Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä neuvoksi kun miestä kritisoi mistään (vaikka täysin aiheesta) niin alkaa aina sama laulu

Vierailija
10.01.2025 |

En tee mitään oikein! Mitään en osaa tehdä kunnolla!

Vaikka siis ihan vaan mainitsisi jostain, on äärimmäisen herkkä ja heti alkaa toi sama ihmeellinen mantra. Esim tänään imuroi lapsen huoneen ja huomasin sen jälkeen että sängyn takana oli aivan järkyttävät pölykasat. Siis en itsekään ollut edelliskerralla huomannut niitä, joten en syyttänyt miestä niistä vaan päivittelin että miten voi olla niin paljon pölyä. Mutra mies otti sen loukkauksena. Minä kritisoin hänen imurointiaan. Vaikka siis pölyä ja roskaa oli varmasti monien viikkojen ajalta.

Mistä se johtuu että aina tuollainen reaktio? En ymmärrä? Enkä jaksaisi kuunnella, minusta reagointitapa on outo.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollaisen kanssa pakko elää?

Vierailija
2/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on huono itsetunto, eikä hän ole koskaan pysähtynyt ainakaan mitenkään tuloksellisesti miettimään asiaa. Hän ottaa kritiikin hyvin herkästi ja henkilökohtaisesti. Voit tukea miestäsi mutta asia on hänen vastuullaan korjata. Ihmissuhteessa pitää pystyä juttelemaan ja neuvottelemaan normaalisti ilman että toinen heittäytyy mollaamaan itseään. Juontaa varmaan lapsuuteen, minulla ainakin juonsi. Olin sekä nähnyt samanlaista käyttäytymismallia äidiltä, että tullut todella julmasti kritisoiduksi pienestä pitäen. Kaikki olisi pitänyt jo ihan alle kouluikäisenä osata täydellisesti ja kaikkea "piti" aina ja koko ajan hävetä ja pelätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olit kumartuneena sinne sängyn yli niin toivoitko että mies olisi läimäissyt pepulle ja laskenut housusi alas ja sitten edennyt siitä.

Harmittaako tuommoinen vässykkä, joka ei saa sinua kellistettyä?

Vierailija
4/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ottaa asian puheeksi ihan neutraalilla hetkellä ja neutraaliin sävyyn? Kysyä mistä tällainen reaktio kumpuaa ja onko jotain mitä sä voisit tehdä että asia ei menisi noin.

Vierailija
5/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pettynyt kun luuli tehneensä hyvin. Vähän lapsellistahan se on, mutta ymmärrettävää. 

Meillä on päivässä tietyt hetket kun saa esittää toiveita ja kritiikkiä toiselle. Ja kehuakin pitää. Näin ei toinen joudu jatkuvasti ja milloin tahansa kritiikin kohteeksi, sekin voi olla vähän uuvuttavaa

Vierailija
6/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pienenä saanut olla sylissä 

Vierailija
7/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuollaisen kanssa pakko elää?

Tämä voi tosiaan olla mieheltä seuraava reaktio. "Miksi sitten edes olet kanssani, jos kerran olen niin paska kaikessa." Voi vttu miten raskasta!

Vierailija
8/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pettynyt kun luuli tehneensä hyvin. Vähän lapsellistahan se on, mutta ymmärrettävää. 

Meillä on päivässä tietyt hetket kun saa esittää toiveita ja kritiikkiä toiselle. Ja kehuakin pitää. Näin ei toinen joudu jatkuvasti ja milloin tahansa kritiikin kohteeksi, sekin voi olla vähän uuvuttavaa

Miksi ja mistä esittää kritiikkiä? Ei vaikuta aikuismaiselta. Taitaa olla sinun omakeksimä sääntö että pääset nalkuttamaan.

Vierailija
9/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ja mistä esittää kritiikkiä? Ei vaikuta aikuismaiselta. Taitaa olla sinun omakeksimä sääntö että pääset nalkuttamaan.

Öö? No siis ei siinä läheskään aina ole mitään kritisoitavaa. Pointti oli se, että jos on jotain niin sitä ei tarvitse tuoda esille vaikka silloin kun toinen on tekemässä jotain kivaa. 

Vierailija
10/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä että jättää vaikka jotain vaarallista lasten ulottuville. Tai ei pidä sopimuksista/lupauksista kiinni. Jokainen ihminen ansaitsee jostain joskus kritiikkiä. Hyödyllinen taito on antaa sitä rakentavasti, mutta myös ottaa vastaan vetämättä heti hernepeltoa rööreihin. 

Vierailija
11/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, miehelläsi on heikko itsetunto ja hän ottaa moitteet moitteeksi hänestä ihmisenä.

Yritä muistaa seuraavan kerran. Älä sano "Miksi sinä et imuroinut sängyn takaa ..." vaan  kysy: "Miksi sängyn takaa ei ole imuroitu?  Voisitko imuroida vielä sieltä jooko?".

Eli muista muotoilla moitteet tai huomauttamisen aiheet niin, että et syytä häntä suoralta kädeltä jostain. Opettele sanomaan asiosta niin, että moitit sitä miten hän teki ei sitä mikä hän on. Sillä on iso merkitys ihmisille miten heille sanotaan tai huomautettaan asioista.

Ja muista myös kiittää siitten oikein kunnolla, niin että hän huomioi kiittämisen varmasti kun hän on tehnyt niin kuiin halusit asiaan tehtävän ja huomauttamisen aihe on korjattu. Halaa, kiitä hellittelynimellä jolla ehkä kutsuit häntä seurustelelssanne, anna pusu tai kiusoittele jotenkin minkä tiedät mistä hän on pitänyt aina.

Anna myös tehdystä työstä joka on tehty ihan nyvin, vaikka olisit osannut tehdä itse paremmin. Voit auttaa häntä kasvattamaan paremman itsetunnon omilla toimillasi miten toimit!

Vierailija
12/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää kritisoida miestä, jos et halua, että hän reagoi siihen?

Vierailija
13/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies imuroi, sinä tarkastat huoneen ja kauhistelet, miten voi olla näin paljon pölyä ja sitten ihmettelet, että miksi se mies loukkaantui.

Entä jos mies kesken seksin toteaa sinulle, että miten voi olla näin paljon läskiä. Ajatteletko, että tarkoittaa itseään vai läskiä ylipäätään?

Vierailija
14/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä muistaa seuraavan kerran. Älä sano "Miksi sinä et imuroinut sängyn takaa ..." vaan kysy: "Miksi sängyn takaa ei ole imuroitu? Voisitko imuroida vielä sieltä jooko?".

Kyllä ottaisin yhtälailla kritiikkinä, oli se muotoiltu passiivissa tai ei. Voisitko imuroida vielä sängyn takaa on asiallinen pyyntö, tässä tuodaan esille että toivottu tulos ei näy, joten asia pitää korjata. Ei sitä tarvitse korostaa, että jotain on väärin, vaan se että hoidetaan asia pois alta.

Vierailija
15/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, miehelläsi on heikko itsetunto ja hän ottaa moitteet moitteeksi hänestä ihmisenä.

Yritä muistaa seuraavan kerran. Älä sano "Miksi sinä et imuroinut sängyn takaa ..." vaan  kysy: "Miksi sängyn takaa ei ole imuroitu?  Voisitko imuroida vielä sieltä jooko?".

Eli muista muotoilla moitteet tai huomauttamisen aiheet niin, että et syytä häntä suoralta kädeltä jostain. Opettele sanomaan asiosta niin, että moitit sitä miten hän teki ei sitä mikä hän on. Sillä on iso merkitys ihmisille miten heille sanotaan tai huomautettaan asioista.

Ja muista myös kiittää siitten oikein kunnolla, niin että hän huomioi kiittämisen varmasti kun hän on tehnyt niin kuiin halusit asiaan tehtävän ja huomauttamisen aihe on korjattu. Halaa, kiitä hellittelynimellä jolla ehkä kutsuit häntä seurustelelssanne, anna pusu tai kiusoittele jotenkin minkä tiedät mistä hän on pitänyt aina.

Anna myös tehdystä työstä joka on

Mitä se passiivi auttaa? Kuulostaa näsäviisastelulta. Kyllä aikuisen ihmisen pitää sitä paitsi ymmärtää, että vaikka käyttäytymistä kritisoi niin se ei tarkoita että ihmistä kritisoi. 

Vierailija
16/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitat hänelle 

Vierailija
17/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä muistaa seuraavan kerran. Älä sano "Miksi sinä et imuroinut sängyn takaa ..." vaan kysy: "Miksi sängyn takaa ei ole imuroitu? Voisitko imuroida vielä sieltä jooko?".

Kyllä ottaisin yhtälailla kritiikkinä, oli se muotoiltu passiivissa tai ei. Voisitko imuroida vielä sängyn takaa on asiallinen pyyntö, tässä tuodaan esille että toivottu tulos ei näy, joten asia pitää korjata. Ei sitä tarvitse korostaa, että jotain on väärin, vaan se että hoidetaan asia pois alta.

Esitän asian aina noin. Enkä vaatinut häntä imuroimaan vaan imuroin sen itse. Enkä tehnyt numeroa siitä. Sanoin vaan että täytyy koittaa muistaa imuroida sieltä, koska siellä oli tosi paljon pölyä. Olen kyllä testannut tämän, että vaikka sanoisin täysin neutraalisti asiasta, niin hän saattaa loukkaantua ja väittää vielä että en sanonut neutraalisti, vaikka oikein keskittyisin sanomaan asiasta ystävällisesti. Joten ongelma on täysin miehen päässä, ei tavassa jolla sanon asiat. Näinkin voi kyllä olla. T. Ap

Vierailija
18/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hermostun vaimon kritiikeistä myös melko helposti.

Syy: kotityöt ovat vastenmielistä pakkopullaa ja vaimoni on patalaiska vätys.

Vitutus hyppää kattoon koska ihminen joka itse tekee hyvin vähän ja senkin juostenkusten, kehtaa opastaa ja kritisoida sitä joka oikeasti tekee asioita.

Olisi eri asia puhua ihmisen kanssa joka hoitaisi oman puolikkaansa JA ottaisi vastavuoroisesti itse kommentteja vastaan.

Vierailija
19/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät mieslapsen kanssa.

Vierailija
20/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli juuri tuollainen. Kaikki minun sanomiseni oli henkilökohtaista kritiikkiä häntä kohtaan, mm. se, että pidin jostain tv-sarjasta (!), niin ex loukkaantui ja väitti minun katsovan sitä vain hyvännäköisten miesnäyttelijöiden takia. Jos sanoin jonkin puolivillaisen lauseen, hän jännittyi ja kysyi, miksi loukkaan häntä. Jos laulelin yksikseni jotain biisiä tiskatessani, hän otti biisin sanat itseensä ja loukkaantui. Ei tuollaisen ihmisen kanssa voinut elää, syytti minua kaikista negatiivista tunteistaan. Viimein äityi myös väkivaltaiseksi, joten erohan siitä tuli.

Sitä en tiedä, mistä moinen käytös johtui, eikä lopulta kiinnostanutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä