Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku: jos et edennyt rekrytoinnissa, kysytkö parannusehdotuksia hakemukseen?

Vierailija
10.01.2025 |

Olet saanut palautetta, jos, niin millaista? Miten esität toiveesi saada palautetta?

Mietin tässä, että kun ensimmäistä kertaa oikeasti korpesi etten päässyt edes haastatteluun, niin kysyisin miten voisin parantaa hakemustani jatkossa..

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tukityöllistettynä olisinko paristi ollut.Kerran sain juuri kk palkkaa sen vähän yli 900€siitä lähti verot ja ne tunnit mitä tein vastuu duunarina ,oli yli ..Sitten löysin uuden työn oikealla palkalla alkoi vinkua jää meille nostan sun palkan sinne oikeeseen palkka luokkaan.En jäänny.Musta tykättiinn asiakkaat voivotteli jää..älä mee.En usko että nyt mitään löytyy..ikäkin jo suojelee,saattavat juoksuttaa haastatteluissa mitä turhaa...

Miksi "tukityöllistetty" on yhdyssana jos "vastuuduunari" ja "palkkaluokka" ei ole? Uutta lausetta ei aloiteta/kirjoiteta kiinni edelliseen ja esim. "jäänny" (jääny tai jäänyt) ei ole oikeakielinen sana. Ikäviä kokemuksia ja varmasti tällaista kyykytystä tehdään ja enemmän/helpommin henkilöoletetuille, jotka näyttäytyvät tällä tavalla simppeleinä (äidinkielinen osaaminen heikkoa = voi enteillä puutteita kaikessa ja vaikka missä).

Vierailija
102/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama ja Cv vikana kun en edennyt. Aikakonetta en omista, joten näillä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita varten on omat kurssinsa ym., ei se rekrytoijan tehtäviin kuulu alkaa opastamaan.

Vierailija
104/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni oleellisempaa olisi kysyä, mikä koulutuksessa, osaamisessa tai työkokemuksessa jäi vajaaksi?

Itse en ainakaan työhakemuksia lukiessani anna juurikaan painoarvoa jollekin fontin valinnalle tai kappalejaolle riviväleineen, kun etsin suorittavan työn tekijöitä firmaamme.. reaaliosaaminen merkitsee.

T. Pikkupomo

Aloitukseni oli huonosti kirjoitettu sori mielipahasta kaikille!

Mutta hain tätä siis juurikin takaa, että kuinka voisin kehittyä hakijana juuri tähän työhön, mikä siinä hakemuksessa mainitussa tiedossa jäi uupumaan, että en täytä työnantajan toiveita/vaatimuksia? En tietenkään nyt mitään CV:n rivivälihuomioita tms. ala kyselemään työnantajalta!

Ei tästä nyt mitään mielipahaayhyy aiheudu kenellekään normiälyiselle, korkeintaan esimerkkiä siitä miksei valitsematta jätettyjen kannata jäädä roikkumaan.

Vierailija
105/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä työnantajatkaan intä "palautetta" niiltä harvinaisilta tekijöiltä, joilla valinnanvaraa: Miksi et tule meille töihin nyyh?

Vierailija
106/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi "parantaa hakemustasi" "jatkossa", koska '"vika"' ei välttämättä ole siinäkään, ja mistään jatkosta ei ole takeita. Sinun, joka et tullut valituksi "korpeamiset", jatkot, temppuratasuoritteet, CV:t eivät kiinnosta (palautteenannoksi asti).

Vierailija
107/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kysyin, kun hain sellaista unelmatyöpaikkaa, jossa en sitten päässyt edes haastatteluun. Olin ennen hakemuksen laittamista soittanut esimiehelle ja kysynyt työhön liittyen tarkentavia kysymyksiä. Ystävällisesti sain sähköpostilla parannusehdotuksia HR:ltä ja myöhemmin hakemani paikan esimies vielä soitti ja kertoi, miksi en edennyt rekryssä jatkoon. Keskustelu oli mukava ja todella tärkeä, hän antoi myös uravinkkejä alalla ylipäätään. 

Vierailija
108/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kysyin, kun hain sellaista unelmatyöpaikkaa, jossa en sitten päässyt edes haastatteluun. Olin ennen hakemuksen laittamista soittanut esimiehelle ja kysynyt työhön liittyen tarkentavia kysymyksiä. Ystävällisesti sain sähköpostilla parannusehdotuksia HR:ltä ja myöhemmin hakemani paikan esimies vielä soitti ja kertoi, miksi en edennyt rekryssä jatkoon. Keskustelu oli mukava ja todella tärkeä, hän antoi myös uravinkkejä alalla ylipäätään. 

Delulua.

Vierailija
109/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin se on mistään hakemustekstistä kiinni, ettei tullut valittua. Jos CV ei sisällä haluttua kokemusta tai koulutusta, ei niillä korulauseilla ja "olen luonteeltani iloinen"-jutuilla ole mitään väliä. Sitä paitsi haastattelussa kuitenkin selviää ne pehmeät asiat, joita ei voi todentaa suoraan hakemuksesta.

Vierailija
110/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää, että jotkut ovat noin auttavaisia. Varmaan oikea asenne, jolla kysyy oppimismielessä parannusehdotuksia, ratkaisee.

Vierailija
111/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta valtio työnantajana.

Vierailija
112/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen ja unohdan hakemuksen.

Harrastus...

Vierailija
113/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai parantaa hakemusta (mitä hakemusta?) kun ei halua kyseiseen työpaikkaan eikä alalle töihin?

Miesten logiikkaa selvästi. Mitä enemmän sanoo ei niin sitä tavoitellumpi, halutumpi. 

Vierailija
114/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi "parantaa hakemustasi" "jatkossa", koska '"vika"' ei välttämättä ole siinäkään, ja mistään jatkosta ei ole takeita. Sinun, joka et tullut valituksi "korpeamiset", jatkot, temppuratasuoritteet, CV:t eivät kiinnosta (palautteenannoksi asti).

Mitå hakemusta? En tee hakemuksia valtiolle.

Vierailija
115/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, yleensä ehtotetaan kolmea parannusta

1) ikää pitää olla 25 vuotta vähemmän hakemuksessa jos haluat että joku edes avaa sen.

2) pitää olla töissä kansainvälisessä firmassa nousujohteisella uralla (työttömien hakemuksia ei avata lainkaan)

3) pitää tarjoutua töihin vaikka ilmaiseksi tai harjoittelijan palkalla ensimmäiseksi vuodeksi että "saa jalan oven väliin".

Jos tarjolla on tuollainen hakija, miksei valita häntä? Tietty työnantaja haluaa parhaan ja silti riittävän halvan hakijan tehtävään.

Vierailija
116/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy, sillä hakemuksen pääseminen eteenpäin riippuu hirveästi henkilöstä, joka sen lukee. Siinä missä toinen voi hylätät hakemuksen liian vähäsanaisena, toinen tykkää nimenomaan siitä ja niin edelleen. Koen siis, että ihan turhaa työtä kysyä parannusehdotuksia. Jos tulee jotain konkreettista, niin yleensä se tulee haastatteluvaiheessa. Minulle on pari kertaa haastatteluvaiheessa sanottu suoraan tyyliin "hitsi, jos sulla olisi ollut suoritettuna se ja se kurssi, niin olisit ollut täsmälleen pätevä". Mielestäni tuollainen palaute on parasta, koska se ei ole riippuvainen sitten haastattelijan omista henkilökemioista minua kohtaan, vaan on ihan konkreettinen vihje, että "opiskelepa tuo, niin parannat omia mahdollisuuksiasi tosi paljo)

Vierailija
117/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran haastattelussa kysynyt että onko jotain parannusehdotuksia hakemukseen tms. kun kävi ilmi ettei haettua paikkaa ole olemassakaan vaan huvikseen haastatteli, mutta eipä se typykkä oikein osannut sanoa mitään kehitysehdotuksia.

Vierailija
118/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kysyin, mutta kun en osannut tulkita vastauksia niin lopetin. Harvoin sain mitään konkreettisia ehdotuksia. 

Vierailija
119/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy.  Rekrytoin itse myös paljon ja hakemukseen ei palautetta kysymällä ja sitä hinkkaamalla saa puuttuva osaamista tai kokemusta. CV:n ja hakemuksen merkitystä mielestäni liioitellan kun annetaan ymmärtää että työpaikka olisi jotenkin niistä kiinni. Kyllä ammattitaitoinen rekrytoija osaa löytää sen tarvittavam substanssiosaamisen oli template ja sanoitukset mikä tahansa. 

Nykyään näyttää tulevan paljon selvästi tekoälyn kirjoittamia hakemuksi. Sitä en suosittele koska menee suoraan pinkan pohjalle jos ei sen vertaa kiinnosta että itse kirjoittaa. Kyse ei taaskaan ole sisällästä vaan motivaatiosta. 

Paljon tulee minullekin haastatteluun aivan "ankeilla" word cv:llä ja lyhyillä saatesanoilla - monesti näillä on timanttisempi osaaminen kuin niillä joiden pitää hinkata sitä tekstiä erottuakseen. Erotu osaamisellasi on minun neuvoni.

Vierailija
120/142 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kysy.  Rekrytoin itse myös paljon ja hakemukseen ei palautetta kysymällä ja sitä hinkkaamalla saa puuttuva osaamista tai kokemusta. CV:n ja hakemuksen merkitystä mielestäni liioitellan kun annetaan ymmärtää että työpaikka olisi jotenkin niistä kiinni. Kyllä ammattitaitoinen rekrytoija osaa löytää sen tarvittavam substanssiosaamisen oli template ja sanoitukset mikä tahansa. 

Nykyään näyttää tulevan paljon selvästi tekoälyn kirjoittamia hakemuksi. Sitä en suosittele koska menee suoraan pinkan pohjalle jos ei sen vertaa kiinnosta että itse kirjoittaa. Kyse ei taaskaan ole sisällästä vaan motivaatiosta. 

Paljon tulee minullekin haastatteluun aivan "ankeilla" word cv:llä ja lyhyillä saatesanoilla - monesti näillä on timanttisempi osaaminen kuin niillä joiden pitää hinkata sitä tekstiä erottuakseen. Erotu osaamisellasi on minun neuvoni.

Jos hakijoita on useampi sata kpl niin tuskin sieltä on edes kovinkaan mahdollista erottua millään "osaamisilla" tai hakemuskorulauseilla. Muutenkin monet 13tusinassa riviraijareijoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän