Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ PELLEILY TÄÄ TYÖNHAKU OIKEIN ON, ateriapalvelijan työhön videohakemus ?!

Vierailija
11.01.2025 |

1800e palkan takia en kyllä mitään videohakemusta ala tekemään, hohhoijaa nyt.

Töihin huutelijoille, olen kyllä töissä, haluan vaihtaa alaa tyystin, mutta joku raja nyt tavan matalapalkkaisten suorittavien töiden avoimien työpaikkojen kysymyksiin (ja vaatimuksiin), vai Auri Kananenko sitä pitää olla??

Kommentit (507)

Vierailija
461/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain Orionille liukuhihnatyöhön. Oli joku rekrytointifirma rekrytoimassa. Piti vastata videoilla tiettyihin kysymyksiin, siis itse kuvata videot vaikka metsässä, kotona, misä vaan. Sitten oli vielä rekryfirman kanssa haastattelu ja vielä Orionilla haastattelu. Ihan tyhmää. 

siis miten monimutkaista jonkun työnhakeminen voi olla! ihan turhaa ajanvievää ja säätämistä. ja lopuksi ei välttämättä kaiken tuon paskan jälkeen työllisty. video CV ei sovi tavalliselle työlle. pitää olla uutisankkuri tai toimittaja

Vierailija
462/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sua kannattaisikaan palkata, jos minkäänlaisen videohakemuksen tekeminen on mahdoton juttu.

Saattaa mennä aito duunari ohi tälläisestä perseilystä kun taas palkan saa se sirkus pelle joka ei tajua mistään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmeellistä tuossa on? Meilläkin teini teki mukisematta videohakemuksen 2 viikon kesätyötä varten. Ja sai paikan. On se kumma, että 16-vuotias teini pystyy tekemään videon, mutta ei oletettavasti täysi-ikäinen av-mamma.

Vierailija
464/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä pomo haluaa tarkastaa sun muodollisen pätevyyden tehtävään.

Muistakaa avonainen kaula-aukko, ja ankkahuulet. Taustalla voi jököttää vahingossa iso musta tekopenis, mutta sen ei ole sopivaa olla liian esillä.

Mieheltä hieman epäilyttävää.

Vierailija
465/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sua kannattaisikaan palkata, jos minkäänlaisen videohakemuksen tekeminen on mahdoton juttu.

Saattaa mennä aito duunari ohi tälläisestä perseilystä kun taas palkan saa se sirkus pelle joka ei tajua mistään mitään.

tavalliseen Duunarintyöhön ei tarvita mitään video cv:tä! enkä aio tehdä ikinä!

Vierailija
466/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmeellistä tuossa on? Meilläkin teini teki mukisematta videohakemuksen 2 viikon kesätyötä varten. Ja sai paikan. On se kumma, että 16-vuotias teini pystyy tekemään videon, mutta ei oletettavasti täysi-ikäinen av-mamma.

on se nyt eri asia olla teini kuin 40+ kokenut duunari! 

Vierailija
467/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset ihmiset nauttii pilkatessaan muita ihmisiä?

Kuka tässä pilkkaa ja ketä?

Ne, jotka ohjaavat työvoimatoimistoa toimimaan näin.

Rekrytoijat

Vierailija
468/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä korkeasti koulutetut arkielämästä täysin vieraantuneet pätemisen tarvettaan tyydyttävät tällaisia pelleilyjä keksii ja kehittelee, itse eivät oikeasta työstä mitää tiedä eivätkä ymmärrä mitä työnteko on.

Tai piruuttaan keksivät tällaisia ainoastaan kiusatakseen työnhakijoita.

Videohakemus vaikuttaa ERINOMAISELTA keinolta hakeutua eroon asennevammaisista jo heti rekryprosessin alussa. AP ja sinä olette todisteita tästä.

Aika moni päävikainen ihminen kykenee oikein hyvin esiintymään videolla. Itse luotan enemmän ihmisiin jotka lähtökohtaisesti eivät välitä tuon taivaallista somesta ja kännykkäkuvien ja videoiden kuvaamisesta. Esim. mun pomo on aivan loistava työssään, ihmisläheinen ja ihana, mutta vihaa esiintymistä eikä halua olla missään esillä.

Vierailija
469/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä korkeasti koulutetut arkielämästä täysin vieraantuneet pätemisen tarvettaan tyydyttävät tällaisia pelleilyjä keksii ja kehittelee, itse eivät oikeasta työstä mitää tiedä eivätkä ymmärrä mitä työnteko on.

Videohakemus vaikuttaa ERINOMAISELTA keinolta hakeutua eroon asennevammaisista jo heti rekryprosessin alussa. AP ja sinä olette todisteita tästä.

Aika moni päävikainen ihminen kykenee oikein hyvin esiintymään videolla. Itse luotan enemmän ihmisiin jotka lähtökohtaisesti eivät välitä tuon taivaallista somesta ja kännykkäkuvien ja videoiden kuvaamisesta. Esim. mun pomo on aivan loistava työssään, ihmisläheinen ja ihana, mutta vihaa esiintymistä eikä halua olla missään esillä.

Vähäsen kyl haiskahtaa miten muka pomotason duuniin pääsee ilman luontaisia esiintymislahjoja saati että olisi vieläpä LOISTAVA siin duunis..

Vierailija
470/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videohakemuksella on aika helppo rajata mm. (lisääntymisikäiset) naiset pois ja he, jotka eivät miellytä ulkonäöllisesti rekrytoijaa. Just saying. 

niin juu, nainen ei saa tulla raskaaksi kun heti laitetaan hakemus sivuun, mun mielestä toi aika hemmetin syrjivää! suomessa on kyllä työmarkkinat ärsyttävät, sitten kun on ikää 50+ töitä ei saa! ja jos nainen on 20-30+ niin lisääntyä ei saa. 

Vierailija
471/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos johonkin yksinkertaiseen työpaikkaan vaaditaan videohaastattelua, sanokaa että kiitos mutta ei kiitos ja haen parempia töitä.

Vierailija
472/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos johonkin yksinkertaiseen työpaikkaan vaaditaan videohaastattelua, sanokaa että kiitos mutta ei kiitos ja haen parempia töitä.

Toki jos tää on bonarihaku 4 pakollisen haun jälkee ni toki.

Mut 4 paikkaa on pakko hakee ja Videoi vaaditaa tosijjaa.

Vierailija
473/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videohakemuksella on aika helppo rajata mm. (lisääntymisikäiset) naiset pois ja he, jotka eivät miellytä ulkonäöllisesti rekrytoijaa. Just saying. 

niin juu, nainen ei saa tulla raskaaksi kun heti laitetaan hakemus sivuun, mun mielestä toi aika hemmetin syrjivää! suomessa on kyllä työmarkkinat ärsyttävät, sitten kun on ikää 50+ töitä ei saa! ja jos nainen on 20-30+ niin lisääntyä ei saa. 

Tämä! Monet sanoo, ettei tätä tapahdu enää tänä päivänä, mutta jokaiseen hakemaani paikkaan on palkattu mies. Työnjälkeä somessa ja markkinoinnin seuraamisen perusteella olisin ollut paljon ammattimaisempi ja parempi valinta kyseisiin tehtäviin.  

Vierailija
474/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa! On menny maailma ihmeelliseksi, kun suorittavaa työtä tekevien pitäisi olla amerikkalaistyyppisiä sujuvasanaisia itsensä myyntiin kykeneviä somemarkkinoinnin ammattilaisia. Nämä työnantajat saavat tällä toiminnallaan näyttämään vain itsensä typeriltä. Oletettavasti näissä firmoissa HR (tai usein ko. Rekryfirma) on täynnä parikymppisiä junnuja, joiden mielestä tällainen on normaaleja eivätkä ymmärrä, että luultavasti näillä keinoin saavat töihin juuri niitä, jotka eivät ko. Töihin sovi tai siellä pysy. Valkokaulushommissa näistä videoesittelytyperyyksistä on onneksi jo luovuttu. Ehdotan, että suomalaiset työnhakijat alkavat boikotoimaan näitä hakuja. Kun kukaan ei hae videoesittely- ja muiden typerien valintamenettelyjen työpaikkoihin, jossain vaiheessa niiden tulee loppua. Rekryfirmojen ja HRien tulisi nostaa samalla osaamisensa ja ymmärryksensä tasoa valintamenettelyistä ja siitä, millaiset ihmiset mihinkin hommaan sopivat.

Tulee mieleen kuin työnantajat hakisivat näiden videoiden avulla vain tietyn ulkonäkökriteerien täyttäviä eli hyvännäköisiä tekijöitä alaisuuteensa.

Vierailija
475/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on se nyt eri asia olla teini kuin 40+ kokenut duunari! 

Tottakai se on eri asia. Mutta miksei 40+ duunari voi tehdä videohakemusta?

Vierailija
476/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä realisoituu jutuissa, joissa "luotettava" vuokralainen tuhoaa asunnon.

Ihan lähipiirissä tiedän tilanteita, jossa vuokralaisehdokas on esiintynyt oikein edukseen haastattelussa/ asuntokatselmuksessa, mutta jätti lähes alusta asti vuokrat maksamatta. Kun asia vedettiin oikeuteen, ilmeni että henkilö oli toiminut näin useita kertoja. Tunnen myös ihmisen, joka on jättänyt aina vuokrat maksamatta, saanut silti puhuttua aina uuden asunnon itselleen vapailla markkinoilla.

Se, että joku on kivanoloinen ja luonteva videolla, kertoo vain siitä, että hän osaa esiintyä. Huom. Narsistit ja psykopaatit ovat juuri tässä taitavia. Mutta kertooko se lopulta mitään luotettavuudesta, työmotivaatiosta, työtaidoista, oma-aloitteisuudesta..

Vierailija
477/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi pääsee ilman videoita, varastotyöntekijäksi ei. 

Vierailija
478/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kokki? 🖤

Kannattaisiko moisella asenteella 💯 lopettaa rafloissa käyminen? 

Ei sinunkaan tarvitse kärsiä, kun näet "palvelijoita". =))

Vierailija
479/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kauan matalapalkkaisella keittiöalalla työskennelleenä parhaat työntekijät ovat poikkeuksetta olleet hiljaisia introverttejä,joten ainakaan ruokapalvelualalle haettaessa nuo videohakemukset eivät takaa että valituksi tulee paras hakija vaan ennemminkin paras esiintyjä jolla ei itse työn kanssa ole mitään tekemistä.

Vierailija
480/507 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kauan matalapalkkaisella keittiöalalla työskennelleenä parhaat työntekijät ovat poikkeuksetta olleet hiljaisia introverttejä,joten ainakaan ruokapalvelualalle haettaessa nuo videohakemukset eivät takaa että valituksi tulee paras hakija vaan ennemminkin paras esiintyjä jolla ei itse työn kanssa ole mitään tekemistä.

Itse olen tuota lähinnä vaan alussa. Siis hiljaisempi intro. Oikeasti olen ehkä ambivertti, mutta harva jaksaa tutustua kunnolla. 

Aika sääli ja harmi, että se vaikuttaa myös työnsaantiin negatiivisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi