Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä neuvoksi kun miestä kritisoi mistään (vaikka täysin aiheesta) niin alkaa aina sama laulu

Vierailija
10.01.2025 |

En tee mitään oikein! Mitään en osaa tehdä kunnolla!

Vaikka siis ihan vaan mainitsisi jostain, on äärimmäisen herkkä ja heti alkaa toi sama ihmeellinen mantra. Esim tänään imuroi lapsen huoneen ja huomasin sen jälkeen että sängyn takana oli aivan järkyttävät pölykasat. Siis en itsekään ollut edelliskerralla huomannut niitä, joten en syyttänyt miestä niistä vaan päivittelin että miten voi olla niin paljon pölyä. Mutra mies otti sen loukkauksena. Minä kritisoin hänen imurointiaan. Vaikka siis pölyä ja roskaa oli varmasti monien viikkojen ajalta.

Mistä se johtuu että aina tuollainen reaktio? En ymmärrä? Enkä jaksaisi kuunnella, minusta reagointitapa on outo.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritiikki ei kuulu pikku asioihin. Mököttäminen pitää katkaista jollain, eikä itse olla se mahtava oikeassa oleva. Ei pidä alistaa ihmistä kritiikillä. On hillittävä itsensä. Jokainen tekee asiat omalla tavallaan, ei se tarkoita, että toinen on laiska.

Miksi muuten et itse imuroinut, olisit saanut haluamasi tuloksen? Imuroinri on pieni asia, mutta suuri riidan aihe.

Vierailija
42/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelee varmaan että kun tuollei kiukuttelee niin ei jatkossa tarvitse tehdä enää noita kotitöitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap piti sanoa yhtään mitään jos sulla oli jo moppi kädessä? Samalla ne pölyt olisi pyyhkäissyt pois.

Toiset tekee ja toiset puhuu tekemisestä. Yleensä nämä ovat kaksi eri ihmistä.

Vierailija
44/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös samanlainen mies. Jos on ostanut viimeiset puoli vuotta mansikkajogurttia, ja tulee kotiin mansikkajogurtin kanssa, niin en voi siinä yhteydessä sanoa että "ai niin, aattelin että voisin vaihtaa vaniljajogurttiin välillä, mutta unohdin kirjoittaa sen listaan, mut sanon nyt ääneen jos ens kerralla jompi kumpi muistais että vois ottaa välillä vaniljaa", koska mies ottaisi sen moitteena että on tuonut väärää jogurttia. Tai jos tulostin temppuilee ja tiuskaisen sille että "mikset nyt vaan voi toimia", niin mies on loppupäivän varpaillaan kun kokee että olen hänelle vihainen ja häneen tyytymätön ja on jotenkin hänen syytään ettei se tulostin toimi (koska vastaa talouden elektroniikkahankinnoista). Tai jos totean että hitsi kun kuistilla oli lunta, sitä kantautuu taas kengissä sisälle, oma ajatukseni on että kun sanon tämän ääneen niin muistan paremmin mennä lakaisemaan sen kuistin kun olen purkanut ostokset ja käynyt vessassa, mutta m

Tiuskaisu mikset tulostin voi toimia kantautuu tosiaan moitteena, mutta selvitä tilanne, että olet koneelle kiukkuinen. Asian ymmäertäminen on vaikeaa, jos EI SUORAAN sanota mihin moite viittaa. Syyllisyyden tunne on monella suomalasella korkea.

Suoraan sanominen ettei jää vihjauksen tasolle on parempi.Vihjaus ymmäretään aina negatiivisena ja se saattaa saada uskomattomat dimensiot kohteessa.

Vierailija
45/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä soi ovikello, ja jouduin keskeyttämään pankkiasian netissä. Paketti oli ja sanoin ettei ole meille, mutta oli. Hitto minä olin vihainen kun mies ei sanonut, että oli tilannut netistä. Siitä hän suuttui, ja huusi, että sinä mekkaloit aina. Jälkeenpäin asia selvitettiin ja nyt jos ei sani, että on tilannut netistä niin en mene avaamaan ovea. Sillä siisti. sanoi, ettei ilmoitusta paketin tulosta ollut sähköpostissa, mutta asia oli siitä kiinni, ettei sanonut tilanneensa. Hän koki olevansa uhri. huhhuh

Vierailija
46/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä muistaa seuraavan kerran. Älä sano "Miksi sinä et imuroinut sängyn takaa ..." vaan kysy: "Miksi sängyn takaa ei ole imuroitu? Voisitko imuroida vielä sieltä jooko?".

Kyllä ottaisin yhtälailla kritiikkinä, oli se muotoiltu passiivissa tai ei. Voisitko imuroida vielä sängyn takaa on asiallinen pyyntö, tässä tuodaan esille että toivottu tulos ei näy, joten asia pitää korjata. Ei sitä tarvitse korostaa, että jotain on väärin, vaan se että hoidetaan asia pois alta.

Esitän asian aina noin. Enkä vaatinut häntä imuroimaan vaan imuroin sen itse. Enkä tehnyt numeroa siitä. Sanoin vaan että täytyy koittaa muistaa imuroida sieltä, koska siellä oli tosi paljon pölyä. Olen kyllä testannut tämän, että vaikka sanoisin täysin neutraalisti asiasta, niin hän saattaa loukkaantua ja väittää vielä että en sanonut neutraalisti, vaikka oikein

Miksi pitää sanoa ylipäänsä? Jos ne pölyt häiritsee niin imuroi itse.

Vierailija
47/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asia hoidettu?

Vierailija
48/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä muistaa seuraavan kerran. Älä sano "Miksi sinä et imuroinut sängyn takaa ..." vaan kysy: "Miksi sängyn takaa ei ole imuroitu? Voisitko imuroida vielä sieltä jooko?".

Kyllä ottaisin yhtälailla kritiikkinä, oli se muotoiltu passiivissa tai ei. Voisitko imuroida vielä sängyn takaa on asiallinen pyyntö, tässä tuodaan esille että toivottu tulos ei näy, joten asia pitää korjata. Ei sitä tarvitse korostaa, että jotain on väärin, vaan se että hoidetaan asia pois alta.

Esitän asian aina noin. Enkä vaatinut häntä imuroimaan vaan imuroin sen itse. Enkä tehnyt numeroa siitä. Sanoin vaan että täytyy koittaa muistaa imuroida sieltä, koska siellä oli tosi paljon pölyä. Olen kyllä testannut tämän, että vaikka sanoisin täysin neutraalisti asiasta, niin hän saattaa loukkaantua ja väittää vielä että en sanonut neutraalisti, vaikka oikein

No mun äiti tekee tuota. Ja kyllä se nyppii. Kotona asuessa "tarkasti" miten olin jonkin kotityön tehnyt, ja selkeästi näytti että olen hutiloinut tai hoitanut tehtävän huonosti, koska korjasi lähes aina tekemiseni, imuroi uudestaan, kerran kuori jopa perunat tarkemmin jälkeeni. Ei välttämättä edes sanonut mitään, mutta selväksi tuli. Huvittavinta on, ettei itse tehdessään ole oikeasti yhtään tarkempi, mutta toisten tekemisissä nähdään ja osoitetaan heti virheet, ja ilmeisesti yleinen huonommuus ihmisenä. 

Olisithan sinäkin ap voinut olla taivastelematta pölyn määrää juuri silloin kun mies on imuroinut. Jos tekisin itse noin  se olisi kyllä selkeä kettuileva vihje miehelle, eikä mitään viatonta ihmettelyä. 

Vierailija
49/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit ap että sinä teet suurimman osan kotitöistä. Tämä on yksi osa ongelmaa. Mies katsoo että kotityöt ovat sinun töitäsi. Ja hän kokee vääryyttä kun joutuu niitä itsekin tekemään. Eli hänellä on jo valmiiksi ketutus päällä siitä, että hän joutuu tekemään omalle arvolleen sopimattomia halpa-arvoisia naisten töitä. 

Tuohon päälle edes vihjaus kritiikistä ja paha mieli pääsee valloilleen. Ja kyllä, hän odottaa että kohtelisit häntä kuin pikkulasta, jonka ei tarvitse osallistua ikäviin kotihommiin.

Vierailija
50/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hanki parempi mies tai ole vaikka ilman. Tai sitten lopetat sen kritisoimisen. Siinähän niitä vaihtoehtoja jo onkin.

Vierailija
51/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole perheen työnjohtaja.

Vierailija
52/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on neiti hienohelma. Tällainen miestyyppi on. Hän on takakireä ja ylirasittuu helposti. Käytös muistuttaa usein naista. Miehet, mitä te teette tällaisille naisille?? Kysymys on pikemminkin teille. Te osaatte tämän.

Kun naisella on menkat, eikä sille voi sanoa mistään mitään, tai tulee itkupotkuraivarit - mitä silloin kuuluu tehdä?

Vierailija
53/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei ole oikea huonoaitsetuntoa vaan uhriutumista. Ihminen ei vedä automaattista uhriutumisdraamaa päälle heti, jos oikeasti tuntee alemmuutta. Eli puhdas manipulointikeino sinua kohtaan. En todellakaan suosittele alkamaan hyssyttelemään tai paapomaan miestä tuon takia, koska sitähän hän hakee. Mieluummin vaikka vettä lisää myllyyn, eli mies saa itselleen silloin huonon reaktion moiseen käytökseen. Todennäköisempää, että loppuu tai edes vähän pohtii omaa käytöstään eikä ulkosta kaikkea sinulle.

Vierailija
54/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, miehelläsi on heikko itsetunto ja hän ottaa moitteet moitteeksi hänestä ihmisenä.

Yritä muistaa seuraavan kerran. Älä sano "Miksi sinä et imuroinut sängyn takaa ..." vaan  kysy: "Miksi sängyn takaa ei ole imuroitu?  Voisitko imuroida vielä sieltä jooko?".

Eli muista muotoilla moitteet tai huomauttamisen aiheet niin, että et syytä häntä suoralta kädeltä jostain. Opettele sanomaan asiosta niin, että moitit sitä miten hän teki ei sitä mikä hän on. Sillä on iso merkitys ihmisille miten heille sanotaan tai huomautettaan asioista.

Ja muista myös kiittää siitten oikein kunnolla, niin että hän huomioi kiittämisen varmasti kun hän on tehnyt niin kuiin halusit asiaan tehtävän ja huomauttamisen aihe on korjattu. Halaa, kiitä hellittelynimellä jolla ehkä kutsuit häntä seurustelelssanne, anna pusu tai kiusoittele jotenkin minkä tiedät mistä hän on pitänyt aina.

Anna myös tehdystä työstä joka on

Oliko tämä vitsi?

Minä laitan ruokaa joka päivä pari krt, hoidan tiskit, pyykit, ostokset, metatyöt jne. ja lisäksi pitäisi ylistää, halata, kehua ja kumarrella miestä, kun tämä pitkän jankkauksen ja pyyntöjen jälkeen suvaitsee kerran kuukaudessa imuroida keskeltä huonetta, naama rutussa ja loukkaantuneena, kiukkua täynnä? Tietenkin suihinotot ja täytekakkukahvit, lättyjä, hilloa ja  kermavaahtoa tarjoilla myös?

Voi vttu! Me eletään täällä pölyn keskellä. Auto on parasta aikaa lumen peitossa. Ukko näyttää naputtelevan läppäriään. Minä huokaisen täällä, ennen kuin ruokarumba taas alkaa. On tämä niin ihanaa saatana.

-ei ap

Vierailija
55/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole perheen työnjohtaja.

Eikä kumppani perheen vittumainen vapaamatkustaja.

Vierailija
56/56 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös samanlainen mies. Jos on ostanut viimeiset puoli vuotta mansikkajogurttia, ja tulee kotiin mansikkajogurtin kanssa, niin en voi siinä yhteydessä sanoa että "ai niin, aattelin että voisin vaihtaa vaniljajogurttiin välillä, mutta unohdin kirjoittaa sen listaan, mut sanon nyt ääneen jos ens kerralla jompi kumpi muistais että vois ottaa välillä vaniljaa", koska mies ottaisi sen moitteena että on tuonut väärää jogurttia. Tai jos tulostin temppuilee ja tiuskaisen sille että "mikset nyt vaan voi toimia", niin mies on loppupäivän varpaillaan kun kokee että olen hänelle vihainen ja häneen tyytymätön ja on jotenkin hänen syytään ettei se tulostin toimi (koska vastaa talouden elektroniikkahankinnoista). Tai jos totean että hitsi kun kuistilla oli lunta, sitä kantautuu taas kengissä sisälle, oma ajatukseni on että kun sanon tämän ääneen niin muistan paremmin mennä lakaisemaan sen kuistin kun

Sellainen kiukuttelu ja huutaminen myös triggeröi vanhoja traumoja lapsuudesta. On tosi kamalaa kun menee sitten myös automaattisesti omat defenssit päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi