Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tuli ja on pirun tiukkaa pyörittää palettia yksin

Vierailija
10.01.2025 |

Ex muutti suoraan uuden naisen luo, helppo ratkaisu, itse en todellakaan muuta kenenkään kanssa, mutta myönnetään, on tiukkaa. Toinen lapsi armeijassa ja toinen täyttää juuri 18, mutta kotona asuvat. Teen oman työni lisäksi satunnaisia keikkoja mutta sekin tarvitaan elämiseen. 

Kai tämä tästä joskus helpottuu? Vinkit ja kokemukset kehiin! 

Ja nuorten työnteko ei nyt ole varsinainen ratkaisu tässä kohtaa vaikka toivonkin siitä joskus jotain apua tulevan.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on selvä elämänohje pojillesi. Kouluttaudu ja tee hyväpalkkaista työtä. Etsi itsellesi samanlainen kumppani. Älä anna kumppanisi jäädä kotiin makaamaan tai tekemään pienipalkkaista työtä. Eli etsii sellaisen naisen, joka on kunnianhimoinen, ettei vaan käy niin kuin äidille.

Kenenkään ei pitäisi antaa kumppaninsa jäädä kotiin makaamaan, ja vielä parempi neuvo on että älä jää ainakaan itse!

Vierailija
42/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, elämä on sekoitus sattumaa ja omia päätöksiä, sulla nyt noin, kyllä se siitä.

Toki tähän voi itsekin vaikuttaa, itse en halunnut itse aiheutettuja ongelmia, joten tietoisesti valitsin toisin.

t: sinkku vela

Kunpa äitisikin olisi ajatellut samalla tavalla ennen kuin meni lisääntymään. Sinustahan ei ole koskaan ollut hänelle ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt hyvä ihminen millä tavalla sinulla on tiukkaa kahden aikuisen lapsen kanssa? 

Valtion ihmeellisestä taikaseinästä ei saanutkaan jotain mystisiä yksinhuoltajatukia vaan omasta taloudestaan joutuukin vastaamaan itse yksi aikuinen ja kaksi täysi-ikäistä lasta.

En ole koskaan saanut tukia mistään taikaseinästä, olen aina tehnyt työtä, mies vaan lähti ja jätti tähän tilanteeseen, sinne toisen naisen luo ei lapset halua mennä. Teen kahta työtä, mutta keikkaa ei ole niin hirveästi tarjolla. ap

Ei heidän tarvitse sinne mennäkään. Isänä joka juuri maksoi viimeisen elatusmaksun annan sellaisen vinkin, että lapset keskustelevat itse isänsä kanssa mahdollisesta rahallisesta tuesta. Te sitten neuvottelette miten lapset osallisuu teidän talouteen.

Vierailija
44/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, elämä on sekoitus sattumaa ja omia päätöksiä, sulla nyt noin, kyllä se siitä.

Toki tähän voi itsekin vaikuttaa, itse en halunnut itse aiheutettuja ongelmia, joten tietoisesti valitsin toisin.

Kunpa äitisikin olisi ajatellut samalla tavalla ennen kuin meni lisääntymään. Sinustahan ei ole koskaan ollut hänelle ongelmia.

Yrititkö nyt jotenkin loukata? Äitini teki minut silkkaa itsekyyttään tyydyttämään niitä omia narsistia tarpeitaan. Nyt kukaan ei täytä jääkaappiani ja pese vessaani. 

Vierailija
45/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin isot lapset joutaa jo töihin. Jos siis vaan pääsevät jonnekin. Tein 15-20 vuotiaana sekalaisia työkeikkoja henkilöstövuokrausfirman kautta mm. kahvilassa, lounasravintolassa, yökerhossa blokkarina, kalatehtaassa ja mäkkärissä. Kai vieläkin nuita firmoja on olemassa? Sinne kirjoille ja sain työvuoroehdotuksia jatkuvasti. Kätevää kun sai valita vuorot omien menojen mukaan. 

Vierailija
46/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai aloittaja on tehnyt kuluseurannan, josta selviää, minne rahat menevät? Siitä näkee heti, mistä on vara nipistää. Kun lapset ovat jo noin isoja, ei he enää kauaa asu kotona.

Vierailija
47/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin isot lapset joutaa jo töihin. Jos siis vaan pääsevät jonnekin. Tein 15-20 vuotiaana sekalaisia työkeikkoja henkilöstövuokrausfirman kautta mm. kahvilassa, lounasravintolassa, yökerhossa blokkarina, kalatehtaassa ja mäkkärissä. Kai vieläkin nuita firmoja on olemassa? Sinne kirjoille ja sain työvuoroehdotuksia jatkuvasti. Kätevää kun sai valita vuorot omien menojen mukaan. 

Mites sieltä intistä tehdään töitä?

Vierailija
48/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt hyvä ihminen millä tavalla sinulla on tiukkaa kahden aikuisen lapsen kanssa? 

Valtion ihmeellisestä taikaseinästä ei saanutkaan jotain mystisiä yksinhuoltajatukia vaan omasta taloudestaan joutuukin vastaamaan itse yksi aikuinen ja kaksi täysi-ikäistä lasta.

En ole koskaan saanut tukia mistään taikaseinästä, olen aina tehnyt työtä, mies vaan lähti ja jätti tähän tilanteeseen, sinne toisen naisen luo ei lapset halua mennä. Teen kahta työtä, mutta keikkaa ei ole niin hirveästi tarjolla. ap

Ei heidän tarvitse sinne mennäkään. Isänä joka juuri maksoi viimeisen elatusmaksun annan sellaisen vinkin, että lapset keskustelevat itse isänsä kanssa mahdollisesta rahallisesta tuesta. Te sitten neuvottelette miten lapse

Äitinä joka maksaa lähihuoltajana elatusta lastensa isälle ihmettelen jos isä ei itse tajua lastensa tarvitsevan vielä taloudellista tukea. Isä voi ottaa asian puheeksi ihan itsekin. Voi olla todella kiusallista nuorelle aikuiselle joutua "anelemaan" isältään rahaa. 

Vierailija
49/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppuvapailla.

Vierailija
50/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18 v voi hakea toimeentulotukea itselleen

Ei kyllä saa, oma palkkani pitäisi olla TODELLA huono. ap

Ei sun palkka vaikuta täysi-ikäisen toimeentulotukeen. Hän on oma ruokakuntansa etkä sinä ole elatusvelvollinen. Paljonko se sun palkka sitten on ja asumiskulut jne?

Vierailija
51/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppuvapailla. Näin minun poikani teki. Ei tosin tehnyt sitä taloudellusista syistä, vaan koska se oli pojasta kivaa ja rentouttavaa.

Vierailija
52/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, kyllä se helpottaa. Itse koin myös vastuun raskaana kun lapseni olivat 5 ja 10 erotessa. Yksin jouduin tekemään kaikki lapsia koskevat päätökset, harrastuksiin kuskaukset jne. Joskus ei päivän tunnit riittäneet. Helpotti heti kun vanhempi sai ajokortin. Sitten vielä se taloudellinen puoli. Kesäyöt jaoin monta vuotta Hesaria oman päivätyön lisäksi. Lomitin joskus myös talvella. Nyt mun lapset on lähes nelikymppisiä, molemmilla ylempi kktutkinto, perheet, talot ja hyvät työpaikat. Nyt auttelevat äitiä talon ja pihan ylläpidossa. Meillä on hyvä tiimi. Alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo. Ja aika aikaa kutakin. Vai miten ne sanonnat menee.

Vierailija
53/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei töihin vaan opiskelemaan. 

Vierailija
54/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun palkka vaikuta täysi-ikäisen toimeentulotukeen. Hän on oma ruokakuntansa etkä sinä ole elatusvelvollinen. Paljonko se sun palkka sitten on ja asumiskulut jne?

Mutta sen täysi-ikäisen lukiolaisen/ammattikoululaisen toimeentulotukeen vaikuttaa opintoraha ja opintolaina. 18-vuotias on vielä toisella asteella vähintään vuoden, ellei jostain syystä käy koulua 2 vuodessa (jolloin käy koulua vielä tämän kevään).

Vierailija
55/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei heidän tarvitse sinne mennäkään. Isänä joka juuri maksoi viimeisen elatusmaksun annan sellaisen vinkin, että lapset keskustelevat itse isänsä kanssa mahdollisesta raha

Äitinä joka maksaa lähihuoltajana elatusta lastensa isälle ihmettelen jos isä ei itse tajua lastensa tarvitsevan vielä taloudellista tukea. Isä voi ottaa asian puheeksi ihan itsekin. Voi olla todella kiusallista nuorelle aikuiselle joutua "anelemaan" isältään rahaa. 

Isällä pyörinee päässä nyt lähinnä se uusi pillu. 

Yritin nyt lähinnä hakea sitä ettei äiti säätäisi siinä välissä. Itse olen maksanut elatukset suoraan lapsen tilille, jo siitä lähtien kun tämä on ollut 15v(+muita kuluja puoliksi äidin tilille) ja jatkan sitä nyt ainakin opintojen loppuun ja sitten katsotaan lapsen kanssa tilannetta tilanteen mukaan. 

Vierailija
56/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sen täysi-ikäisen lukiolaisen/ammattikoululaisen toimeentulotukeen vaikuttaa opintoraha ja opintolaina. 18-vuotias on vielä toisella asteella vähintään vuoden, ellei jostain syystä käy koulua 2 vuodessa (jolloin käy koulua vielä tämän kevään).

Ap väitti, että hänen palkkansa vaikuttaa ja se ei pidä paikkaansa.

Vierailija
57/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen sinkku vela mutta mee nyt oikeesti veetuun moralisoimasta.

Vierailija
58/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No opintotukeen ap:n palkka vaikuttaa, ja kotona asuva 18-vuotias ei välttämättä saa kuin jonkun kympin.

Vierailija
59/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No opintotukeen ap:n palkka vaikuttaa, ja kotona asuva 18-vuotias ei välttämättä saa kuin jonkun kympin.

Ap:n palkka ei vaikuta täysi-ikäisen toimeentulotukeen.

Vierailija
60/69 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset lapset vaan isän matkaan. Mies erosi sinusta, ei lapsista.

nämä aikuiset lapset varmaan muuttavat piakkoin omilleen ja siirtyvöt joko työelämään tai opiskelemaan.

Juuri näin. Siihen asti pitää tämä paletti pystyä pitämään pystyssä ja minusta on hienoa, että haluavat olla minun luona, ja tottakai teen kaikkeni että se on mahdollista, kunnes lähtevät. Ei tätä varmastikaan monta vuotta jatku :) ap

Paletti kannattaa ehdottomasti pitää vaakasuorassa. Vaikka sitä pitäisi pyörittääkin samalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme