Käsityökirjat riitatilanteessa
Luulin että neulominen on rentoa puuhaa. Eksyin fb SSA sivuille missä hienoja kirjoja tehnyt taiteilija ei pidä toisen harrastelijaksi sanomansa kirjasta.
On kaksi luokkaa. Me tavalliset jonkun muun ammatin osanneet jotka kutoo tarpeeseen tai ilokseen. Sitten korkeakoulutaiteilijat jotka luovat taideteoksia vaivalla käsitöistäan. Taiteilijat ei ymmärrä meidän eläkelaisten sukkia eikä me taiteilijoiden seinänkokoisia virkkuita (kauniita on mekot).
Kova v.....ttuilu.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
En ole somessa niin ei tule törmättyä kähinöihin. Muutaman kerran kävin eräässä neulekerhossa jossa oli muutama nainen jotka joka hemmetin kerta haukkuivat muiden markettilangat. Itse ostan kaikenhintaisia mutta hitto että risoi heidän käytös. Ei kaikilla ole varaa tai halua ostaa jotain 30euron vyyhtejä. Kokemuksesta voin sanoa ettei langoissakaan kallis hinta ole yhtä kuin laadukas tuote.
Kyllä se vain usein on!
Vierailija kirjoitti:
Facebookin parissa suljetussa neuleryhmässä. Oma Koppa vastaan joku Oma neulekirja. Satoja kommenttia. Riitelyä.
Mut eiks tuo Siiran kirja ole virkkausta?
Vierailija kirjoitti:
Facebookin parissa suljetussa neuleryhmässä. Oma Koppa vastaan joku Oma neulekirja. Satoja kommenttia. Riitelyä.
Onko Trumpin vittuile tehnyt netistä samanlaisen
Mä arvasin heti aloituksesta, että kyse Oma kopasta. On aika tylyn aloituksen tehnyt sinne omaan ryhmäänsä eikä kyllä antanut hyvää kuvaa yrittäjästä itsestään. Olisi voinut asiansa ilmaista asiallisemminkin.
Jokos teille tantoillekin silmät aukeaa miten saatanan rumia ne teidän villasukkanne on?
Vierailija kirjoitti:
Jännä. Olen muutamassa neuleryhmässä minäkin, ja niistä kyllä kähinät siivotaan hyvin pois ja muistutellaan käytöstavoista.
Harvoin edes toisten töitä kritisoidaan, kun taas virolaisissa neuleryhmissä on aika tiukkaakin arvostelua välillä.
Kyse on tuon henkilön omasta ryhmästä joten ei hän tietenkään omia julkaisujaan poista.
Seurasin oma koppaa jonkun aikaa. Mielenkiintoisia töitä ja enemmän taidetta.
Mutta pikku hiljaa alkoi häiritsemään tekijän asenne. Paljon valitusta, kuinka paljon tehdään villasukkakirjoja ja tavallisia töitä. Ja millainen on käsityöläisen rooli messuilla ym.
Jotenkin katkera siitä, että ei saa itse tarpeeksi arvostusta. Ehkä koska tekee niin outoja juttuja, ja massat tykkää tavallisista jutuista.
Jatkuva pilkka villasukkia kohtaan. Ja joku tuubikierrehuivi, mikä on nyt muotia ja kaikki tekevät.
Tavalliset ihmiset ovat tavallisia ja tykkäävät tavallisista asioista.
Sitten kun tekee jotain erikoista niin sille on pienempi yleisö.
Vierailija kirjoitti:
Ai nuoko taidetta? Melko suttuisen näköisiä tekeleitä esittelee instassa.
Aloita nyt sinäkin dissaaminen!
Siis hänkö suuttunut yhdestä sanasta?? Ei ole mitään sometilejä niin en tiedä mistä kyse. Jos lähdetään pilkkua viilaamaan niin hän itse tuli pinnalle isoäidinneliöillä ja muilla virkkauspaloilla jotka eivät ole hänen omia keksintöjä.
Käsityöpiirit ovat täynnä kopioita. Samat pipot, sukat ja puserot suunniteltu jo tuhansia kertoja. Neulesuunnittelijoita tupsahtelee sieltä täältä malleineen jotka jo niin nähtyjä.
Lapsettomuus tekee joistakin katkeria. Harmi, jos ei osaa kanavoida energiaa siihen luovaan työhön, koska lahjakas hän kieltämättä on.
Huh, ei olisi uskonut että yli viisikymppinen nainen osaa olla noin pikkumainen ja ilkeä, kuin tuo Virpi Siira.
Olen törmännyt vähän samankaltaiseen ilmiöön ompeluporukoissa. Vielä opettelevia ja nuorempia haukutaan aika karkeallakin kielellä.
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa, että Oma Koppa-tekijä Virpi Siira on niin pikkumainen, että suuttuu siitä, että joku toinen käsityöläinen laittaa kirjansa otsikkoon sanan "oma". Eihän sanoja voi omia.
En ole Facebookissa, joten kertokaa te, jotka olette asiasta perillä!
Näin tuon Siiran kirjoituksen ja olin lentää pyrstölleni. Miten voikaan ihminen olla noin katkera, ilkeä ja ylimielinen? Haukkui sen Minskun kirjan pataluhaksi.
Ei kaikesta tarvitse tykätä, mutta tuo Siiran ilkeily meni kyllä överiksi.
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa, että Oma Koppa-tekijä Virpi Siira on niin pikkumainen, että suuttuu siitä, että joku toinen käsityöläinen laittaa kirjansa otsikkoon sanan "oma". Eihän sanoja voi omia.
Pakko uskoa, kun näin tuon fb-oksennuksensa. Eikä vain pikkumainen vaan v*****umainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tuon Siiran kirjoituksen ja olin lentää pyrstölleni. Miten voikaan ihminen olla noin katkera, ilkeä ja ylimielinen? Haukkui sen Minskun kirjan pataluhaksi.
Ei kaikesta tarvitse tykätä, mutta tuo Siiran ilkeily meni kyllä överiksi.
Mummo meinas oikein kiikkustuolista lentää?🤣
En löytänyt Minsku-nimellä mitään. Jos on käsityöpäiväkirja, se kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä. Olen muutamassa neuleryhmässä minäkin, ja niistä kyllä kähinät siivotaan hyvin pois ja muistutellaan käytöstavoista.
Harvoin edes toisten töitä kritisoidaan, kun taas virolaisissa neuleryhmissä on aika tiukkaakin arvostelua välillä.
Kyse on tuon henkilön omasta ryhmästä joten ei hän tietenkään omia julkaisujaan poista.
Juu, ymmärsin sen, mutta kun täällä puhuttiin yleisemminkin käsityöryhmistä.
Vierailija kirjoitti:
En löytänyt Minsku-nimellä mitään. Jos on käsityöpäiväkirja, se kiinnostaisi.
Ah, se löytyikin tuolla Oma neulekirjani -nimellä.
Kopsatkaa nyt se ilkeilykommentti tänne!
Ai nuoko taidetta? Melko suttuisen näköisiä tekeleitä esittelee instassa.