtä. Säänmukainen kaapu aina. Ja yh kelaa varten joten massii sataa..
Se siitä väärästä tiedosta taas. Vaikka ois täysi yksinhuolto niin tapaamisia ei saa pyrkiä estämään.
Ja vieraannuttaminen on lasta kohtaan vakavaa henkistä väkivaltaa