Miksi jotkut eivät poistata kasvoissa olevia isoja luomia?
Puhun nyt siis isoista luomista, sellaisista ihosta jopa sentin korkuisista palleroista. Eikö olisi parempi poistattaa ne?
Kommentit (127)
Mulla on vasemmassa poskessa lähellä korvaa kaksi luomea. Kysyin niiden poistamisesta, kun multa poistettiin iso luomi reidestä.
Lääkäri vastasi, että kasvojen luomet poistaa plastiikkakirurgi. Työpaikan sopimus ei semmoista kata, itse saisin sen maksaa. Lisäksi nuo mun luomet on hankalassa paikassa lääkärin mukaan. Poistaminen voi vaurioittaa hermoa. Näillä luomilla on syvät juuret, ja niistä jää arvet.
Veikkaan, että monilla voi olla samat syyt kuin mulla.
Miksi tästä niin moni veti herneen niin syvälle nieluun? Täysin asiallinen kysymys. Asiallisesti olisi voinut vastakin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin asiaa siis siltä kannalta että jos luomi on vaikka hiusten lähellä, eikö se osu hiusharjaan? Monesti luomet voi myös ärtyä kosketuksesta, naamaa rasvatesa, meikatessa, nenän vieressä olevat niistäessä jne..?
Mulla on päälaella, hiusten alla (vielä, kunnes hiukset ohenee) piilossa kolme eri kokoista isoa luomea. Suurin on kait suunnilleen sellaisen M&M peanut -karkin kokoinen. Eivät ota harjaan kiinni, kun niitä on varmaan oppinut varomaan. En kyllä harjatessa muutenkaan paina harjaa päänahkaa vasten vaan sutaisen kevyesti hiusten läpi. Parturikäynneillä täytyy muistaa varoittaa, vaikka eihän ne kamman osuessa edes satu, mutta muuten parturi pelästyy :).
Olen kyllä alkanut miettimään, josko luomet poistattaisi. Taidan kuitenkin mieluummin säästää silmän leikkaukseen päästäkseni silmälaseista, sillä niiden kanssa elämiseen en ole tämän kymmenen vuoden aikana vieläkään oikein tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Jää arpi ja huonossa tapauksessa kuoppa.
Parempi nekin kuin ällöttävä nuppi.
Miksi ne luomet pitäisi poistaa? Vain sellaiset luomet, missä on potentiaalinen syöpä kannattaa poistaa, muita ei.
Kuule kun se maksaa. Julkisella ei onnistu, yritetty on. Yksityisellle ei työttömänä ole mitään mahdollisuuksia. Siksi en ole kaikkia poistattanut. Ja kyllä, ne on rumia minustakin ja vaivaavat. Joka kerta kun luomi kutisee mietin onko se muuttunut pahalaatuiseksi :(
Poistatin vajaa 10 vuotta sitten 3 luomea laserilla yksityisellä ja yhden kunnallisella kun oli epäilys että siinä voisi olla melanooma. Tksityisellä maksoi 350e/ 3 luomea. Muutama vuosi sen jälkeen ne poistetut olivat kasvaneet takaisin isompina ja tummempina kuin olivat alun perin olleet. Kunnallisella poistetusta jäi iso arpi mutta se pysyi poissa useamman vuoden. Nyt sekin on jo kasvanut takaisin. Ja ovat saaneet kavereita. Kysyin kesällä mitä maksaisi naaman kuntoon laitto. Koska useampi lapsi on kauhistellut naamaani tässä parin vuoden sisään. Arvio tilanteen kuulemisen jälkeen oli 2000-3000e + sen jälkeen ylläpitolaserointi noin satasen per arpi noin vuoden välein.
En siis poista siksi, että ei ole tuollaisia rahoja. Lauleskelen Leevin Teuvo maantien kuningasta "tässä naamassa arpikin kaunistus olisi".