Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitan tänään chilit itämään

Vierailija
11.01.2025 |

En ole moneen vuoteen kasvatellut, mutta jospa nyt olisi taas aika. Siemeniäkin on kertynyt useista kymmenistä lajikkeista, vaikea valinta tulossa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatatko niitä kesällä kasvihuoneessa vai missä ? Minulla on joka vuosi kova into kasvattaa chilejä, mutta sato on aina heikko. Ei ole kasvihuonetta. Ja tiedän, että ilman kasvihuonettakin voi onnistua hyvin

Mä olen lapsuudesta saakka kasvattanut chiliä olkkarin ikkunan laudalla. Eli siis paahteisella paikalla. Kaksi kasvia on ollut menossa ja pieniä chiliejä tulee runsaasti ja hyvän tulisia. Ihan näistä kaupan punaisista chileistä olen siemenet ottanut. > niistä kasvatetut ovat huomattavasti tulisempia kuin nuo alkuperäiset, jostain syystä.

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatatko niitä kesällä kasvihuoneessa vai missä ? Minulla on joka vuosi kova into kasvattaa chilejä, mutta sato on aina heikko. Ei ole kasvihuonetta. Ja tiedän, että ilman kasvihuonettakin voi onnistua hyvin

Ihan ulkona. Valitsemala lajikkeet oikein saa ihan hyvän sadon. Esim nuo rocotot pärjäävät ulkona tosi hyvin koska pitävät viileistä öistä. Eivät oikein muuten edes satoa.

Vierailija
24/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajikkeet valittu.

Rocopica cross, large. c.cardenasii x pubescens

Turbo Pube. c.pubescens

Jalapeno, White. c.annuum

Aji Cristal. c.baccatum

Vierailija
25/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja idätys idätyslautalla jääkaapin yläkaapissa.

Vierailija
26/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ledilamppu?

Vierailija
27/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina paikalliselta taimitarhalta taimena valmiina. Ihan turhaa ruveta itse turaamaan.

Kasvattaminen on parasta. Minä olen kasvattanut appelssiinipuun syömäni appelssiinin siemenestä.

Vierailija
28/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina paikalliselta taimitarhalta taimena valmiina. Ihan turhaa ruveta itse turaamaan.

Kasvattaminen on parasta. Minä olen kasvattanut appelssiinipuun syömäni appelssiinin siemenestä.

Elikö kauan? Minulla ei.

Vierailija
29/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan tulevalla viikolla inkiväärin kasvamaan. Siitä tulee kiva, bambua muistuttava, eksoottinen yli metrin korkuinen pensas. Ja lisäksi saa hemmetisti uutta inkivääriä ensi syksyksi.

Kertoisitko tarkemmin!

Vierailija
30/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lajikkeet valittu.

Rocopica cross, large. c.cardenasii x pubescens

Turbo Pube. c.pubescens

Jalapeno, White. c.annuum

Aji Cristal. c.baccatum

Hyviä lajikkeita valitsit. Rocopica mielenkiintoinen, en ole itse kasvattanut.

Vierailija
31/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan tulevalla viikolla inkiväärin kasvamaan. Siitä tulee kiva, bambua muistuttava, eksoottinen yli metrin korkuinen pensas. Ja lisäksi saa hemmetisti uutta inkivääriä ensi syksyksi.

Kertoisitko tarkemmin!

Mitä haluat tietää. Kasvaa hyvin sisällä ja kasvihuoneessa. Juurakkoa voi jakaa, jolloin saa aina vaan enemmän inkivääriä.

Vierailija
32/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aji Cristal on monikäyttöinen, teen siitä rouhetta ja jauhetta. Paljon parempaa kuin kaupan annumeista tehdyt chilirouheet.

Vierailija
33/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun tää taimikasvatuksen aika on taas aluillaan <3 

Vierailija
34/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpä muuta sano. Rocotot on jo vähän myöhässä, nuo muut ihan liian ajoissa. Tilaa kuitenkin on niin miksipä ei. Saapahan tuoreita chilejä jo keväästä tai alkukesästä.

Vierailija
35/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

chililöitä

Vierailija
36/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä muuta sano. Rocotot on jo vähän myöhässä, nuo muut ihan liian ajoissa. Tilaa kuitenkin on niin miksipä ei. Saapahan tuoreita chilejä jo keväästä tai alkukesästä.

Pitääkö kasvilamppua pitää koko ajan päällä, vai miten se toimii ?

Vierailija
37/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ajastimen päässä. Joku 12-16h kerralla, riippuu chileistä. Ovat siitä hyviä että monet laittavat lehdet riipuksiin kun ovat saaneet riittävän valomäärän. Kasvu tapahtuu sitten pimeän jakson ajalla, joten sitäkin tarvitaan.

Vierailija
38/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä päässä pidetä. Se voi olla ihan pöydällä.

Vierailija
39/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ajastimen päässä. Joku 12-16h kerralla, riippuu chileistä. Ovat siitä hyviä että monet laittavat lehdet riipuksiin kun ovat saaneet riittävän valomäärän. Kasvu tapahtuu sitten pimeän jakson ajalla, joten sitäkin tarvitaan.

Kiitos :)

Vierailija
40/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon, minä en mokomia kammotulisia kasveja huolisi. Chili ei sovellu Suomalaisten herkälle makuaistille. Polttakaa vain suunne ja vatsanne piloillee kun maistelette tuotoksianne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi