Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ PELLEILY TÄÄ TYÖNHAKU OIKEIN ON, ateriapalvelijan työhön videohakemus ?!

Vierailija
11.01.2025 |

1800e palkan takia en kyllä mitään videohakemusta ala tekemään, hohhoijaa nyt.

Töihin huutelijoille, olen kyllä töissä, haluan vaihtaa alaa tyystin, mutta joku raja nyt tavan matalapalkkaisten suorittavien töiden avoimien työpaikkojen kysymyksiin (ja vaatimuksiin), vai Auri Kananenko sitä pitää olla??

Kommentit (507)

Vierailija
41/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on menty kun ei nuorisolta voi enää odottaa kirjoitustaitoa. 

Ei vaan halutaan karsia ujot, vanhat ja rumat.

Vierailija
42/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mukana yhdessä rekrytointiprosessissa, jossa piti ensin lähettää CV, täyttää perinteinen hakemus ja vastata videolla muutamiin kysymyksiin. Tämän jälkeen osa hakijoista kutsuttiin ryhmähaastatteluun. Hakukriteereinä oli, että täytyy täyttää vuorotteluvapaan sijaisuuden ehdot. Tulin lopulta valituksi tähän osa-aikaiseen ja määräaikaiseen tehtävään. Jouduin kieltäytymään koko hommasta, koska niin huonolla palkalla en olisi tullut toimeen! Tein tarkat laskelmat siitä, paljonko olisi jäänyt käteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sua kannattaisikaan palkata, jos minkäänlaisen videohakemuksen tekeminen on mahdoton juttu.

On hyvä juttu, ettei palkata, jos on ollut työnantajan toive tällainen videon teko.

Mahtavaa! Molemmat voittivat.

Vierailija
44/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä korkeasti koulutetut arkielämästä täysin vieraantuneet pätemisen tarvettaan tyydyttävät tällaisia pelleilyjä keksii ja kehittelee, itse eivät oikeasta työstä mitää tiedä eivätkä ymmärrä mitä työnteko on.

Tai piruuttaan keksivät tällaisia ainoastaan kiusatakseen työnhakijoita.

Videohakemus vaikuttaa ERINOMAISELTA keinolta hakeutua eroon asennevammaisista jo heti rekryprosessin alussa. AP ja sinä olette todisteita tästä.

Miltä näyttäisi esimerkiksi siivoojan työhön hakevan videohaastattelu? Kerro, niin voin oppia.

Esimerkiksi näin:

Mervi tässä moi!

"Haen Duunitori.fissä yrityksenne ilmoittamaa siivoojan paikkaa pohjoishelsingin toimipisteessänne. Aiemmin olen ollut toimitilahuoltajana SOLLilla Vantaan Tikkurilassa kaksi vuotta ja sitä ennen toimin aulaemäntänä Sokos hotellilla Espoossa. Tulen mielelläni henkilökohtaisesti keskustelemaan kanssanne lisää mahdollisista tehtävissä yrityksessänne. Yhteystietosi ja CV:ni seuraavat tämän hakemuksen liitteenä. Kuulumisiin, heippa!"

Ei sen tarvitse tämän kummempi olla, puolen minuutin homma.

T. Rekryukko

Vierailija
45/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää edes hae näihin paikkoihin, joihin halutaan videoesittelyt ja rekrytointi koostuu jostain viidestä eri vaiheesta. Pitäkää tunkkinne. 

Sama. Mä näen videohakemukset (suorittaviin töihin) niin, että  ne on alttiita subjektiivisille arvioille, kuten ulkonäölle tai esiintymistavalle, mikä ei ole välttämättä relevanttia siivoojan työssä.

Vierailija
46/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivaan työpaikkailmoitukseen, johon ei ole tiukkoja ennakkovaatimuksia, voi tulla satoja hakemuksia. Aikamoinen työ käydä ne läpi, ja pohtia, onko hakija edes tosissaan, vai lähettikö vakiohakemuksen. Jos tulvaa voi vähentää vaikka pyytämällä videota, niin keino on loistava.

Vierailija
47/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkaltainen sirkustelu on tehty ainoastaan sitä varten että hr-hörhöt ja rekryfirmat tekevät itsensä muka jotenkin tärkeiksi. Hr on monessa firmassa pahin haittatekijä. Taidettiimpa Nokiakin tuhota lähtökohtaisesti nimenomaan hr:n johdosta. Oikeasti paras rekrytoija on työntekijä joka tuntee työtehtävän ja osaa kysyä oikeita kysymyksiä osaamisen kartoittamiseksi

Kaikkiin töihin on järjetön määrä.hakijoita. Jollain nopealla keinolla ne hakemukset pitää kysellä. Satoja hakemuksia johonkin suorittavaan työhön. Oikein hyvä keino on  videohaastattelu. Minuutin esittelyt on nopeasti katsottu. 

Nyt on niin vaikeat ajat ja surullista nuorille, ettei töitä saa. Eteenpäin pääsevät hyvin esiintyvät tyypit.

Vierailija
48/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä korkeasti koulutetut arkielämästä täysin vieraantuneet pätemisen tarvettaan tyydyttävät tällaisia pelleilyjä keksii ja kehittelee, itse eivät oikeasta työstä mitää tiedä eivätkä ymmärrä mitä työnteko on.

Videohakemus vaikuttaa ERINOMAISELTA keinolta hakeutua eroon asennevammaisista jo heti rekryprosessin alussa. AP ja sinä olette todisteita tästä.

Miltä näyttäisi esimerkiksi siivoojan työhön hakevan videohaastattelu? Kerro, niin voin oppia.

Esimerkiksi näin:

Mervi tässä moi!

"Haen Duunitori.fissä yrityksenne ilmoittamaa siivoojan paikkaa pohjoishelsingin toimipisteessänne. Aiemmin olen ollut toimitilahuoltajana

Tuo nyt ei kiinnostaisi ketään. 

Vierailija
49/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä firmassa joka haluaa videohakemuksen on jotain muutakin pielessä. Esim kytätään tekemisiä liiankin tarkkaan, joustamattomuus, hierarkinen työkulttuuri yms. Kierrän kaukaa ja omasta ahkeruudesta se ei ole kiinni. Aina saanut kehuja työpanoksestani. 

Vierailija
50/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää edes hae näihin paikkoihin, joihin halutaan videoesittelyt ja rekrytointi koostuu jostain viidestä eri vaiheesta. Pitäkää tunkkinne. 

Sama. Mä näen videohakemukset (suorittaviin töihin) niin, että  ne on alttiita subjektiivisille arvioille, kuten ulkonäölle tai esiintymistavalle, mikä ei ole välttämättä relevanttia siivoojan työssä.

Sun kannattaisi perustaa oma siivousalan yritys. Saisit noudattaa siten omia rekrytointimenetelmiäsi. Varmaan keksisit hetkessä, miten suoritat rekryt tehokkaasi (niin, ettei se vie viikkoja aikaa sinulta) ja ilman kalliita virheitä.

Vierailija
51/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmassa oli kerran yksi keski-ikäinen huoltomies, suomalainen mies. Kolmen kuukauden aikana en kuullut hänen koskaan sanovan mitään. Ensimmäisen viikon ajan aamuisin häntä pukkarissa tervehdin, saamatta sanaakaan vastaukseksi. Ennen koeajan loppua hänen kohtalonsa oli koeaikaapurku.

Kyllä edes alkeelliset puhelahjat on edellytys hyvinkin monessa duunarihommassa.

Vierailija
52/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nopeasta, videohakemuksen kanssa rekryyn menee silti 1-2kk vähintään aina.

Vierailija
53/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaisi perustaa oma siivousalan yritys. Saisit noudattaa siten omia rekrytointimenetelmiäsi. Varmaan keksisit hetkessä, miten suoritat rekryt tehokkaasi (niin, ettei se vie viikkoja aikaa sinulta) ja ilman kalliita virheitä.

Minä olen kylläkin töissä, ja olen aina päässyt ilman videohaastattelua hakemaani työhön. 

Vierailija
54/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki arviot on subjektiivisia. Ei niitä siivoustaitoja käytännössä testata missään. Työssä pärjäämiseen tarvitaan sen verran puhetaitoa, että.osaa esitellä itsensä.ja kertoa mitä osaa.

Nyt kilpailu on kovaa ja moni ihan hyvä siivooja jää ilman työtä, se on tämän hallituksen kurjistamisen seuraus. Työttömyys kasvaa ja kilpailu työpaikoista on kovaa.

Vierailija
55/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi näin:

Mervi tässä moi!

"Haen Duunitori.fissä yrityksenne ilmoittamaa siivoojan paikkaa pohjoishelsingin toimipi

Ohittaa se ainakin satavarmasti ne tyypit, jotka eivät laita videotervehdystä, vaikka sitä ilmoituksessa nimenomaan pyydetään.

T. Rekryukko 

Vierailija
56/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset ihmiset nauttii pilkatessaan muita ihmisiä?

Mitä pilkkaamista tässä on? Myyntityö jos mikä vaatii oma-aloitteisuutta, reippautta ja omien kykyjensä esiintuomista. Nykyään myyjiltä vaaditaan myös tulosvastuuta eikä enää pelkkä kassan takana seisominen riitä. Miten voi olla ongelma tehdä videota itsestään? Luulisi olevan helpompaa jopa puhua kameralle kuin tuijottaville silmäpareille. 

Vierailija
57/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan habituksen ja ulosannin perusteella päätellä asioita, mitä jostain tekstistä ei voi. Tietyissä hommissa on myös aivan varmasti ns. naamaraja. 

Vierailija
58/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkaltainen sirkustelu on tehty ainoastaan sitä varten että hr-hörhöt ja rekryfirmat tekevät itsensä muka jotenkin tärkeiksi. Hr on monessa firmassa pahin haittatekijä. Taidettiimpa Nokiakin tuhota lähtökohtaisesti nimenomaan hr:n johdosta. Oikeasti paras rekrytoija on työntekijä joka tuntee työtehtävän ja osaa kysyä oikeita kysymyksiä osaamisen kartoittamiseksi

Kaikkiin töihin on järjetön määrä.hakijoita. Jollain nopealla keinolla ne hakemukset pitää kysellä. Satoja hakemuksia johonkin suorittavaan työhön. Oikein hyvä keino on  videohaastattelu. Minuutin esittelyt on nopeasti katsottu. 

Nyt on niin vaikeat ajat ja surullista nuorille, ettei töitä saa. Eteenpäin pääsevät hyvin esiintyvät tyypit.

Algoritmit ja tekoäly tekee työt, turha on rekryväen videohakemusta puolustella duunarin töihin.

Vierailija
59/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin mukana yhdessä rekrytointiprosessissa, jossa piti ensin lähettää CV, täyttää perinteinen hakemus ja vastata videolla muutamiin kysymyksiin. Tämän jälkeen osa hakijoista kutsuttiin ryhmähaastatteluun. Hakukriteereinä oli, että täytyy täyttää vuorotteluvapaan sijaisuuden ehdot. Tulin lopulta valituksi tähän osa-aikaiseen ja määräaikaiseen tehtävään. Jouduin kieltäytymään koko hommasta, koska niin huonolla palkalla en olisi tullut toimeen! Tein tarkat laskelmat siitä, paljonko olisi jäänyt käteen. 

Eli mielummin otit karenssia ja jäit työttömäksi?

Vierailija
60/507 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä firmassa joka haluaa videohakemuksen on jotain muutakin pielessä. Esim kytätään tekemisiä liiankin tarkkaan, joustamattomuus, hierarkinen työkulttuuri yms. Kierrän kaukaa ja omasta ahkeruudesta se ei ole kiinni. Aina saanut kehuja työpanoksestani. 

Tämä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän