Käsityökirjat riitatilanteessa
Luulin että neulominen on rentoa puuhaa. Eksyin fb SSA sivuille missä hienoja kirjoja tehnyt taiteilija ei pidä toisen harrastelijaksi sanomansa kirjasta.
On kaksi luokkaa. Me tavalliset jonkun muun ammatin osanneet jotka kutoo tarpeeseen tai ilokseen. Sitten korkeakoulutaiteilijat jotka luovat taideteoksia vaivalla käsitöistäan. Taiteilijat ei ymmärrä meidän eläkelaisten sukkia eikä me taiteilijoiden seinänkokoisia virkkuita (kauniita on mekot).
Kova v.....ttuilu.
Kommentit (68)
Siira on itse pöllinyt kirjansa nimen Anu Harkilta. Avulla oli kirja "Puikoissa" ja Siiralla "Puikoissa ja koukussa.
Jos tälle Siiran pikkumaiselle ilkeilylinjalle lähdetään.
Nyt meni maku tähän Virpi Siiraan totaalisesti. Huikean taiteellinen ja luova tyyppi, jonka töitä olen ihaillut 10 vuotta osaa olla noin inhottava.
Onko tämä kiusaaja vielä töissä Sinisellä verstaalla?
Mielestäni tällaisella luonteenlaadulla ei pidä olla nuorten parissa töissä.
Tässähän on vain tämä yksi "taiteilija" riehunut somessa.
Eli ei voida riitelyksi kutsua jos yksi huutelee asiattomuuksia, hänen OMA häpeänsä.
Otsikon perusteella kuvittelin, että puoliso heittelee kirjoilla kun on perheriita :D
Ja nyt hän kuulemma voisi alkaa käsityökirjakriitikoksi. Tokmannilta puskee kuvia someen ja arvostelee siellä myynnissä olevia kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmessa neulomisryhmässä, joissa on tosi hyvä henki. Tarvitaan kuitenkin vain yksi riitelijä, ja koko ryhmä on pilalla. Olen poistunut joistakin kiinnostavista ryhmistä ihan vain sen takia, että en kestä sitä loppumatonta kähinää.
Jos joku ryhmäläinen on häiriöksi, voit estää hänet itseltäsi.
Juuri tämä. Sosiaalisessa mediassa esto ja joissakin paikiossa on myös mute. Käyttäkää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kopsatkaa nyt se ilkeilykommentti tänne!
Toivottavasti kukaan ei vahingossakaan sekoita ikinä minua tai omA KOPPA-kirjoja tähän...
halvalla Latviassa painettuun oma-kirjaan, joka on puoliksi täynnä tyhjää (tilaa omille luetteloille puikoista ja langoista, tilaa omille kirjoneulesuunnitelmille ja piirroksille).
Kustantajien/markkinointiosaston mielikuvitus riittää keksimään tekijöille vain uusia titteleitä - neulemuotoilija - mutta kirjan nimen! ja sisällön miettimiseen ei sitten paukkuja tarvitse laittakaan!?
Tämä kertonee paljon siitä, mitä käsityöharrastajiata ajatellaan.
10 neulemallia ja loput tyhjää!?
Innostavaa ja inspiroivaa?
Tekijä markkinoi itseään jo toistamiseen julkisena itkijänä, lohtuneule sylissä.
No sillä varmaan pääsee pitkälle?
Sallikaa mun nauraa...siis itkeä myös.
Väriympyrän kohdalla videossa lukee pastavärejä, vaikka vastaväreistä on kyse.
Vakuuttavaa...anteeksi, mistä oli kyse!?
(En kyennyt katsomaan loppuun.)
Vituttaa niin paljon, että päätin jakaa tämän teidän kanssa. Saapahan tämäkin oma-kirja näkyvyyttä.
Käsityökentän suunta on muuttumassa entisestäkin niin ala-arvoiseksi, etten enää kehtaa kertoa kenellekään kuuluvani siihen.
Pitäkää omanne 😆
En minä sitä sanaa ole keksinyt (osaan kyllä perustella omA-sanan käytön kirjojeni nimessä).
Olen luullut, että tekemällä paljon töitä jonkun asian eteen, se muuttuu paremmaksi. Käsityökentällä näin ei ole, ei ainakaan minun kokemukseni mukaan.
Jatkaa tuon julkaisunsa kommenteissa toisen mollaamista eikä näytä ymmärtävän miksi kun ihmiset kritisoi häntä.
Vierailija kirjoitti:
Riitaisa ärhäkkä keskustelu luo lisää myyntiä
Ei Tässä ole mitään keskustelua käyty, vaan yhden vanhan ajan räyhäämistä.
Toivottavasti tuon haukutun kirjan myynti lisääntyy, raivopäät varmaan halkeaa kiukusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa, että Oma Koppa-tekijä Virpi Siira on niin pikkumainen, että suuttuu siitä, että joku toinen käsityöläinen laittaa kirjansa otsikkoon sanan "oma". Eihän sanoja voi omia.
En ole Facebookissa, joten kertokaa te, jotka olette asiasta perillä!
Näin tuon Siiran kirjoituksen ja olin lentää pyrstölleni. Miten voikaan ihminen olla noin katkera, ilkeä ja ylimielinen? Haukkui sen Minskun kirjan pataluhaksi.
Ei kaikesta tarvitse tykätä, mutta tuo Siiran ilkeily meni kyllä överiksi.
Missä ryhmässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa, että Oma Koppa-tekijä Virpi Siira on niin pikkumainen, että suuttuu siitä, että joku toinen käsityöläinen laittaa kirjansa otsikkoon sanan "oma". Eihän sanoja voi omia.
Näin tuon Siiran kirjoituksen ja olin lentää pyrstölleni. Miten voikaan ihminen olla noin katkera, ilkeä ja ylimielinen? Haukkui sen Minskun kirjan pataluhaksi.
Missä ryhmässä?
Oma koppa. Siiran oma faceryhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ryhmässä?
Mikä tuossa nyt on niin kamalaa? Saahan sitä omassa ryhmässään kirjoittaa mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ryhmässä?
Mikä tuossa nyt on niin kamalaa? Saahan sitä omassa ryhmässään kirjoittaa mitä haluaa.
Eli kun jonkun haukkuminen julkisesti Facebookissa on mahdollista, siinä ei ole mitään kyseenalaista?
Minun mielestäni tuollainen kielenkäyttö, jolla Virpi Siira hyökkäsi tuota toista käsityöyrittäjää kohtaan oli todella ala-arvoista ja antoi Siirasta todella epämiellyttävän kuvan.
Ei vain haukkunut kirjaa, vaan mollasi typerästi kirjoittajan persoonaa.
En omista sometilejä niin en pääse ryhmiin enkä ollut tietoinen tuosta draamasta. Kun nyt luin tuon hänen tekstin niin hohhoijjaa. Mikähän hänen ongelma oikein on?? Kirjan nimi, kirjan tekijän titteli, että kirja painettu ulkomailla?? Ilmeisesti kaikki ärsyttää ja tekijän luonnekin vielä kaiken lisäksi.
Itse selailin tuota kirjaa kirjakaupassa ennen kuin edes tiesin kohusta. Mielestäni vaikutti ihan kivalta mitä nyt pikaisella selailulla jäi mieleen. Ohjeita, muuta infoa, tilaa omille muistiinpanoille. Itse töhertelen ruutuvihkoon muistiinpanoja joten en näe kirjan muistiinpano-osiota turhana.
Tälle Siiralle ongelma oli ohjeiden vähyys, mitä hittoa. Itse omistan aika paljon käsityöaiheisia kirjoja ja ei niissä välttämättä ole sen enempää ohjeita. Usein kirjat vaikuttaa paksuilta kun on paljon kuvia, turhiakin sellaisia.
Tämä kirja, minkä Siira haukkui, on varmasti hyödyllinen monelle neuleharrastajalle.
En ymmärrä miksi hän niin pillastui tästä. Kateusko syynä?
Raivoaa myös siitä, että jotkut kehtaavat nimittää itseään neulesuunnittelijoiksi, neulemuotoilijoiksi jne...
Ilmeisesti vain hän itse saa olla Suomen ainoa neule- ja virkkaustaiteilija. Vastenmielinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kirja, minkä Siira haukkui, on varmasti hyödyllinen monelle neuleharrastajalle.
En ymmärrä miksi hän niin pillastui tästä. Kateusko syynä?
Ehkä pikemminkin turhautuminen kuin kateus, tai itselle välittyy tekstistä sellainen fiilis.
Ei kai kukaan oikeasti voi suuttua siitä että saman genren toisen kirjan nimessä on sama sana kuin omassa kirjassa.
Itsehän oon aina luullu että se oma koppa -sarja on tarkotettu nuorisolle, niin en oo ikinä tullut perehtyneeksi. Vähän niinkuin ne joka tyypin kaavakirjat oli aikoinaan