Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laittaa rajat tuttavalle joka soittelee jatkuvasti ja puhuu loputtomasti?

Vierailija
11.01.2025 |

En haluaisi ihan välejä laittaa poikki, mutta minulla ei ole aikaa siihen, että toinen soittaa joka päivä ja haluaisi puhua tuntikausia!

Miten kohteliaasti saa laitettua rajat? Jätän usein vastaamatta puheluun ja kun vastaan, niin yritän keksiä tekosyitä lopettamiselle. Onko mitään muita keinoja? Vai pitääkö vain todeta, että tämä tuttavuus ei toimi kun toinen ei tajua?

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Älä vastaa

2. sano, että nyt pitää lopettaa. On muuta tärkeää tekemistä / menoa

Vierailija
2/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vastaamasta. Tylyä, mutta onhan toi monologipaasaajakin tyly.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käly on samanlainen. Usein jätän vastaamatta.

Vierailija
4/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välillä olen myös suoraan sanonut, että esimerkiksi töissä on todella kiireiset pari viikkoa ja niiden aikana en todennäköisesti ehdi jutella puhelimessa. Mutta heti kun tämä aika on mennyt, niin sama jatkuva soittelu ja loputon puhetulva jatkuu.

Niin vain ei haluaisi laittaa kokonaan välejä poikki, mutta pakko jos tuttavuus alkaa viemään jatkuvasti enemmän kuin antaa.

Muilla samanlaisia kokemuksia, miten olette toimineet ja miten se on mennyt?

ap

Vierailija
5/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on mahdottomuus lopettaa kaveruus? Tykkäät kumminkin vaikket tykkää?

Vierailija
6/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käly on samanlainen. Usein jätän vastaamatta.

Onko hän loukkaantunut siitä vai pystyttekö pitämään ihmissuhteen kunnossa siitä huolimatta että jätät usein vastaamatta?

Ironisinta tässä tapauksessa on vielä se, että tämä tuttava valittaa jatkuvasti sukulaisistaan jotka käyttäytyvät juuri näin häntä kohtaan, eli soittelevat jatkuvasti ja pitävät tuntikausien monologeja. Ja miten se häntä ärsyttää. Tuntuu, että hän siirtää sitten tuon kuorman eteenpäin minulle.

ap

Vierailija
7/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, pidän henkilöstä mutta minulla ei ole näin paljon aikaa hänelle.

ap

Vierailija
8/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt vapaa-ajan puhelinta äänettömällä vuodesta 2008 asti. Suosittelen samaa muillekin.

Vierailija
9/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta puhelu lyhyeen, jos et jaksa seurustella. Miten lopetat puhelinmyyjän puhelun?

Vierailija
10/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi lopettaa, jos asiaan löytyy jokin toinen ratkaisu?

Vierailija
11/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta puhelu lyhyeen, jos et jaksa seurustella. Miten lopetat puhelinmyyjän puhelun?

Puhelinmyyjille sanon välittömästi: "Kiitos, mutta en ole kiinnostunut". Ja katkaisen puhelun. Sehän on helppoa, koska minun ei tarvitse miettiä loukkaantuuko puhelinmyyjä siitä, hän tekee työtään. Mutta tässä tilanteessa haluaisin pitää tuttavuuden yllä tiettyjen rajojen sisällä.

ap

Vierailija
12/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tälläinen soittelija läheinen. Viestitin hänelle, etten jaksa jatkuvasti puhua puhelimessa, mieluummin voidaan nähdä joskus kasvotusten. Kun muutaman kerran sanoi, niin nyt on soittelu loppunut.

Vierailija
13/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta mikään muu kuin lopettaa vastaaminen. Toisessa päässä on jonkinasteisessa kroonisessa häiriötilassa elävä ihminen, eikä silloin vihjailut tai puheet auta. Tiedän kokemuksesta. Siirtyy lopulta seuraavaan uhriin.

Vierailija
14/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohteliainta on suora puhe. Sekeät rajat. Sanot mitä oikeasti haluat, valehtelematta. Annat toiselle vastuun omista tunteistaan. Se on kohteliainta. 

Vierailija
15/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta sama ongelma. Miten lopetetaan loukkaamatta toista? Vai onko vain kestettävä suuttuminen yms? Ko hlö josta minä puhun on kyllä sellainen että puhuu sitten pitkin kyliä keksittyjä pahoja juttuja ja pikkupaikkakunnallahan osa rakastaa juoruja ja minä muualta tulleena olen mieluisa kohde maalitukselle, en millään jaksaisi lähteä tuollaiseen.

Vierailija
16/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rehellinen ja toimi niinkuin toivoisit itseäsi kohtaan toimittavan. Jos toinen osapuoli arvostaa ja rakastaa sinua, niin hänen tulee se rehellisyys ymmärtää ja arvostaa sitä.

Toivoisin itselleni sanottavan ihan rehellisesti:

- Tulin just töistä, väsyttää ja kotitöitä, voidaan vartti jutella, sitten menen suihkuun. Syön tässä samalla ei kai haittaa.

- Nyt on vähän paha paikka ja rankka viikko, soitellaanko lauantaina?

Olisi ihan kamalaa, jos joku, kenelle itse soitan, ei haluaisikaan oikeasti jutella kanssani!!  Mieluummin toivoisin, että sanottaisiin "mun pitää nyt mennä tekemään xx".

Vierailija
17/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kohteliainta on suora puhe. Sekeät rajat. Sanot mitä oikeasti haluat, valehtelematta. Annat toiselle vastuun omista tunteistaan. Se on kohteliainta. 

Mitenhän tuon sitten sanoittaisi? 

ap

Vierailija
18/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole rehellinen ja toimi niinkuin toivoisit itseäsi kohtaan toimittavan. Jos toinen osapuoli arvostaa ja rakastaa sinua, niin hänen tulee se rehellisyys ymmärtää ja arvostaa sitä.

Toivoisin itselleni sanottavan ihan rehellisesti:

- Tulin just töistä, väsyttää ja kotitöitä, voidaan vartti jutella, sitten menen suihkuun. Syön tässä samalla ei kai haittaa.

- Nyt on vähän paha paikka ja rankka viikko, soitellaanko lauantaina?

Olisi ihan kamalaa, jos joku, kenelle itse soitan, ei haluaisikaan oikeasti jutella kanssani!!  Mieluummin toivoisin, että sanottaisiin "mun pitää nyt mennä tekemään xx".

Tämä oli hyvä viesti, kiitos.

ap

Vierailija
19/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että nyt pitää lopettaa. 

Itse olen tällainen häirikkösoittelija. En loukkaannu, jos sanotaan, vaan ymmärrän hyvin. 

Vierailija
20/163 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että toinen ei tajua. Mutta sitten myös sanot, että kun sanot olevasi kiireinen pari viikkoa, hän hellittää ja sen jälkeen hän taas soittelee. Etkö huomaa, että hän nimenomaan kuuntelee sinua?

Jos sanot, että kahteen viikkoon et ehdi puhua, tietenkin hän ymmärtää, että sen jälkeen on taas "normaali" ja voit puhua joka päivä. Sinä olet päästänyt tilanteen tähän pisteeseen, ja hän ehkä luulee, että nautit jokapäiväisistä puheluista.

Oletat ilmeisesti, että hän jotenkin telepaattisestia tajuaisi mitä ajattelet. Mutta ehkä itse olet epäselvä. Opettele sanomaan puhelun venyessä, että nyt pitää lopettaa, sulla on tekemistä. Kyllä sen voi sanoa ihan noin vaan, eikä tarvitse miettiä loukkaantuuko toinen. Se on normaalia kommunikaatiota. 

Minusta et voi syyttää häntä, jos itse olet syynä tilanteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan