Terapeutin mielestä "ei ole syyllisiä"
Eli käyn traumaterapiassa erään läheisen minuun kohdistuneen henkisen v"ki"llan takia. Olen sinne hakeutunut sen takia, psykiatri on minut sinne osoittanut, kela on siihen minulle tukea myöntänyt. Terapeutti sanoi viimeksi minulle, että eihän meistä kumpikaan ole syyllinen.
Nyt tuntuu, että tuhlaan aikaa ja rahaa siellä. Miten niin ei ole syyllinen, jos toinen on kontrolloinut ja terrorisoinut, pelotellut ja uhkaillut? Jos tekisin itse niin, olisin syyllinen, ei mitään epäilystä.
Voinko hyötyä terapiasta, jos koen näin?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Tee itsellesi hyvää. Nyt ja jatkossa. That's it.
Ei vaan unohda oma hyvinvointisi ja ole katkera koko loppuelämäsi ajan, kantaen kaunaa niitä kohtaan jotka ovat sinua väärin kohdelleet. Älä ikinä päästä irti siitä kaunasta, vaan pidä siitä kaunasta kynsin-hampain-väkisin-kiinni hautaasi asti!
Eli pilaa oma ihan koko loppuelämäsi, kykenemättä päästämään irti menneisyytesi vääryyksistä. Muistele kaikkia kokemiasi vääryyksiä hautaasi asti.
Ei: ÄLÄ TEE NIIN ITSELLESI!
Tahdo hyvää itsellesi: opi päästämään irti menneestä. Mitä lujempaa menneeseen takerrut, sitä pahemmin mennyt sinut vetää veden alle, hukuttaa sinut merten syvyyksiin. Älä takerru. Päästä irti. Opi päästämään irti. Muutoin olet edelleenkin menneisyyden vanki. Muutoin olet edelleenkin niiden pahantekijöiden uhri.
Kenties pahantekijät kohtelivat sinua väärin 50 vuotta sitten. Mutta olet edelleenkin heidän uhrinsa, jos edelleenkin muistelet mitä he sinulle tekivät. Älä muistele. Vain siten vapautat itsesi uhrin asemasta. Menneisyyden muistosi tekevät sinusta uhrin yhä tänä päivänä. Joten: älä muistele.
Vierailija kirjoitti:
Terapeutit ovat rikkaiden vanhempien hulluja lapsia. Koulutus on vielä tosi hämärästi järjestetty. Ehkä koittaa saada sinut orjakseen.
Terapeutit ei ikinä (lue sana ikinä uudestaan) saa laittaa jotakuta toista syylliseksi asiaan (on se asia sitten mikä tahansa). Terapeutti ei saa ottaa mitään (lue mitään uudestaan) kantaa kyseessä olevaan asiaan.
Tee itsellesi hyvää. Nyt ja jatkossa. That's it.