Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitan tänään chilit itämään

Vierailija
11.01.2025 |

En ole moneen vuoteen kasvatellut, mutta jospa nyt olisi taas aika. Siemeniäkin on kertynyt useista kymmenistä lajikkeista, vaikea valinta tulossa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun tää taimikasvatuksen aika on taas aluillaan <3 

Äläpä muuta sano. Rocotot on jo vähän myöhässä, nuo muut ihan liian ajoissa. Tilaa kuitenkin on niin miksipä ei. Saapahan tuoreita chilejä jo keväästä tai alkukesästä.

Pitääkö kasvilamppua pitää koko ajan päällä, vai miten se toimii ?

Minulla ajastimen päässä. Joku 12-16h kerralla, riippuu chileistä. Ovat siitä hyviä että monet laittavat lehdet riipuksiin kun ovat saaneet riittävän valomäärän. Kasvu tapahtuu sitten pimeän jakson ajalla, joten sitäkin tarvitaan.

Tuon pimeällä kasvamisen huomasin kun laitoin kameran kuvaamaan timelapsella. Valon aikaan ei tapahtunut mitään, mutta pimeällä heti kamala luikertelu.

Vierailija
42/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina paikalliselta taimitarhalta taimena valmiina. Ihan turhaa ruveta itse turaamaan.

Kasvattaminen on parasta. Minä olen kasvattanut appelssiinipuun syömäni appelssiinin siemenestä.

Minullapa lähti mustapippurista. Nyt voin olla siellä missä pippuri kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina paikalliselta taimitarhalta taimena valmiina. Ihan turhaa ruveta itse turaamaan.

Kasvattaminen on parasta. Minä olen kasvattanut appelssiinipuun syömäni appelssiinin siemenestä.

Minullapa lähti mustapippurista. Nyt voin olla siellä missä pippuri kasvaa.

Valehtelet. Mustapippuri ei ole kypsä marja, joten siitä ei voi kasvattaa mitään. Pippuri tarvitsee ihan oikeat siemenet. Kokeilin kerran enkä saanut niitäkään itämään.

Vierailija
44/44 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippuri hyppeli hyllyllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme