Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laittaa rajat tuttavalle joka soittelee jatkuvasti ja puhuu loputtomasti?

Vierailija
11.01.2025 |

En haluaisi ihan välejä laittaa poikki, mutta minulla ei ole aikaa siihen, että toinen soittaa joka päivä ja haluaisi puhua tuntikausia!

Miten kohteliaasti saa laitettua rajat? Jätän usein vastaamatta puheluun ja kun vastaan, niin yritän keksiä tekosyitä lopettamiselle. Onko mitään muita keinoja? Vai pitääkö vain todeta, että tämä tuttavuus ei toimi kun toinen ei tajua?

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat puhelimen pöydälle kaiuttimeen ja puuhaat samalla muuta.Siis jos ei suora puhe tehoa tai et viitsi.Työt ja vastaavat toki ihan hyvä tekosyy....

Vierailija
162/163 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain määrin tuntuu pahalta lukea näitä viestejä. Kaikki peräänkuuluttavat täällä niitä omia rajoja että kenellekään ei ole kukaan tilivelvollinen. Sitten toisaalta olen itse ollut opportunististen tyyppien kaveri niin vähän vaikea suhtautua sellaiseen. Eli ihmisiä joilla on paljon kontakteja ja esittävät läheistä ja hyvää kaveria kaikille, mutta aina jos A-luokan seuraa on saatavilla niin B-luokan kavereille voi tehdä oharit tai lähteä sovitusta tapaamisesta kesken pois.

Ja ihmiset jotka näin toimivat ovat vielä kaikista eniten jossain hyvän tyypin maineessa. Menee muuten todella pitkä aika kunnes tajuaa olevansa toiselle vähemmän tärkeä kaveri. Ja tästä syystä en nykyään enää syvennä uusia tuttavuuksia vaan oletan että kaikki haluavat vaan olla hyvänpäiväntuttuja.

Harmillinen keissi aloittajalla, mutta sekin harmittaa että sillä soittajalla ei välttämättä o

Tarkoitin tuossa ihmisiä jotka ovat ihan oikeasti luoneet olon että ollaan melko läheisiä. Soiteltiin jatkuvasti ja kyseltiin missä mentiin. Vuosia jatkui ja jossain vaiheessa silmät aukeni kun tajusin että nämähän näkevät minua vain silloin kun joku toinen seura ei ole saatavilla. 

Pidemmän päälle tällaisia ei kannata pitää kuin suunnilleen tuttavina, törmätään jos törmätään. Moni tekee sitä että pitää välejä hyvinkin lämpiminä, ehdottelee kaikkea yhdessä tehtävää ja bookkailee itselleen menoja jotka sitten kylmästi peruu jos samaan ajankohtaan ilmestyykin jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä aloittajalta: oletko max.30v? Nuoret eivät tutkitusti osaa toimia sosiaalisissa tilanteissa enää vaan viestiä pukkaa ja sitten päädytään kirjoittamaan ja haukkumaan se kamu joka ei osaa lukea ajatuksianne? Turpa auki ja sanotte, että ette nyt ehdi ja piste. Ei kannata draamailla olemattomasta ongelmasta. Pitkää ystävistänne kiinni. Niitä ei ole koskaan liikaa

Ystävien kohdalla olen itse huomannut, että laatu korvaa määrän.

I

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan