Kenen uskot murhanneen Jukka S Lahden?
Kerro mielipiteesi? Kiinnostaisi tietää kuinka moni uskoo murhaajan olleen Anneli? Tai vaihtoehtoisesti kuka muu se voisi olla? En usko itse, että tämä murha selviää koskaan.
Kommentit (3644)
Oletetaan. Anneli kertoi ensimmäisessä tunnustuksessaan riidasta jossa Jukka painoi hänet pöytää vastaan. Ainoa pöytä jossa ei ole kamaa on keittiössä eli olivat riidelleet siellä? Ehkä J lähti ulos tuulettumaan tai hakemaan autosta jotain. A painaa ulko-oven kiinni ja jukka ei pääse sisään. J Kiertää terassille ja hakee sieltä varastosta, jonka ovi oli poliisin mukaan auki, kas kummaa, jotain millä saa ikkunan rikki jotta saa terassin oven auki, siitä lukosta. Oliko kädessä viiltojälkiä tai lasista tulleita naarmuja. Pääsee sisälle ja lapsi tulee paikalle kun Anneli on peiton alla piilossa kun on kylmä kun Jukka avasi sen oven. Sen saman oven kautta pääsee sitten juoksentelemaan vaikka minne ennen kuin oven lasi rikotaan lopullisesti. Jukkahan toi välineet mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Naakka julkaisee tuossa ihmisten nimiä, joita on epäilty. Ja sitten nämä fanit levittelee heidän tietojaan netissä.
Siis nämä tiedot ovat kaikki sellaisia, joita on käsitelty iltapäivälehdissä, Alibissa, iltauutisissa, tuon Joopin itse kirjoittamissa, julkisissa kirjoissa sekä niissä parissa muussa asiasta kerrotussa kirjassa. Ai niin, ja toki myös Auerin kirjoittamissa kirjoissa ja blogeissa. Nämä ovat aivan julkisia lähteitä. Käsite taitaa olla sinulle vieras? Sinulla taitaa olla sellainen primitiivinen pelko, että kun ihmiset saavat lisää tietoa, jokin muuttuu tässä maailmassa. Joskus niin käykin. Minulle tärkeämpää on, että ihmiset hahmottavat, miten sekava ja monipolvinen vyyhti tämä on ollut.
Ongelma on vaan se että nyt ihan täysin syyttömiä ihmisiä tuodaan vyyhtiin ja te kotiäidit ette ymmärrä mistään mitään. Esim just tämä Joop Case. Ei mitään mahdollisuuksia et olisi tekijä ainakaan Annelin kertoman perusteella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan itse kasarin lapsena, että Nikeissa olisi ollut tällaisen mahdollisen w-kuvion muodostama pohja. Mutta asiahan on kaiketi melko helppo selvittää.
No selvitäppä itse kun on noin hyvä muisti. Poliisin tutkijan mukaan kengän koko on pohjan valmistajalta selvitetty. Mutta Naakka varmaan tietää paremmin kun näkee kuraakin lattian täynnä.Noin silmämääräisesti varmaan kokokin menee väliin 45 - 48?
Kokohaitari on eri arvioiden mukaan ollut peräti 41 - 46, jois oikein muistan. Jotkut minfossa mittailivat valokuvien perusteella mutta en muista, mikä oli konsensus siellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Naakka julkaisee tuossa ihmisten nimiä, joita on epäilty. Ja sitten nämä fanit levittelee heidän tietojaan netissä.
Siis nämä tiedot ovat kaikki sellaisia, joita on käsitelty iltapäivälehdissä, Alibissa, iltauutisissa, tuon Joopin itse kirjoittamissa, julkisissa kirjoissa sekä niissä parissa muussa asiasta kerrotussa kirjassa. Ai niin, ja toki myös Auerin kirjoittamissa kirjoissa ja blogeissa. Nämä ovat aivan julkisia lähteitä. Käsite taitaa olla sinulle vieras? Sinulla taitaa olla sellainen primitiivinen pelko, että kun ihmiset saavat lisää tietoa, jokin muuttuu tässä maailmassa. Joskus niin käykin. Minulle tärkeämpää on, että ihmiset hahmottavat, miten sekava ja monipolvinen vyyhti tämä on ollut.
Siis tämän hollantilaisen nimi on julkaistu iltapäivälehdissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kaiken kruunaa se että osa ihmisistä ei sovi Annelin antamiin super tarkkoihin tuntomerkkeihin olleenkaan. Ja tää yks mikä huutelee kylillä " fysioterapia" murhanneensa Jukan on varmaan just ihan hiton uskottava epäilty.
Fysioterapeutti ei murhannut Jukkaa tietenkään. Vaan fysioterapeutille jokin asiakas vihjaili olevansa teon tekijä. Poliisi ei uskonut fysioterapeuttia. Siihen liittyi jokin kummallinen yksityiskohta, jonka mukaan hän olisi tehnyt samanlaisia tappajavihjauksia myös joista aiemmista asiakkaistaan jo kauan ennen murhaa liittyen muihin juttuihin. Tämä nainen ehti kuolla ennen kuin häneen itseensä liittynytt syytettä alettiin oikeudessa puida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekavan ja momipolvisen tästä ovat tehneet vain Annelistit.
Kaikki tutkintalinjat on viety niin pitkälle kuin mahdollista. Vain vaimo vietiin oikeuteen. Neljästi.
Todisteet puuttuivat, koska esitutkinta oli tehty huolimattomasti.
In dubio pro reo, sed cor testatur.
Vierailija kirjoitti:
``Piilotettiinko sekin sinne pakastelokeroon? Kuidun lähdettä ei löydetty talosta.``
Ei sisältä
Ahah, että kuidun lähdet löydettiin tai piilotettiin ulos? No hyvä, kerrotko vielä että minne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annelin tuntomerkit: iso maha ja isot huokoset ja silmät lähellä toisiaan.Nämä siis pimeässä huomioidut.
Nyt ei kyllä mennyt oikein. Tuntomerkit oli: Isokokoinen ja keski- ikäinen, tavallisen näköinen, pukeutunut tyköistuviin tummiin vaatteisiin, vatsakas muttei ylipainoinen., kasvoista vain keskiosa näkyvillä. Liikkui ketterästi. Silmät pikemminkin etäällä toisistaan kun lähekkäin.
Puhut itsestäsi. Viesti 3188, sivu 160.
Hyvä tää kirjoittaja mikä ei osaa lainata näitä viestejä 😂. Poliisi vois selvittää tämänkin henkilöllisyyden.
Kilautappa sille Porin päätutkijalle asiasta. Voipi vaikka innostua kuuntelemaan vaikka ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kaiken kruunaa se että osa ihmisistä ei sovi Annelin antamiin super tarkkoihin tuntomerkkeihin olleenkaan. Ja tää yks mikä huutelee kylillä " fysioterapia" murhanneensa Jukan on varmaan just ihan hiton uskottava epäilty.
Fysioterapeutti ei murhannut Jukkaa tietenkään. Vaan fysioterapeutille jokin asiakas vihjaili olevansa teon tekijä. Poliisi ei uskonut fysioterapeuttia. Siihen liittyi jokin kummallinen yksityiskohta, jonka mukaan hän olisi tehnyt samanlaisia tappajavihjauksia myös joista aiemmista asiakkaistaan jo kauan ennen murhaa liittyen muihin juttuihin. Tämä nainen ehti kuolla ennen kuin häneen itseensä liittynytt syytettä alettiin oikeudessa puida.
Fysioterapeutin lausunto on Pekka Lehdon dokumentin DVD-julkaisussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai Joop. Mies on varmaan ainakin 195cm pitkä. Ei mahdu mitenkään järkevästi jostain 120cm/58cm levyisestä lasista läpi 😂
Mahtuuhan helposti kuin taivuttaa ylävartaloa. Ihminen menee yllättävän kapeasta raosta. Se, mikä ei puolla tämän henkilön syyllisyyttä lainkaan, on se, että hän kirjoitti peräti kaksi kirjaa kokemuksistaan. Ei kai kukaan surmaaja nyt sellaista tekisi. Hän on vain kiinnostava esimerkki siitä, mitä kaikkia henkilöitä tähän saagaan liittyy.
Murha ei ole kiinnostava. Anneli ei ole kiinnostava. Juttu on selvä.
Jukka S. Lajden muistoa kunnioittaen.
Murhaajan heikkoutta syvästi halveksuen.
In dubio pro reo, sed cor testatur.
Vierailija kirjoitti:
Annelin tuntomerkit: iso maha ja isot huokoset ja silmät lähellä toisiaan.Nämä siis pimeässä huomioidut.
Tähän kyllä sopisi tällainen tapaus:
12.11.2007: Iltasanomat kirjoittaa jutun: Ulvilan surmasta etsitään pubitappelijaa. Pari viikkoa ennen surmaa paikallisessa Wanhakylän pubissa oli tuntematon mieshenkilö käynyt erään Luvatalla töissä olleen Jukka-nimisen henkilön kimppuun. Mies oli kuullut ko. Jukan nimen ja työpaikan ja alkanut ensin tuijottaa. Mennyt sitten ulos, ja hyökännyt myöhemmin pihamaalla
luvatalaisen kimppuun pubin sulkeutumisaikaan klo 02, alkaen kuristaa. Sivulliset olivat menneet väliin ja mies oli lähtenyt karkuun, poistuen itään päin kohti omakotitaloalueita (idän suunnassa on myös Palonpään asuinalue ja Tähtisentie). Poliisi kertoo myöhemmin 2010, ettei asian katsottu liittyvän surmaan. Miehen henkilöllisyys ei ole selvinnyt. Hän oli tuntomerkkien mukaan noin 30-40-vuotias, yli 180-senttinen, roteva ja vatsakas. (Naakka, 277)
Missään ei kieltämättä ole sanottu, ainakaan minun näkemäni mukaan, miksi Anneli pystyi näkemään henkilön noin tarkasti. Joskus puhutaan siitä, että oli ihan pimeään, jotkut puhuvat hyökkääjän taskulampusta, välillä annetaan ymmärtää, että valot olivat päällä. Pakko ne ainakin keittiössä oli olla, eihän anneli olisi voinut nähdä näpytellä numeroita luuriin
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi lapsi oli kysynyt miks TE rikkositte sen ikkunan. Olen ymmärtänyt että tässä vaiheessa Jukka oli elossa ja hupun olisi pitänyt olla riistämässä henkeä. Veitsellä tökkiminen aiheuttaa kipua ja yleensä sellainen kuuluu äännähdyksinä. Lapsi ei huomannut tässä vaiheessa ketään perheen ulkopuolista.
Et sinä voi tosissasi pitää kuulustelupöytäkirjaan kirjattua koko hela totuutena tilanteesta. Lapsi puhuu huonosti näistä asioista. Enempää ei voi vaatiakaan, mutta hänellä kuten useimmilla muillakin, se sanomisten tarkkuus on kaukana tarkasta kuvailusta. Tässä Amandan lausumaa mm. Mää heräsin kun pakkanen paukku tai jotain ja äiti tai iskä kirku ja mää menin kattomaan ja siel oli paljon lasinsiruja, mää olisin laittanu valot mut siellä oli niin paljon niitä sirpaleita. Sit mää menin takas huoneeseeni ja olin siel pari minuuttia viis, seittemän ja sit mää tulin takasin kattomaan ja sit iskä oli jo lattialla, iskä oli jo varmaan kuollu. Koita nyt tuollaisista hahmottaa, mitä kaikkea lapsi näki, jätti näkemättä, tulkitsi nähneensä. Jossain oli selitetty se, missä tilanteessa lapsi sanoi tuon miks TE... se olis jossain myöhemmässä kuulustelussa tai tilanteessa, jossa pohdittiin jotain tilanteeseen liittyvää. Se pitäisi jonkin selostaa se koko tilanne, johon tämä kommentti oli vastaus. Siinä oli jokin juttu, minkä takia se ei ollut yhtään sama asia kuin irrotettuna lauseena.
"Miten mikroskooppinen kuitu lentelee verhokankaan läpi niin, että sitä löytyy enemmän oven alareunasta kuin itse verhosta?"
Kai siksi että se on nimenomaan mikroskooppista? Muutkin kuidun ominaisuuden ehkä vaikuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tämän hollantilaisen nimi on julkaistu iltapäivälehdissä? ehkä niissäkin, mutta hän itse kirjoitti aiheesta kaksikin kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12.11.2007: Iltasanomat kirjoittaa jutun: Ulvilan surmasta etsitään pubitappelijaa. Pari viikkoa ennen surmaa paikallisessa Wanhakylän pubissa oli tuntematon mieshenkilö käynyt erään Luvatalla töissä olleen Jukka-nimisen henkilön kimppuun. Mies oli kuullut ko. Jukan nimen ja työpaikan ja alkanut ensin tuijottaa. Mennyt sitten ulos, ja hyökännyt myöhemmin pihamaalla
luvatalaisen kimppuun pubin sulkeutumisaikaan klo 02, alkaen kuristaa. Sivulliset olivat menneet väliin ja mies oli lähtenyt karkuun, poistuen itään päin kohti omakotitaloalueita (idän suunnassa on myös Palonpään asuinalue ja Tähtisentie). Poliisi kertoo myöhemmin 2010, ettei asian katsottu liittyvän surmaan. Miehen henkilöllisyys ei ole selvinny
Onko tämä tämän päivän satuhetki. Eilen K-raudasta ostettu sorkkarauta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luvatalaisen kimppuun pubin sulkeutumisaikaan klo 02, alkaen kuristaa. Sivulliset olivat menneet väliin ja mies oli lähtenyt karkuun, poistuen itään päin kohti omakotitaloalueita (idän suunnassa on myös Palonpään asuinalue ja Tähtisentie). Poliisi kertoo myöhemmin 2010, ettei asian katsottu liittyvän surmaan. Miehen henkilöllisyys ei ole selvinny
Aiemmin tässä ketjussa keskusteltu, että miksi valot on ollut päällä siihen aikaan. Nyt sitten käännetään sekin toisin päin toisessa kohtaa. Ok, hyvä selvitys, mutta
Vierailija kirjoitti:
"Miten mikroskooppinen kuitu lentelee verhokankaan läpi niin, että sitä löytyy enemmän oven alareunasta kuin itse verhosta?"
Kai siksi että se on nimenomaan mikroskooppista? Muutkin kuidun ominaisuuden ehkä vaikuttaa
Kyllä minulla on helposti likaa kynnyslistojen päällä ja siitä nousten ylöspäin. huomaa kun pyyhkii rätillä. Rikotusta ovenlasista oli vielä ilmavirtaa. Lisäksi staattisen sähkön vaikutus
Anneli on syytön ja sillä sipuli!